Skip to main content

Content Marketing (5cr)

Code: KH00CP98-3004

General information


Enrollment
01.06.2025 - 08.09.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.09.2025 - 17.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Saara Tikkanen
Jaana Merikallio
Ella Jalo
Course
KH00CP98

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 08.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Sisältömarkkinointi KH00CP98-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 29.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Sisältömarkkinointi KH00CP98-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 27.10.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Sisältömarkkinointi KH00CP98-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Mon 17.11.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Sisältömarkkinointi KH00CP98-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältömarkkinointi osana organisaation markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.

1. Sisältöstrategia ja -suunnitelma
2. Miten tehdä ja optimoida sisältöjä eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin, esim. blogikirjoitus ja video.
4. Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa

Objective

After completing the course, the student:
- knows what content marketing is and what its benefits are.
- will be able to create a content marketing strategy and plan for a company.
- can create relevant content and gain visibility for it.
- knows how to plan and implement a social media campaign.

Content

- basics of content marketing
- creating a content strategy and content plan
- creating a search engine optimized blog post
- use of social media as part of content marketing
- video marketing

Materials

- luentomateriaalit
- artikkelit ja muu sisältömarkkinoinnin koulutus- ja opetussisältö verkossa
- omat muistiinpanot

Teaching methods

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Exam schedules

Ei tenttiä.

Completion alternatives

Ei korvaavia tehtäviä tai suoritustapoja.

Student workload

Kontaktiopetus: 12 h
Yksilötehtävät: 50 h
Ryhmätehtävät: 73 h

Evaluation methods and criteria

Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä, arviointi hyv/hyl: paino 10%
Blogipostaus, arviointi 0-5: paino 30 %

Ryhmätehtävä, arviointi 0-5:
Sisältöstrategia: paino 25 %

Paritehtävä, arviointi 0-5:
Some-tehtävä: paino 35 %

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Jos opiskelija on pois opetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTEHTÄVÄT:

Ennakkotehtävä: Sisältömarkkinoinnin määritelmä ja esimerkkejä, arviointi: hyväksytty/hylätty
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata toimeksiantoa, tai käy ilmi, että kaksi opiskelijaa palauttavat samansisältöisen tehtävän. Plagiointia yli 30 %.
Hyväksytty: Tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti.

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 30 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
Tekoälyä saa hyödyntää tehtävän suorittamisessa, mutta se pitää mainita lähdeviitteessä, tai tuoda esiin jollain muulla läpinäkyvällä tavalla.

0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

RYHMÄTEHTÄVÄ:

Sisältöstrategia: painoarvo 25 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5.
Tekoälyä saa hyödyntää tehtävän suorittamisessa, mutta se pitää mainita lähdeviitteessä, tai tuoda esiin jollain muulla läpinäkyvällä tavalla.

0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Plagiointia yli 25 %. Tekoälyä ei ole käytetty tehtävänannon mukaan. Tekoälyä on sovellettu ohjeistuksen vastaisesti, ts. tekoälyn käytöstä ei kerrota läpinäkyvästi (tekstiviitteet, merkintä lähdeluettelossa, tehtävänannossa pyydetty tekoälyyn liittyvä pohdinta).​

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä. Tekoälyn hyödyntämisessä on puutteita.​

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu ja ne muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Tekoälyä on osattu hyödyntää tehtävänannon mukaan ja työn laatua edistävällä tavalla. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.​

5: Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Tekoälyä on osattu soveltaa tehtävässä erityisen hyvin ja kriittisesti.​

Työllä ei ole ohjeellista sivumäärää tai formaattia, oleellista on, että ohjeistetut asiat tulevat esille. Ryhmätyössä käytössä ryhmän sisäinen vertaisarviointi: oma arvosana ei välttämättä sama kuin ryhmän saama arvosana.



Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa: painoarvo 35 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin 5.

0: Palautus myöhässä. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin tehtävänantoa. Plagiointia yli 25 %.
1-2: Kampanjoiden totetutus noudattaa vain vähäisessä määrin tehtävänantoa. Oleellisia asioita puuttuu.
3-4: Tehtävänannossa on huomioitu suurin osa vaadituista osa-alueista.
5: Tehtävänanto on ammattimainen suoritus, jossa kaikki pyydetyt osa-alueet on huomioitu erinomaisesti.

Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Failed (0)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät. Lisäksi, mikäli opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Assessment criteria, good (3-4)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Assessment criteria, excellent (5)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Further information

Itslearning, sähköposti.

Go back to top of page