Skip to main content

Individual Counselling in Social Work with Adults (5 cr)

Code: TH00CA65-3001

General information


Enrollment
02.06.2024 - 13.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2024 - 12.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Essi Teuri
Tiina Laakso
Sirppa Kinos
Anssi Lähde
Course
TH00CA65

Realization has 11 reservations. Total duration of reservations is 55 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 03.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A311 Oppimistila BYOD
Thu 17.10.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
Itsenäistä työskentelyä
Thu 24.10.2024 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
EDU_3015 Katri (10 hlö)
Thu 24.10.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 07.11.2024 time 08:00 - 14:00
(6 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 07.11.2024 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
EDU_3015 Katri (10 hlö)
Thu 21.11.2024 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_B166 Kullervo
Thu 21.11.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 05.12.2024 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
Thu 05.12.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 12.12.2024 time 09:00 - 13:00
(4 h 0 min)
Yksilöohjauksen toteuttaminen aikuistyössä TH00CA65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus torstaisin, viikot 40-50.
Opiskelija toteuttaa opintojakson aikana oman yksilöohjausprosessin (vähintään 6 ohjaustapaamista) joko AMK:n tai vaihtoehtoisesti opiskelija voi hankkia itse ohjattavan aikuistyön asiakkaan.
Ohjauksen tukena toteutuvat pienryhmäohjaukset. Lukujärjestykseen on aikataulutettu ohjeellisesti 4 tapaamista ohjattavan kanssa. Niiden lisäksi opiskelija toteuttaa 2 ohjausta muuna aikana.

3.10.24 klo 8-10 (ET) Jakson aloitus ja orientaatioluento. Jakautuminen pienryhmiin, joissa sovitaan jakson työskentelystä ja ryhmäkohtaisista ohjaustapaamisista. Ryhmäjako, aikataulu ja tapaamispaikat tulevat näkyville Itsiin jakson aloituksen jälkeen. Opiskelijan tulee osallistua kaikkiin pienryhmätapaamisiin.

17.10.24 Itsenäistä työskentelyä: Valmistautumista omaan ohjausprosessiin, tapaaminen ohjattavan kanssa (tutustuminen ja tavoitteiden asettaminen)

24.10.24 Työnohjaus pienryhmissä (A) 8.15-9.45, (B) 10-11.30, (C) 10-11.30, (D) 10-11.30, (E) 12.30-14 ja (F) 12.30-14. (TL, SK, ET)

31.10.24 Itsenäistä työskentelyä: Tapaaminen ohjattavan kanssa (tavoitteiden mukainen ohjaustapaaminen).

7.11.24 Työnohjaus pienryhmissä (A) 8.15-9.45, (B) 8.15-9.45, (C) 8.15-9.45, (D) 10-11.30, (E) 10-11.30 ja (F) 10-11.30. (TL, SK, ET)

14.11.24 Itsenäistä työskentelyä: Tapaaminen ohjattavan kanssa (tavoitteiden mukainen ohjaustapaaminen).

21.11.24 Työnohjaus pienryhmissä (A) 8.15-9.45, (B) 9-10.30, (C) 9-10.30, (D) 10-11.30, (E) 10.45-12.15 ja (F) 10.45-12.15. (TL, SK, ET)

28.11.24 Itsenäistä työskentelyä: Tapaaminen ohjattavan kanssa (tavoitteiden mukainen ohjaustapaaminen, ohjausprosessin arviointi).

