Skip to main content

Marketing communications and media skills (5 cr)

Code: KU00CN06-3001

General information


Enrollment
01.03.2023 - 27.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.05.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Taru Lehtinen
Timo Närä
Teacher in charge
Taru Lehtinen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 20 . Open UAS : 20.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
KU00CN06
No reservations found for realization KU00CN06-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Luentojen aikataulu ja aihe
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen

Content

• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu

Teaching methods

Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.

Student workload

Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.
Luentojen aikataulut ja aiheet:
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä

Go back to top of page