Research Methods (5 cr)
Code: KH00BJ40-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 15.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
- Teachers
- Timo Tolmunen
- Ulla Seppälä-Kaven
- Course
- KH00BJ40
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 7 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 15.04.2024 time 09:00 - 16:15 (7 h 15 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät KH00BJ40-3005 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
' tutkimuskäsitteet
• erilaiset lähestymistavat
• tutkimus- ja kehittämissuunnittelu
• tiedonkeruu - määrällinen / laadullinen; tietojen analysointi
• tutkimuksen laatu ja eettisyys
• tutkimusraportin kirjoittaminen
- lähdemerkinnät
Lähipäivät ovat tammikuussa 15.1.2023 ( EDU_1090) sekä huhtikuussa 15.4. 2023 (EDU_1090)
Objective
The course aims at providing an in-depth understanding of various methodological approaches used in business administration research. It will deal with the following elements: research design, theoretical approaches and empirical approaches.
After completing this course the student is able
- to define a purpose for the research, define a research design and plan a research and
development project as well as justify the choices
- to identify and describe the main research approaches and choose the appropriate one for her/his
research problem
- to perform a litterature study
- to choose and apply an appropriate methodology
- to evaluate the validation of the research and development
- present the research outcomes, write a report with a sense of authority, present research results
Content
- research concepts
- different types of approaches
- research and development planning
- data collection - quantitative/qualitative, mixed; data analysis
- quality issues and ethics in the research
- writing a research report/a master's thesis
Materials
Opintojakson tarkemmat tiedot ovat Itslearningissä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Verkkopedagogiikka, monialaiset toimintaympäristöt
Itsenäinen työskentely
Yhteisölliset tiimit
Student workload
Ennakkotehtävä ja valmistautumiset kontaktitunneille.
Evaluation methods and criteria
Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti noudattaen ohjeita:
Ennakkotehtävä, tutkimus- ja analysointimenetelmäharjoitus sekä opinnäytesuunnitelma.
Failed (0)
Tehtäviä ei ole suoritettu eikä osallistuttu kontaktitunneille.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty pintapuolisesti ja lähdemateriaalia on käytetty jonkin verran. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on tyydyttävää. Lähdeviittaukien ja -luettelon merkitseminen on puutteellista. Kirjallinen tuotos osoittaa pyrkimystä kriittisen ajatteluun ja on kieleltään asiatekstiä.
Kontaktitunneiille ei ole osallistuttu, ja tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ei ole tehty ohjeiden mukaan.
Assessment criteria, good (3-4)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa ja sitä on käytetty monipuolisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista. Kirjallinen tuotos osoittaa kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.
Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, ei ole kuitenkaan osallistuttu molemmille kontaktitunneille,
Assessment criteria, excellent (5)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty kattavasti, monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa, monipuolista ja sitä on käytetty kriittisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista ja työssä näkyy monipuolinen oman pohdinnan ja johtopäätösten esittäminen. Kirjallinen tuotos osoittaa erinomaista kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.
Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, molemmille kontaktitunneille on aktiivisesti osallistuttu.