Content Marketing (5 cr)
Code: KH00CP98-3004
General information
- Enrollment
-
01.06.2025 - 08.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
08.09.2025 - 17.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00CP98
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältömarkkinointi osana organisaation markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
1. Sisältöstrategia ja -suunnitelma
2. Miten tehdä ja optimoida sisältöjä eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin, esim. blogikirjoitus ja video.
4. Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa
Objective
After completing the course, the student:
- knows what content marketing is and what its benefits are.
- will be able to create a content marketing strategy and plan for a company.
- can create relevant content and gain visibility for it.
- knows how to plan and implement a social media campaign.
Content
- basics of content marketing
- creating a content strategy and content plan
- creating a search engine optimized blog post
- use of social media as part of content marketing
- video marketing
Materials
- luentomateriaalit
- artikkelit ja muu sisältömarkkinoinnin koulutus- ja opetussisältö verkossa
- omat muistiinpanot
Teaching methods
- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät
- oppimisympäristönä Itslearning
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Ei korvaavia tehtäviä tai suoritustapoja.
Student workload
Kontaktiopetus: 12 h
Yksilötehtävät: 50 h
Ryhmätehtävät: 73 h
Evaluation methods and criteria
Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä, arviointi hyv/hyl: paino 10%
Blogipostaus, arviointi 0-5: paino 30 %
Ryhmätehtävät, arviointi 0-5:
Sisältöstrategia ja -suunnitelma: paino 25 %
Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa: paino 20 %
Sisältömarkkinointivideo ryhmän valitsemaan kanavaan: 15 %
Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Jos opiskelija on pois opetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.
YKSILÖTEHTÄVÄT:
Ennakkotehtävä: Sisältömarkkinoinnin määritelmä ja esimerkkejä, arviointi: hyväksytty/hylätty
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata toimeksiantoa, tai käy ilmi, että kaksi opiskelijaa palauttavat samansisältöisen tehtävän. Plagiointia yli 30 %.
Hyväksytty: Tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti.
Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
Tekoälyä saa hyödyntää tehtävän suorittamisessa, mutta se pitää mainita lähdeviitteessä, tai tuoda esiin jollain muulla läpinäkyvällä tavalla.
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)
1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.
3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).
5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa.
HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.
RYHMÄTEHTÄVÄT
Sisältöstrategia ja -suunnitelma: painoarvo 25 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5.
Tekoälyä saa hyödyntää tehtävän suorittamisessa, mutta se pitää mainita lähdeviitteessä, tai tuoda esiin jollain muulla läpinäkyvällä tavalla.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Plagiointia yli 25 %. Tekoälyä ei ole käytetty tehtävänannon mukaan. Tekoälyä on sovellettu ohjeistuksen vastaisesti, ts. tekoälyn käytöstä ei kerrota läpinäkyvästi (tekstiviitteet, merkintä lähdeluettelossa, tehtävänannossa pyydetty tekoälyyn liittyvä pohdinta).
1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä. Tekoälyn hyödyntämisessä on puutteita.
3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia ja sisältösuunnitelma (=asiakaspolku ja kalenteri) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Tekoälyä on osattu hyödyntää tehtävänannon mukaan ja työn laatua edistävällä tavalla. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.
5: Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Tekoälyä on osattu soveltaa tehtävässä erityisen hyvin ja kriittisesti. Työstä näkee, että opiskelijat osaavat käyttää sisältöstrategiaa ja -suunnitelmaa yrityksen sisältömarkkinoinnin kivijalkana.
Työllä ei ole ohjeellista sivumäärää tai formaattia, oleellista on, että ohjeistetut asiat tulevat esille.
Videosisältö: painoarvo 15 %, arviointi 0-5, pisteiden kerroin 3
0: Video ei vastaa tehtävänantoa laisinkaan tai se on palautettu myöhässä. Videossa on käytetty toisen kuvaamaa/editoimaa materiaalia ilman asianmukaista lupaa ja mainintaa.
1-2: Video ei täytä sille asetettuja tavoitteita. Molempia tehtävän osa-alueita ei ole palautettu.
3-4: Brieflomake on täytetty huolellisesti ja video täyttää sille asetetut tavoitteet melko hyvin. Video on kohdennettu oikein ja on sisällöllisesti toimiva. Video on tuotettu resursseihin nähden tasokkaasti.
5: Brieflomake ja video on toteutettu ammattimaisesti ja tehtävänannon mukaisesti. Video tukee tehtävän sisältömarkkinointitavoitteita erinomaisesti. Video on innovatiivinen sekä sisällöllisesti oivaltava.
Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa: painoarvo 20 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin 4.
0: Palautus myöhässä. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin tehtävänantoa. Plagiointia yli 25 %.
1-2: Kampanjoiden totetutus noudattaa vain vähäisessä määrin tehtävänantoa. Oleellisia asioita puuttuu.
3-4: Tehtävänannossa on huomioitu suurin osa vaadituista osa-alueista.
5: Tehtävänanto on ammattimainen suoritus, jossa kaikki pyydetyt osa-alueet on huomioitu erinomaisesti.
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.
KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5
Failed (0)
Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät. Lisäksi, mikäli opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.
Assessment criteria, good (3-4)
Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.
Assessment criteria, excellent (5)
Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.
Further information
Itslearning, sähköposti.