Basics of project management (5 cr)
Code: TE00BO32-3006
General information
- Enrollment
- 01.12.2023 - 18.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.01.2024 - 30.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Kemiantekniikan koulutus
- Teachers
- Kari Haajanen
- Sari Airenne
- Course
- TE00BO32
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 4 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.04.2024 time 17:15 - 18:00 (0 h 45 min) |
Projektinhallinta TE00BO32-3006. Raporttiklinikka |
|
Thu 18.04.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Projektinhallinta TE00BO32-3006 |
LEM_B171
Aino muunto byod
|
Thu 18.04.2024 time 11:00 - 12:00 (1 h 0 min) |
Projektinhallinta TE00BO32-3006 |
LEM_B147
Joukahainen muunto
LEM_B110 Pöhinäkoppi (10 hlö) |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksoon sisältyy käytännön projekti sekä siihen kytkeytyvä teoriaosuus projektinhallinnasta.
Jokaisella ryhmällä on oma toimeksiantonsa, jota he vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Käytännön projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka pitää sisällään itsenäistä opiskelua sekä ryhmän lukupiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista.
Tapaamiset kampuksella ovat lähipäivinä ja löytyvät lukujärjestyksestä. Opintojaksolla on myös verkkotapaamisia. Ryhmät tapaavat itsenäisesti verkossa viikoittain. Ryhmien yhteiset tapaamiset, joissa opettaja on mukana sovitaan tarkemmin opintojaksolla.
Objective
The student knows how to work in a project leading different roles. The student can achieve a learning outcome through cdio-principals “conceiving-designing- implementing-operating systems”.
Content
Project is executed through CDIO-principals.
Materials
Materiaali jaetaan opintojakson työtilassa (itslearning).
Teaching methods
Opintojakso perustuu projektioppimiseen ja ryhmätyöskentelyyn. Opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja ryhmänä. Tehtävänannot liittyvät projektin toteuttamiseen sekä projektinhallinnan teoriaan.
Työskentely on pääosin verkko/etätyöskentelyä. Lähiopetuskerroilla esitellään projektin etenemistä ja tuotoksia. Lisäksi opintojaksoon kuuluu verkko-ohjausta.
Exam schedules
Ei tenttiä, kts. oppimistehtävät.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa opettajan rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin.
Completion alternatives
Aiemman suorituksen tai aiemmin hankitun osaamisen perusteella (AHOT-menettely). Ota yhteyttä opettajaan.
Student workload
Opintojaksolla on henkilökohtaisia ja ryhmän oppimistehtäviä.
Projektiryhmä toteuttaa omaa projektiaan toimeksiannon mukaan.
Opiskelijan laskennallinen työmäärä on 133,5 h.
Evaluation methods and criteria
Arviointi kuvataan tarkemmin opintojakson alussa Itslearining -oppimisalustalla.
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja lukupiirityöskentelyyn.
Opiskelija ei ole osallistunut erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, whatsapp).
Opiskelija ei ole tukenut omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
Opiskelija ei ole noudattanut yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä/tuotoksia.
Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu ei vastaa tehtävänantoa.
Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut välttävästi projekti- ja lukupiirityöskentelyyn.
Opiskelija on osallistunut välttävästi erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, whatsapp).
Opiskelija on tukenut välttävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
Opiskelija on noudattanut välttävästi yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja (esim. myöhästymisiä, tahallisia poissaoloja).
Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset myöhässä tai muistutuksen jälkeen.
Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on tyydyttävää.
Opiskelijan motivaatiossa on kehitettävää.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut hyvin projekti- ja lukupiirityöskentelyyn.
Opiskelija on osallistunut melko aktiivisesti erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, whatsapp).
Opiskelija on tukenut omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
Opiskelija on noudattanut yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja.
Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset aikataulun mukaan.
Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on hyvä.
Opiskelijan motivaatio on hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on osallistunut kiitettävästi projekti- ja lukupiirityöskentelyyn.
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut lähitapaamisissa ja tapaamisten ulkopuolella, esim. Teams, whatsapp).
Opiskelija on tukenut merkittävästi omalla toiminnallaan ryhmän työskentelyä ja projektin edistymistä.
Opiskelija on noudattanut esimerkillisesti yhdessä sovittuja sääntöjä ja aikatauluja.
Opiskelija on palauttanut tehtävät/tuotokset aikataulun mukaan.
Opiskelijan tekemien tehtävien/tuotosten laatu on kiitettävä.
Opiskelijan motivaatio on kiitettävä.