Digital Marketing and Sales (5 cr)
Code: KH00CR37-3002
General information
- Enrollment
-
01.12.2023 - 08.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 04.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Groups
-
MLIITS23Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
-
MLIITS23AMLIITS23A
-
MLIITS23BMLIITS23B
- Course
- KH00CR37
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.04.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3002 |
LEM_B164
Tapio muunto
|
Thu 04.04.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3002 |
LEM_B147
Joukahainen muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta
- hakukoneoptimointi ja -mainonta
Objective
Student
- understands key terminology and indicators in the field
- knows how to use digital marketing to develop the marketing and sales of a company and can apply what he/she has learned in practice.
- The student knows the importance of search engine optimization and knows how to plan measures to increase the number of website visitors and engagement
- knows the basics of web analytics.
Content
- Digital marketing terminology
- Smarketing thinking
- Google Analytics 4, basics
- Search engine optimization (SEO): website analysis and development suggestions
- a search ad campaign planning: targeting, pricing, copy
Materials
- verkkoartikkelit
- omat muistiinpanot, luentodiat
- ohjevideot
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen
Exam schedules
Ei uusintamahdollisuutta
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
5 op= 135 h
Lähitapaamiset 9 tuntia
Yksilötehtävät 50 tuntia
Ryhmätehtävät 50 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 26 tuntia
Evaluation methods and criteria
ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT
Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto (yksilö) 10%
Google Analytics 4: Itslearning-tentti (yksilö) 20%
Verkkosivuston analysointi ja kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta 20%
Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä (ryhmä) 50%
Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.
Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.
Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.
TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto, painoarvo 10 %, arviointi hyv/hyl.
Hyl: tehtävää ei palauteta ajoissa tai kaikki termit eivät liity digimarkkinointiin tai teksti on suoraan kopioitu lähteestä tai lähteitä ei mainita tai kaksi opiskelijaa palauttavat samansisältöisen tehtävän.
Hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti
Google Analytics 4: Itslearning-tentti, painoarvo 20 %, arvionti 0-20 pistettä. Pisteiden kerroin 1.
20 monivalintakysymystä. Vääristä vastauksista ei "sakoteta".
Verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta, painoarvo 20 %, arviointi 0-1-2. Arvosanan kerroin 10.
Arviointi:
0: tehtävää ei palauteta ajoissa, siinä ei vastata kysymyksiin tai kahdella opiskelijalla on sama palautus
1: tehtävässa on vastattu pintapuolisesti kysymyksiin, mutta kehitysehdotuksia ei ole tehty myynnillisestä näkökulmasta
2: opiskelija on paneutunut huolella annettuihin kysymyksiin, kehitysehdotukset pureutuvat nimenomaan myynnillisyyden parantamiseen
Ryhmätehtävä:
Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä, painoarvo 50 %, arviointi 0-5. Arvosanan kerroin 10.
0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Lähteitä tai työkaluja ei ole käytetty, tai analyysia ja kehitysehdotuksia ei ole tehty tai ne ovat hyvin puutteellisia. Työ osoittaa, että ryhmä ei ymmärrä hakukoneoptimoinnin merkitystä.
1-2: Analyysi ei kata kaikkia pyydettyjä osa-alueita. Lähteiden ja/tai työkalujen käyttö on riittämätöntä.
3-4: Tehtävä kattaa suurimman osa pyydetyistä osa-alueista. Lähteiden käyttö on riittävää. Ryhmä on tehnyt hakuja käyttäen useita avainsanoja. Arvosana 4 edellyttää mm., että ryhmän kehitysehdotukset perustuvat selkeästi työkalujen antamiin tuloksiin. Hakusanamainoskampanja on mielekäs ja looginen.
5: Ryhmä osoittaa aiheen syvällistä ymmärrystä ja oivallusta. Esitys on lukijaystävällinen ja helppo seurata. Lähteiden käyttö on runsasta.
KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
Tehtävien arvosanat / pisteet painotetaan kertoimien avulla, max 100 p. Arvosanaan vaikuttaa myös opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa. Aktiitivuus voi nostaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuudon hetkellä.
Failed (0)
Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 21-60. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 61-89. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet90-100. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".
Further information
Itslearning