Marketing communications and media skills (5 cr)
Code: KU00CN06-3001
General information
- Enrollment
- 01.03.2023 - 27.04.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.05.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Location-independent
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Taru Lehtinen
- Timo Närä
- Teacher in charge
- Taru Lehtinen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 20 . Open UAS : 20.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- KU00CN06
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Luentojen aikataulu ja aihe
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Content
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Teaching methods
Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.
Student workload
Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.
Luentojen aikataulut ja aiheet:
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä