Youth and Action-Based Methods (5 cr)
Code: TH00CA78-3002
General information
- Enrollment
- 02.06.2024 - 29.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Noora Ahvenjärvi
- Groups
-
DKOTYK24Diploma of higher education in working in schools
- Course
- TH00CA78
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 29.08.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3002 |
Etä
|
Thu 05.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3002 |
Etä
|
Thu 12.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3002 |
Etä
|
Thu 19.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3002 |
Etä
|
Thu 26.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Nuoruus ja toiminnallisuus TH00CA78-3002 |
Etä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus torstaisin zoomissa klo 16-18, viikot 35-39
Heidi Ristseppä / vastuuope
Noora Ahvenjärvi
29.8 klo 16-18 / Jakson aloitus, yhteiset asiat ja pelisäännöt, tutustuminen ryhmään ja opastus ohjausharjoituksiin. (HR)
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
____________________________
5.9 klo 16-18 Turun katusovittelu/Tuija Parviainen(HR)
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
_____________________
12.9 klo 16-18 Keholliset harjoitteet ja ohjausharjoitukset. (HR)
https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
_______________
19.9 klo 16-18 Kaunokirjallisuustehtävän ja valokuva tehtävän purku (NA)
https://turkuamk.zoom.us/j/5708310994
__________________________________
26.9 klo 16-18 Tentti ja reflektio (NA)
https://turkuamk.zoom.us/j/5708310994
***********************************************************************************
Muutokset mahdollisia.
Objective
• you identify developmental tasks related to youth and learn different ways of counselling and tutoring young people
• you obtain knowledge of action-based methods that you can use in your work with young people
Content
• youth as a life phase
• the developmental tasks and challenges of youth, including psychosomatic problems, social media, intoxicants and sexuality
• young people as members of society
• collaboration opportunities: introduction to organisations and other operators that work with young people and to various working methods in different operating environments
Materials
Tenttikirjat:
1. Nurmi & Ahonen & Lyytinen 2014. Ihmisen psykologinen kehitys (osittain eli luku NUORUUS)
2. Siegel Daniel. 2014. Brainstorm - Nuoruuden aivomyrskyn voima ja merkitys (luvut Nuoruuden ydin 11-48, Aivot 89-138, Kiintymyssuhteet 173-245, Läsnäolo 267-344)
3. Juntunen, Iina & Ylimys, Susanna. 2017. Askelmerkkejä löytävään nuorisotyöhön. (löytyy ilmaisena verkkoversiona)
(TAI erikseen sovittaessa perusteluineen: Karjalainen, Anna Liisa 2019. Luovan toiminnan työtavat. Jyväskylä: PS-Kustannus. ja Askelmerkkejä löytävään nuorisotyöhön- opas)
Teaching methods
Lähipäivät pakolliset
Välitehtävät
Kaunokirjallisuus
Kuvatehtävä
Student workload
Suomeksi
Lähiopetus 1op
Kaunokirjallisuustehtävä 1op
Tentti 2op
Oppimistehtävät 1op (valokuvatehtävä ja ohjaustehtävä)
Failed (0)
•et tunnista nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn
•et ole perehdyt toiminnallisiin menetelmiin, joita voi soveltaa nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
• tunnistat nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin, joita voi soveltaa nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, good (3-4)
• tunnistat monipuolisesti nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn sekä teoriassa että käytännössä
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin monipuolisesti ja osaat soveltaa niitä nuorten kanssa tehtävässä työssä
Assessment criteria, excellent (5)
• tunnistat monipuolisesti nuoruuteen liittyviä kehitystehtäviä ja opit erilaisia ohjaustapoja nuorten kanssa työskentelyyn sekä teoriassa että käytännössä laaja-alaisesti ja kehittävällä otteella
• perehdyt toiminnallisiin menetelmiin monipuolisesti, soveltaen ja osaat soveltaa niitä myös nuorten kanssa tehtävässä työssä teoriassa ja käytännön tasolla
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.