Skip to main content

Lifespan and Education (5 cr)

Code: TH00CA36-3013

General information


Enrollment

02.06.2024 - 14.11.2024

Timing

07.11.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Health and Well-being

Teaching languages

  • Finnish

Seats

46 - 55

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Heidi Ristseppä
  • Marika Kouki
  • Kaija Penttala
  • Noora Ahvenjärvi

Groups

  • PSOSTS24
  • 14.11.2024 08:15 - 10:15, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 14.11.2024 10:30 - 11:30, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 14.11.2024 12:30 - 15:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 15.11.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 15.11.2024 12:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 21.11.2024 08:15 - 11:30, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 21.11.2024 12:30 - 15:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 22.11.2024 09:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 27.11.2024 08:15 - 11:30, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 28.11.2024 12:00 - 15:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 29.11.2024 10:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 29.11.2024 12:00 - 14:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 05.12.2024 09:00 - 11:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 13.12.2024 08:00 - 12:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013
  • 13.12.2024 13:00 - 15:00, Elämänkaari ja kasvatus TH00CA36-3013

Objective

• you recognise individual and environmental factors that affect people’s growth, development and education
• you can describe the developmental tasks of different life phases
• you are familiar with theories on education, development and learning

Content

• the biological, psychological and social development of human beings
• the developmental tasks and challenges of different life phases: childhood, youth, adulthood and old age
• the psychosocial basis of education and supporting individuals’ growth and socialisation process
• early interaction and parent-infant bonding
• the ethical dimension of education

Evaluation scale

H-5