Creating Service or Product Concepts (5 cr)
Code: 3011604-3010
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jenni Tuominen
- Anja Boxberg
- Course
- 3011604
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 20 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.09.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 3011606-3009, Palvelu- tai tuotekonseptointi 3011604-3010 |
EDU_2025_2026
Oppimistila avo byod
EDU_2018 Ryhmätyö (8 hlö) EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö) EDU_2048 Lyyli (10 hlö) EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö) EDU_2031 Teoriatila avo EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod |
Thu 25.09.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 3011606-3009, Palvelu- tai tuotekonseptointi 3011604-3010 |
EDU_2025_2026
Oppimistila avo byod
EDU_2018 Ryhmätyö (8 hlö) EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö) EDU_2048 Lyyli (10 hlö) EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö) EDU_2031 Teoriatila avo EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod |
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 3011606-3009, Palvelu- tai tuotekonseptointi 3011604-3010 |
EDU_2025_2026
Oppimistila avo byod
EDU_2018 Ryhmätyö (8 hlö) EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö) EDU_2048 Lyyli (10 hlö) EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö) EDU_2031 Teoriatila avo EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod |
Thu 13.11.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 3011606-3009, Palvelu- tai tuotekonseptointi 3011604-3010 |
EDU_2025_2026
Oppimistila avo byod
EDU_2018 Ryhmätyö (8 hlö) EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö) EDU_2048 Lyyli (10 hlö) EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö) EDU_2031 Teoriatila avo EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod |
Thu 04.12.2025 time 11:45 - 14:00 (2 h 15 min) |
Liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 3011606-3009, Palvelu- tai tuotekonseptointi 3011604-3010 |
EDU_2025_2026
Oppimistila avo byod
EDU_2048 Lyyli (10 hlö) EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö) EDU_2031 Teoriatila avo EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö) EDU_3015 Katri (10 hlö) |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla teoria ja käytäntö linkittyvät vahvasti toisiinsa. Haltuun otettavia asioita mm. innovointi, asiakas-/käyttäjälähtöisyys, palvelut ja tuotteet, kohderyhmä, palvelumuotoilu ja konseptisuunnittelu. Opintojaksolla kasvatetaan ymmärrystä edellä olevista teemoista, joita sovelletaan opintojaksossa Kehittämistehtävä 1.
Lähiopetuskerrat:
4.9: 13.00-16.00
25.9: 9.00-14.00
23.10: 9.00-14.00
13.11: 9.00-14.00
4.12: 11.45 - 14.00
Objective
In this coursecustomer and future oriented product, service or process concepts are created.
Having copmpleted the course the studentis able to
- use different innovationmethods
- gather customer needs
- develop an idea into a concept.
Content
- Mitä innovointimenetelmiä on olemassa ja miten niitä voi käyttää?
- Miten ideoista kehitetään konsepti?
- Miten asiakastuntemusta lisätään?
- Millaista on asiakaslähtöinen tuotekehitys?
Materials
Opintojakson aihealueeseen liittyvät monipuoliset lähteet.
Täydennetään opintojakson Its Learning-alustalle.
Teaching methods
- Työpajatyöskentelyä
- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat omille tavoitteille.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Itsiä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Completion alternatives
Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle lähijaksolle ja mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavan opettajaan viimeistään viikkoa kuluttua opintojakson ensimmäisestä lähijaksosta.
Student workload
5 op =noin 135 h opiskelijan työtä.
Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Essee, jossa otettu haltuun monipuolisten lähteiden avulla aihealueen käsitteitä ja tarkasteltu niitä myös käytännön esimerkkien avulla.
Itsenäinen työskentely ja valmistautuminen lähijaksoihin.
Evaluation methods and criteria
Essee 1-5.
Esseen tarkemmat arviointikohteet ja -kriteerit on esitelty opintojakson Its-alustalla.
Lähijaksot ovat pakollisia ja niihin edellytetään valmistautumista ja aktiivista osallistumista.
Osallistuminen ja aktiivisuus lähijaksoilla voi vaikuttaa arvosanaan.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut opintojakson tehtäviä ajallaan.
Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä tai tekoälyn tuottamaa tekstiä (plagiointi).
Lähteiden ja tekoälyn käyttö tehtävissä vastoin kurssin sääntöjä.
(Tekoälyn hyödyntäminen salittu ideoinnissa, mutta tekstin tuottamisessa kielletty.)
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosanan 1 piirteitä
• Suorittanut annetut tehtävät. Tehtävissä ja niiden suorittamisessa merkittäviä puutteita.
• Opiskelija on osoittanut hyvin rajallista tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääteemoista.
• Opiskelijalla on vaikeuksia soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöistä.
• Opiskelija käsittelee tietoperustaa puutteellisesti ja pääosin referoiden, ilman soveltamisen näkökulmaa.
Arvosanan 2 piirteitä
• Opiskelija on osoittanut rajallista tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääteemoista.
• Opiskelijalla on osittain vaikeuksia soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä.
• Opiskelija osoittaa vähäistä kykyä kerätä ja tulkita relevanttia tietoa, joka tukee päätöksentekoa ja pohdintaa siitä, mitä tehtävissä on pyydetty.
• Opiskelijalla on vaikeuksia viestiä ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle. Osat tekstistä ovat epäselviä.
• Opiskelija käsittelee tietoperustaa puutteellisesti ja pääosin referoiden, ilman soveltamisen näkökulmaa.
• Opiskelija toimii ohjeita noudattaen muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosanan 3 piirteitä
• Opiskelija on osoittanut hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista.
• Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä.
• Opiskelija osoittaa hyvää kykyä hyödyntää tietopohjaisia asiantuntijalähteitä ja soveltaa tietoperustaa käytäntöön.
• Opiskelija pystyy viestimään ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle.
• Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.
• Teksti on selkeästi kirjoitettu ja hyvin jäsennelty.
• Lähdeluettelo ja viitteet ovat AMK:n ohjeistuksen mukaisia.
• Tehtävät on palautettu ajallaan.
Arvosanan 4 piirteitä
• Opiskelija on osoittanut erittäin hyvää tietämystä ja ymmärrystä kurssin pääalueista.
• Opiskelija osoittaa, että hän osaa soveltaa tietämystään ja ymmärrystään kurssin sisällöstä.
• Opiskelija osoittaa erittäin hyvää kykyä hyödyntää monipuolisesti tietopohjaisia asiantuntijalähteitä ja soveltaa tietoperustaa käytäntöön.
• Opiskelija pystyy viestimään ajatuksiaan kirjallisesti lukijalle selkeästi ja ammattimaisella tavalla.
• Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.•
• Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
• Tehtävissä on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
• Teksti on selkeästi kirjoitettu ja hyvin jäsennelty.
• Lähdeluettelo ja viitteet ovat AMK:n ohjeistuksen mukaisia.
• Tehtävät on palautettu ajallaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosanan 5 piirteitä
• Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
• Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
• Tehtävät osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
• Pystyy tuottamaan uutta ja innovatiivista ajattelua sekä perusteltuja näkemyksiä aiheeseen liittyen.
• Lähdeluettelo ja viitteet ovat AMK:n ohjeistuksen mukaisia.
• Lähikerroilla työskentely on aktiivista, dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.
Qualifications
1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.
Further information
Yhteydenotot sähköpostitse
anja.boxberg@turkuamk.fi
jenni.m.tuominen@turkuamk.fi
Opintojakso on osa Liiketoiminnan kehittämisen osaamispolkua 30 op. Osaamispolusta valitaan kaikki opintojaksot.