Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CR37-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 08.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 04.04.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jaana Merikallio
Ryhmät
MLIITS23
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
MLIITS23A
MLIITS23A
MLIITS23B
MLIITS23B
Opintojakso
KH00CR37

realization.id

33546

realization.code

KH00CR37-3002

realization.startDate

08.01.2424

realization.endDate

04.04.2424

realization.enrollmentStart

01.12.2323

realization.enrollmentEnd

08.01.2424

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Digitaalinen markkinointi ja myynti

Sisältö

- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4, perusteet
- hakukoneoptimointi (SEO): sivuston analysointi ja kehitysehdotukset
- hakusanamainoskampanjan suunnittelu: kohdentaminen, hinnoittelu

Lisätietoja opiskelijoille

Itslearning

Lisätiedot

Itslearning

Tavoitteet

Opiskelija
• ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita
• osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
• tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä
• tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT

Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto (yksilö) 10%
Google Analytics 4: Itslearning-tentti (yksilö) 20%
Verkkosivuston analysointi ja kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta 20%
Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä (ryhmä) 50%

Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.

Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT

Yksilötehtävät:

Ennakkotehtävä: digimarkkinoinnin sanasto, painoarvo 10 %, arviointi hyv/hyl.

Hyl: tehtävää ei palauteta ajoissa tai kaikki termit eivät liity digimarkkinointiin tai teksti on suoraan kopioitu lähteestä tai lähteitä ei mainita tai kaksi opiskelijaa palauttavat samansisältöisen tehtävän.
Hyv: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Google Analytics 4: Itslearning-tentti, painoarvo 20 %, arvionti 0-20 pistettä. Pisteiden kerroin 1.

20 monivalintakysymystä. Vääristä vastauksista ei "sakoteta".

Verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta, painoarvo 20 %, arviointi 0-1-2. Arvosanan kerroin 10.

Arviointi:
0: tehtävää ei palauteta ajoissa, siinä ei vastata kysymyksiin tai kahdella opiskelijalla on sama palautus
1: tehtävässa on vastattu pintapuolisesti kysymyksiin, mutta kehitysehdotuksia ei ole tehty myynnillisestä näkökulmasta
2: opiskelija on paneutunut huolella annettuihin kysymyksiin, kehitysehdotukset pureutuvat nimenomaan myynnillisyyden parantamiseen


Ryhmätehtävä:

Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä, painoarvo 50 %, arviointi 0-5. Arvosanan kerroin 10.

0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Lähteitä tai työkaluja ei ole käytetty, tai analyysia ja kehitysehdotuksia ei ole tehty tai ne ovat hyvin puutteellisia. Työ osoittaa, että ryhmä ei ymmärrä hakukoneoptimoinnin merkitystä.

1-2: Analyysi ei kata kaikkia pyydettyjä osa-alueita. Lähteiden ja/tai työkalujen käyttö on riittämätöntä.

3-4: Tehtävä kattaa suurimman osa pyydetyistä osa-alueista. Lähteiden käyttö on riittävää. Ryhmä on tehnyt hakuja käyttäen useita avainsanoja. Arvosana 4 edellyttää mm., että ryhmän kehitysehdotukset perustuvat selkeästi työkalujen antamiin tuloksiin. Hakusanamainoskampanja on mielekäs ja looginen.

5: Ryhmä osoittaa aiheen syvällistä ymmärrystä ja oivallusta. Esitys on lukijaystävällinen ja helppo seurata. Lähteiden käyttö on runsasta.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Tehtävien arvosanat / pisteet painotetaan kertoimien avulla, max 100 p. Arvosanaan vaikuttaa myös opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa. Aktiitivuus voi nostaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuudon hetkellä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei uusintamahdollisuutta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op= 135 h
Lähitapaamiset 9 tuntia
Yksilötehtävät 50 tuntia
Ryhmätehtävät 50 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 26 tuntia

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen

Oppimateriaalit

- verkkoartikkelit
- omat muistiinpanot, luentodiat
- ohjevideot

realization.grade0Description

Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran.

realization.grade1Description

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 21-60. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

realization.grade3Description

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 61-89. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

realization.grade5Description

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet90-100. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Kansainvälisyys

Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Sisällön jaksotus

- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta
- hakukoneoptimointi ja -mainonta

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

26190

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

26190

courseUnit.learningUnitGroupCode

26190

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22429

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun