Skip to main content

Action-Based and Creative Methods (5 cr)

Code: TH00CA53-3003

General information


Enrollment
02.06.2024 - 26.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 30.09.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA53

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 30 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 02.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Mon 02.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Mon 09.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Mon 09.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Mon 16.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Mon 16.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Mon 23.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Mon 23.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Mon 30.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Mon 30.09.2024 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Action-Based and Creative Methods TH00CA53-3003
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Teaching on Mondays from 15:00 to 18:00, weeks 35-44

The language of instruction of the course is Finnish, but the course assignments and the exam can also be completed in English.

The teaching will primarily take place in person. Attendance is mandatory. The learning platform is Itselearning, where you can find teaching materials and assignments. We will meet at the beginning of each session in classroom ICT_B2043.

Monday, 2.9, 15:00-18:00
Course introduction, common matters and rules, getting to know the group, foundations of functionality (Ristseppä)

Monday, 9.9, 15:00-18:00

Theory of creativity, art-based methods for promoting well-being, and related practical exercises (KP)
Monday, 16.9, 15:00-18:00
Theory on xxx and exercises
Analysis of the literary assignment (Ristseppä)

Monday, 23.9, 15:00-18:00
Analysis of practical exercises, methods of positive psychology (KP)

Monday, 30.9, 15:00-18:00
Exam and reflection (HR) 30.9. 15:00-18:00

Wednesday, 13.11. 12:00-14:00
Re-exam ICT-Omega (KP)

Objective

• you are able to analyse creativity theoretically and as part of humanity
• you are familiar with the meanings of and reasons for creative activities in client work
• you have experientially learnt various creative and action-based methods that can be used in social services
• you know how to use your creativity and resources in client work
• you know how to use creative and action-based working methods when working with different clients

Content

• the concepts of creativity and action-based methods
• creative expression, interactive and mindfulness exercises with the help of different methods (e.g., visual expression, verbal art, music)
• tutoring creative activities, its planning, implementation and assessment

Materials

EXAM:
Laitinen, Liisa 2017. Vaikuttavaa? Taiteen hyvinvointivaikutusten tarkastelua. Turun ammattikorkeakoulun tutkimuksia 46.
https://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166166.pdf

Karjalainen, Anna Liisa 2019. Luovan toiminnan työtavat. Jyväskylä: PS-Kustannus.
OR

Csikszentmihaly, M. 2008. Flow: The Psychology of Optimal Experience Chapters 1-7

Evaluation methods and criteria

Tentti

Failed (0)

Arviointiasteikko H-5
Hylätty (0)
Opiskelija:
-ei osaa jäsentää luovuutta teoreettisesti ja osana ihmisyyttä
-ei tunne luovan toiminnan merkityksiä ja perusteluja asiakastyössä
- ei ole oppinut kokemuksellisesti erilaisia sosiaalialan työhön soveltuvia luovia ja toiminnallisia menetelmiä
-ei osaa hyödyntää omaa luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä
-ei ole oppinut miten luovia ja toiminnallisia työmenetelmiä voidaan hyödyntää erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä
-opintojakson tehtävä/tehtäviä on suorittamatta
-läsnäolovaatimukset eivät täyty

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
-osaa jäsentää jonkin verran luovuutta teoreettisesti ja osana ihmisyyttä
-tuntee jonkin verran luovan toiminnan merkityksiä ja perusteluja asiakastyössä
- on oppinut jonkin verran kokemuksellisesti erilaisia sosiaalialan työhön soveltuvia luovia ja toiminnallisia menetelmiä
-osaa hyödyntää jonkin verran omaa luovuutta ja voimavaroja asiakastyössä
-on oppinut perustasoisesti miten luovia ja toiminnallisia työmenetelmiä voidaan hyödyntää erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
-osaa jäsentää hyvin luovuutta teoreettisesti ja osana ihmisyyttä
-tuntee hyvin luovan toiminnan merkityksiä ja perusteluja asiakastyössä
- on oppinut kokemuksellisesti erilaisia sosiaalialan työhön soveltuvia luovia ja toiminnallisia menetelmiä
-osaa hyödyntää omaa luovuutta ja voimavaroja asiakastyössä kelvosti
-on oppinut miten luovia ja toiminnallisia työmenetelmiä voidaan hyödyntää erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
-osaa jäsentää erinomaisesti luovuutta teoreettisesti ja osana ihmisyyttä
-tuntee laajalti ja syvästi luovan toiminnan merkityksiä ja perusteluja asiakastyössä
- on oppinut laajalti kokemuksellisesti erilaisia sosiaalialan työhön soveltuvia luovia ja toiminnallisia menetelmiä
-osaa erinomaisesti hyödyntää omaa luovuutta ja voimavaroja asiakastyössä
-on oppinut laajalti miten luovia ja toiminnallisia työmenetelmiä voidaan hyödyntää erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä

Go back to top of page