Skip to main content

Self Management (5 cr)

Code: KH00CQ06-3003

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2025 - 30.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Alisa Pettersson
Course
KH00CQ06

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 06.02.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 06.02.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 27.03.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Thu 27.03.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
LEM_A313 Oppimistila BYOD
Fri 23.05.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
ICT_A1038b Oppimistila
Fri 23.05.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3003
ICT_A1038b Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson keskeisiä teemoja ovat:
-arvot ja itsetuntemus
-työskentelyvahvuuksien ja oman osaamisen tunnistaminen
-oman osaamisen sanoittaminen esim. työnhaun kannalta oleellisella tavalla
-itsensä johtamisen työkalut
-resilienssi/muutosjoustavuus
-oman hyvinvoinnin johtaminen

Yhteiset tapaamiset:
6.2.2025
27.3.2025
23.5.2025

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan ja osaamistaan.
• analysoida, mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omaan osaamiseen.
• arvioida ja kehittää itsensä johtamisen taitoja.
• käyttää itsensä johtamisen työkaluja.
• arvioida ja kehittää oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Content

• arvot ja itsetuntemus
• omien vahvuuksien tunnistaminen
• oman osaamisen sanoittaminen
• itsensä johtamisen työkalut
• oman hyvinvoinnin johtaminen

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti eri teemoihin liittyvää kirjallisuutta, artikkeleita, verkkolähteitä jne. Opiskelijoilla on mahdollisuus valita, mihin oppimateriaaleihin he keskittyvät. Vinkkejä materiaaleista jaetaan ItsLearning-alustalla.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Turun ammattikorkeakoulu on sitoutunut hyödyntämään Innovaatiopedagogiikkaa omassa toiminnassaan. Innovaatiopedagogiikka on yksilöiden ja ryhmien innovaatiokompetenssien kehittymiseen tähtäävä oppimisote, joka määrittelee uudella tavalla, kuinka tietoa omaksutaan, tuotetaan ja käytetään siten, että saadaan aikaan innovaatioita. Innovaatiopedagogiikka perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle. Innovaatiokompetenssit jaetaan viiteen ryhmään, jotka ovat luovuus, kriittinen ajattelu, aloitteellisuus, tiimityötaidot sekä verkosto-osaaminen. Tässä opintojaksossa innovaatiokompetensseja arvioidaan erityisesti luovuuden ja kriittisen ajattelun näkökulmista.

Completion alternatives

Aiempien korkeakouluopintojen hyväksiluvuista sovitaan koulutusvastaavan (Kosar Mahmoodi) kanssa.

Jos sinulla on aikaisempaa esim. työkokemuksen kautta hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, voit osallistua osaamisen näyttöön.

Osaamisen näytössä on kaksi osaa:
1. Kirjallinen reflektio omasta osaamisesta. Tämä osuus tulee olla valmis 30.1. mennessä ja sen hyväksytysti suorittaminen on edellytys seuraavaan vaiheeseen osallistumiselle. Ohjeet kirjalliseen osuuteen ovat ItsLearningissä.

2. Asiantuntijaesitys jostakin opintojakson teemasta. Opettaja valitsee esityksen teeman kirjallisen reflektion (osa 1) perusteella.

Näyttö arvioidaan asteikolla HYV./HYL.

Student workload

5op:n opintojakso tarkoittaa noin 135 h opiskelijan työtä.

Arvio tuntien jakaantumisesta:
Yhteiset tapaamiset: 12 h
Ryhmätyöskentely: Lukupiiri ja siitä tehty tiivistelmä; 30 h
Itsenäinen työskentely: Oppimistehtävät; 93 h

Evaluation methods and criteria

Arviointi muodostuu seuraavasti:
25% Ryhmässä tehtävä työ: Lukupiiri ja tiivistelmä (max 3p.)
75% Henkilökohtaiset oppimistehtävät: Itsensä johtamisen tehtävät (max 9p.)

Kaikki tehtävät (yhteensä 4 kpl) pisteytetään 0-3p. ja arvosana muodostuu kokonaispisteiden mukaisesti.

Arviointi:
11-12p. 5
10p. 4
8-9p. 3
6-7p. 2
5 p. 1
0-4p. hylätty

Arvioinnissa korostuu substanssitiedon hallinta (ns. teoriaosaaminen), sen soveltaminen käytäntöön ja oman osaamisen ja kehittymisen reflektio. Tällä opintojaksolla keskeisessä roolissa on oman osaamisen ja kehittymisen reflektio.

Failed (0)

Oppimistehtäviä ei ole palautettu tai arviointikriteerien mukainen taso 1 ei ole saavutettu.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöskentelyyn opettajan antaman palautteen ja /tai vertaispalautteen perusteella.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan luettelonomaisesti.
• tunnistaa mitä osaamista työelämä vaatii.
• nimetä, mitä eri työskentelyvahvuudet merkitsevät.
• luetella omia itsensä johtamisen taitoja ja tunnistaa itsensä johtamisen merkitys.
• käyttää jotakin itsensä johtamisen työkalua.
• kertoa, mitä resilienssi tarkoittaa.
• tunnistaa oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan monipuolisesti ja perustellen.
• määritellä, mitä osaamista työelämä vaatii ja mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omiin vahvuuksiin.
• jäsentää ja kuvata erilaisten työskentelyvahvuuksien merkityksen työyhteisössä.
• arvioida omia itsensä johtamisen taitoja kriittisesti ja perustella itsensä johtamisen merkitystä.
• käyttää useita itsensä johtamisen työkaluja.
• määritellä, mitä resilienssi tarkoittaa ja pohtia omaa muutosjoustavuuttaan.
• jäsentää ja määritellä oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Assessment criteria, excellent (5)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan analyyttisesti ja kriittisesti.
• analysoida, mitä osaamista työelämä vaatii ja mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omiin vahvuuksiin.
• selittää ja arvioida erilaisten työskentelyvahvuuksien merkitystä työyhteisössä.
• arvioida ja kehittää omia itsensä johtamisen taitoja ja analyoida itsensä johtamisen merkitystä.
• käyttää useita itsensä johtamisen työkaluja ja arvioida niiden hyödynnettävyyttä eri tilanteissa.
• määritellä, mitä resilienssi tarkoittaa ja analysoida omaa muutosjoustavuuttaan.
• arvioida ja kehittää oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Further information

Opintojaksolla hyödynnetään ItsLearning-oppimisalustaa.

Go back to top of page