Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja mediaosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CN06-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 27.04.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.05.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Taru Lehtinen
Timo Närä
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Koko: 20 . Avoin AMK : 20.)
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää
Opintojakso
KU00CN06
Toteutukselle KU00CN06-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Luentojen aikataulu ja aihe
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen

Sisältö

• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi suoritetaan kokonaan etänä. Etäluentoja ei ole mahdollista tallentaa.
Luentojen aikataulut ja aiheet:
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi Brand manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video) Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä, Viestinnän asiantuntija, KTM Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Media-alan tuntiopettaja Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Media-alan tuntiopettaja Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Media-alan tuntiopettaja Timo Närä

Siirry alkuun