Skip to main content

Digital Marketing and Sales (5 cr)

Code: KH00CR37-3003

General information


Enrollment
01.06.2024 - 02.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 11.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaana Merikallio
Course
KH00CR37

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 02.09.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3003
SAL_1170_Phi Phi
Mon 23.09.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 21.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 11.11.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Digitaalinen markkinointi ja myynti KH00CR37-3003
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetuskerrat:
ma 2.9. klo 13-16
ma 23.9. klo 13-16
ma 21.10. klo 13-16
ma 11.11. klo 13-16

- Digimarkkinoinnin termistö
- Smarketing-ajattelu
- Google Analytics 4
- verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta
- hakukoneoptimointi ja -mainonta

Objective

Student
- understands key terminology and indicators in the field
- knows how to use digital marketing to develop the marketing and sales of a company and can apply what he/she has learned in practice.
- The student knows the importance of search engine optimization and knows how to plan measures to increase the number of website visitors and engagement
- knows the basics of web analytics.

Content

- Digital marketing terminology
- Smarketing thinking
- Google Analytics 4, basics
- Search engine optimization (SEO): website analysis and development suggestions
- a search ad campaign planning: targeting, pricing, copy

Materials

- verkkoartikkelit
- omat muistiinpanot, luentodiat
- ohjevideot

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi.
- pienryhmätyöskentely
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- itsenäinen tiedonhaku ja haetun tiedon soveltaminen

Exam schedules

Ei uusintamahdollisuutta

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöiset tehtävät
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana

Completion alternatives

Ei ole, ei myöskään korvaavia tehtäviä.

Student workload

5 op= 135 h
Lähitapaamiset 9 tuntia
Yksilötehtävät 50 tuntia
Ryhmätehtävät 50 tuntia
Itsenäinen tiedonhaku 26 tuntia

Evaluation methods and criteria

ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT


Välitehtävä: digimarkkinoinnin sanasto (yksilö). Tehtävällä ei ole varsinaista painoarvoa kurssiarvosanan muodostumisessa, mutta sen suorittaminen arvioidaan osana kurssiaktiivisuutta.

Google Analytics 4: Itslearning-tentti (yksilö) 10 %
Display-mainoskampanjatehtävä (ryhmä) 25 %
Verkkosivuston analysointi ja kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta (yks.) 25%
Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä (ryhmä) 40 %

Kurssin lopussa opiskelijat tekevät vertaisarvionnin pienryhmän jäsenten työskentelystä ja aktiivisuudesta ryhmätöissä. Vertaisarviointi otetaan huomioon kurssin arvosanassa.

Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.

Korvaavia tai lisätehtäviä ei ole.

TEHTÄVIEN ARVIOINTIKRITEERIT

Yksilötehtävät:


Google Analytics 4: Itslearning-tentti, painoarvo 10 %, arvionti 0-20 pistettä. Pisteiden kerroin 0,5.

20 monivalintakysymystä. Vääristä vastauksista ei "sakoteta".

Verkkosivuston kehittäminen myynnillisyyden näkökulmasta, painoarvo 25 %, arviointi 0-1-2. Arvosanan kerroin 12,5.

Arviointi:
0: tehtävää ei palauteta ajoissa, siinä ei vastata kysymyksiin tai kahdella opiskelijalla on sama palautus
1: tehtävässa on vastattu pintapuolisesti kysymyksiin, mutta kehitysehdotuksia ei ole tehty myynnillisestä näkökulmasta
2: opiskelija on paneutunut huolella annettuihin kysymyksiin, kehitysehdotukset ovat perusteltuja ja ne pureutuvat nimenomaan myynnillisyyden parantamiseen


Ryhmätehtävät:

Suunnitelkaa display-kampanjat ja bannerit valitsemallenne yritykselle, painoarvo 25 %, arviointi 0-5. Arvosanan kerroin 5.

0: Kampanjalaskenta on väärin tai puutteellista. Kampanja-ajat puuttuvat, hinnoitteluperuste ei ole CPM. Bannereita ei ole suunniteltu.

1-2: Hinnoitteluperuste on CPM, ja kampanjoiden laskenta on oikein, mutta kampanjat sisältävät vain yhden median. Ryhmä ei perustele mediavalintaansa. Hintojen / mediakorttien ruutukaappaukset puuttuvat. Ryhmä on suunnitellut vain yhden kampanjan. Budjetti ylittyy tai alittuu selkeästi. Bannerit on suunniteltu, mutta ovat vain heikosti linjassa kampanjasuunnitelman kanssa

3-4: Kampanjat on mielekkäästi suunniteltu kahdelle eri tuotteelle/palvelulle. Kampanjat sisältävät kaksi tai useampia medioita, laskenta on oikein ja kampanjat on rakennettu ohjeiden mukaan. Arvosana 4 edellyttää oikeiden kohdennustasojen käyttöä (jos medialla on ne käytössä). Opiskelijat perustelevat media-, kampanjarakenne- ja mainosratkaisunsa. Bannerit ovat kohderyhmälle ja tuotteelle/palvelulle sopivia, CTA:t huomioitu.

5: Ryhmä osoittaa erinomaista asiantuntijuutta kampanjasuunnittelussaan, bannerit ovat oivaltavia.


Hakukoneoptimointi (SEO)- ja hakusanamainos (SEA) -tehtävä, painoarvo 40 %, arviointi 0-5. Arvosanan kerroin 8.

0: Tehtävää ei ole palautettu ajoissa. Analyysia ja kehitysehdotuksia ei ole tehty tai ne ovat hyvin puutteellisia. Työ osoittaa, että ryhmä ei ymmärrä hakukoneoptimoinnin merkitystä. Plagiointia yli 30%.

1-2: Analyysi ei kata kaikkia pyydettyjä osa-alueita. Lähteiden ja/tai työkalujen käyttö on riittämätöntä. Läheitä ei mainita.

3-4: Tehtävä kattaa suurimman osa pyydetyistä osa-alueista. Lähteiden käyttö on riittävää. Ryhmä on tehnyt hakuja käyttäen useita avainsanoja. Arvosana 4 edellyttää mm., että ryhmän kehitysehdotukset perustuvat selkeästi työkalujen antamiin tuloksiin. Hakusanamainoskampanja on mielekäs ja looginen.

5: Ryhmä osoittaa aiheen syvällistä ymmärrystä ja oivallusta. Esitys on lukijaystävällinen ja helppo seurata. Lähteiden käyttö on runsasta.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:


Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Kurssiarvosanaan vaikuttaa myös opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa. Aktiitivuus voi nostaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuudon hetkellä.

Failed (0)

Opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 21-60. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 61-89. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan tehtävistä saamat painotetut pisteet 90-100. Lisäksi huomioidaan aktiivisuus lähiopetuksessa. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Further information

Itslearning

Go back to top of page