Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BJ40-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 15.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 40
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
- Opettajat
- Timo Tolmunen
- Ulla Seppälä-Kaven
- Ryhmät
-
YLIKES23Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoiminnan kehittäminen
- Opintojakso
- KH00BJ40
Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 15.04.2024 klo 09:00 - 16:15 (7 t 15 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät KH00BJ40-3005 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
' tutkimuskäsitteet
• erilaiset lähestymistavat
• tutkimus- ja kehittämissuunnittelu
• tiedonkeruu - määrällinen / laadullinen; tietojen analysointi
• tutkimuksen laatu ja eettisyys
• tutkimusraportin kirjoittaminen
- lähdemerkinnät
Lähipäivät ovat tammikuussa 15.1.2023 ( EDU_1090) sekä huhtikuussa 15.4. 2023 (EDU_1090)
Tavoitteet
Tämän opintojakson aikana opiskelija vahvistaa osaamistaan eri tutkimusmenetelmien käytöstä. Menetelmäopinnot ovat yhteydessä opinnäytetyöskentelyyn ja tavoitteena on, että opiskelija voi tämän opintokokonaisuuden aikana perehtyä ensin riittävästi kehittävän tutkimuksen eri lähestymistapoihin ja menetelmiin ja syventyä sitten omaan opinnäytetyöhönsä parhaiten sopiviin menetelmävaihtoehtoihin.
Nämä opinnot suoritettuaan opiskelija osaa
•suunnitella ja toteuttaa toiminnan kehittämistä palvelevan soveltavan tutkimuksen
•raportoida kehittämishankkeesta tarkoituksenmukaisesti
Sisältö
- tutkimuskäsitteet
- erilaiset lähestymistavat
- tutkimus- ja kehittämissuunnitelma
- tiedonkeruu - määrällinen/laadullinen, tietojen analysointi
- tutkimuksen tekemisen laatu ja etiikka
- tutkimusraportin/opinnäytetyön kirjoittaminen
Oppimateriaalit
Opintojakson tarkemmat tiedot ovat Itslearningissä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu on monimuoto-opiskelua sisältäen sekä lähi- että etäjaksoja.
Verkkopedagogiikka, monialaiset toimintaympäristöt
Itsenäinen työskentely
Yhteisölliset tiimit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä ja valmistautumiset kontaktitunneille.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti noudattaen ohjeita:
Ennakkotehtävä, tutkimus- ja analysointimenetelmäharjoitus sekä opinnäytesuunnitelma.
Hylätty (0)
Tehtäviä ei ole suoritettu eikä osallistuttu kontaktitunneille.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty pintapuolisesti ja lähdemateriaalia on käytetty jonkin verran. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on tyydyttävää. Lähdeviittaukien ja -luettelon merkitseminen on puutteellista. Kirjallinen tuotos osoittaa pyrkimystä kriittisen ajatteluun ja on kieleltään asiatekstiä.
Kontaktitunneiille ei ole osallistuttu, ja tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ei ole tehty ohjeiden mukaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa ja sitä on käytetty monipuolisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista. Kirjallinen tuotos osoittaa kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.
Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, ei ole kuitenkaan osallistuttu molemmille kontaktitunneille,
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opinnäytesuunnitelma:
Aihetta on käsitelty kattavasti, monipuolisesti ja perustellen. Lähdemateriaali on aiheeseen soveltuvaa, monipuolista ja sitä on käytetty kriittisesti. Lähdeviittaukset ja -luettelo on tehty asianmukaisesti. Asioiden ja johtopäätösten sekä oman pohdinnan esittäminen on selkeää ja loogista ja työssä näkyy monipuolinen oman pohdinnan ja johtopäätösten esittäminen. Kirjallinen tuotos osoittaa erinomaista kriittistä ajattelua ja on kieleltään asiatekstiä.
Tehtävät on suoritettu ja palautettu ohjeiden mukaan, molemmille kontaktitunneille on aktiivisesti osallistuttu.