Skip to main content

Research Methods (5 cr)

Code: KH00BJ40-3005

General information


Enrollment
02.12.2023 - 15.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Timo Tolmunen
Ulla Seppälä-Kaven
Course
KH00BJ40

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 7 h 15 min.

Time Topic Location
Mon 15.04.2024 time 09:00 - 16:15
(7 h 15 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät KH00BJ40-3005
EDU_1090 Ringsberg esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

' tutkimuskäsitteet
• erilaiset lähestymistavat
• tutkimus- ja kehittämissuunnittelu
• tiedonkeruu - määrällinen / laadullinen; tietojen analysointi
• tutkimuksen laatu ja eettisyys
• tutkimusraportin kirjoittaminen
- lähdemerkinnät

Lähipäivät ovat tammikuussa 15.1.2023 ( EDU_1090) sekä huhtikuussa 15.4. 2023 (EDU_1090)

Objective

The course aims at providing an in-depth understanding of various methodological approaches used in business administration research. It will deal with the following elements: research design, theoretical approaches and empirical approaches.
After completing this course the student is able
- to define a purpose for the research, define a research design and plan a research and
development project as well as justify the choices
- to identify and describe the main research approaches and choose the appropriate one for her/his
research problem
- to perform a litterature study
- to choose and apply an appropriate methodology
- to evaluate the validation of the research and development
- present the research outcomes, write a report with a sense of authority, present research results

Content

- research concepts
- different types of approaches
- research and development planning
- data collection - quantitative/qualitative, mixed; data analysis
- quality issues and ethics in the research
- writing a research report/a master's thesis

Materials

Opintojakson tarkemmat tiedot ovat Itslearningissä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Verkkopedagogiikka, monialaiset toimintaympäristöt
Itsenäinen työskentely
Yhteisölliset tiimit

Student workload

Ennakkotehtävä ja valmistautumiset kontaktitunneille.

Evaluation methods and criteria

Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti noudattaen ohjeita:
Ennakkotehtävä, tutkimus- ja analysointimenetelmäharjoitus sekä opinnäytesuunnitelma.

Failed (0)

Tehtäviä ei ole suoritettu eikä osallistuttu kontaktitunneille.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty pintapuolisesti ja lähdemateriaalia on käytetty jonkin verran. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on tyydyttävää. Lähdeviittaukien ja -luettelon merkitseminen on puutteellista. Kirjallinen tuotos osoittaa pyrkimystä kriittisen ajatteluun ja on kieleltään asiatekstiä.

Kontaktitunneiille ei ole osallistuttu, ja tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ei ole tehty ohjeiden mukaan.

Assessment criteria, good (3-4)

Opinnäytesuunnitelma:

Aihetta on käsitelty monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa ja sitä on käytetty monipuolisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista. Kirjallinen tuotos osoittaa kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.

Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, ei ole kuitenkaan osallistuttu molemmille kontaktitunneille,

Assessment criteria, excellent (5)

Opinnäytesuunnitelma:

Aihetta on käsitelty kattavasti, monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa, monipuolista ja sitä on käytetty kriittisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista ja työssä näkyy monipuolinen oman pohdinnan ja johtopäätösten esittäminen. Kirjallinen tuotos osoittaa erinomaista kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.

Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, molemmille kontaktitunneille on aktiivisesti osallistuttu.

Go back to top of page