5.12.24 Työnohjaus pienryhmissä (A) 8.15-9.45, (B) 9-10.30, (C) 9-10.30, (D) 10-11.30, (E) 10.45-12.15 ja (F) 10.45-12.15. (TL, SK, ET)

12.12.24 Opintojakson purku (TL, SK, ET) klo 9-12 (LEM_A308).

Objective

· you know how to create a professional interaction and collaboration relationship that supports the customer’s participation
· you are able to counsel and support different kinds of clients in their everyday life in a goal-oriented and ethical way
· you are able to describe and evaluate the phases of the client process and develop your work based on it
· you are able to pay attention to the uniqueness of every individual and take correct action in situations with clients that involve conflicting values

Content

· the implementation of and reflection on your client work guidance process
· applying your approach, working methods and tools in counselling work
· supervision of work to support your counselling process ethical reflection

Materials

Seuraavassa muutama suositeltava video ohjauksesta. Voit hyödyntää niitä molemmissa Aikuistyön II moduulin jaksoissa. Kopioi linkki selaimeen jos linkki ei mene suoraan.

Onnistuneen ohjauskeskustelun rakentaminen: https://www.youtube.com/watch?v=9rY4tjXx8Os

Pienryhmäohjaus?https://www.youtube.com/watch?v=BVNcr-7GowY?
Minä monialaisena verkko-ohjaajana?https://www.youtube.com/watch?v=gXMdlouMnQE
Monialainen ohjaus?https://www.youtube.com/watch?v=av7nv6XoWF0.

Completion alternatives

Opintojaksosta voi saada sisäisen hyväksiluvun, jos on tehnyt vähintään vuoden opiskeluaikana työtä sosiaaliohjauksen tehtävissä (aikuisasiakkaat). Työkokemuksen on oltava yhteensä vähintään 1600 tuntia. Tästä tulee olla työtodistus.

Sisäistä hyväksilukua haetaan jakson opettajilta sähköpostitse (Osaamisen näyttölomake messissä).

Saatuaan sisäisen hyväksiluvun opiskelija tekee jakson oppimistehtävän ja palauttaa sen opintojakson aikataulujen puitteissa. Opiskelijan ei tarvitse osallistua lähiopetukseen eikä työnohjauksiin eikä ohjauksista tarvitse esittää videoita.

Student workload

Oppimistehtävän ohjeistus Itslearningissa. Palautus 5.1.25.

Failed (0)

Opintojakso on hylätty, kun:
- Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti työnohjauksen prosessiin tai
- opiskelija ei ole toteuttanut yksilöohjausprosessia sovitussa laajuudessa ja
- raportissa ohjausprosessin toteutusta ja reflektiota ei ole perusteltu teoreettisesti tai perustelu on hyvin niukkaa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja tietää, miten ammatillinen vuorovaikutussuhde luodaan ja
- osaa kertoa työnohjauksissa ja raportissa toteuttamastaan ohjausprosessista ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa perustella ja kuvata jonkin verran toteuttamansa ohjauksen menetelmiä teoreettisesti ja
- osaa jonkin verran arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja nimetä ohjauksessaan jonkin kehittämiskohteen ja
- on osallistunut työnohjauksiin

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija:
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja tietää, mistä asiakkaan osallisuus, ammatillisuus ja luottamus syntyvät ja
- osaa kuvata ja analysoida toteuttamaansa vuorovaikutusta työnohjauksissa ja raportissa hyvin ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä ja tapaansa käyttää menetelmiä ohjauksessaan teoreettisesti työnohjauksissa ja raportissa ja
- osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita selkeästi ja loogisesti
- osaa kehittää työtään reflektointinsa pohjalta ja tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa ja
- on osallistunut aktiivisesti työnohjauksiin ja tukenut muita opiskelijoita heidän ohjausprosesseissaan

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja kuvata toteuttamaansa vuorovaikutusta konkreettisesti ja kriittisesti työnohjauksissa ja raportissa ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä ja työvälineitä sekä perustella niitä teoreettisesti laajasti ja monipuolisesti raportissa ja työnohjauksissa ja
- osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja kehittää työtään sen pohjalta sekä tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa moniulotteisesti ja
- on osallistunut työnohjauksiin aktiivisesti ja rakentavasti ja tukenut muita opiskelijoita heidän ohjausprosesseissaan.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page