Work Community Competence (10 cr)
Code: KH00BS21-3011
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 05.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2024 - 29.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Mikko Niskanen
- Riikka Kulmala
- Course
- KH00BS21
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 05.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Työyhteisöosaaminen KH00BS21-3011 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Thu 28.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Työyhteisöosaaminen KH00BS21-3011 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Fri 29.11.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Työyhteisöosaaminen KH00BS21-3011 |
LEM_B166
Kullervo
|
Fri 29.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Työyhteisöosaaminen KH00BS21-3011 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
5.9.24
Aloitus ja työskentely opintojaksolla (Riikka ja Mikko).
Erilaisuuden johtaminen (Mikko)
6.9. - 27.11.
Lukupiirit ja henkilökohtaiset tapaamiset (Mikko, Teams)
Lukupiirien ohjaus (Riikka, Teams)
28.11. Kokous-, neuvottelu- ja myyntitaidot (Riikka)
29.11. 9:15 - 12:00 Ryhmien 1 ja 2 esitykset (Organisaatiot ja Johtaminen)
29.11. 13:00 - 16:00 Ryhmien 3 ja 4 esitykset (Tiimit ja HR)
Lukupiirien aikataulu:
1. lukupiiri pidetty ja muistio palautettu 30.9.
2. lukupiiri pidetty ja muistio palautettu 15.10.
3. lukupiiri pidetty ja muistio palautettu 31.10.
4. lukupiiri pidetty ja muistio palautettu 15.11
Fasilitointisuunnitelma palautettava 15.11. mennessä
Yksilötyönä tehtävä referaatti palautettava 1.12. mennessä
Objective
After completing the course, the student has developed his/her skills in some of the professional skills areas that are important to him/her, such as:
- Organizational structure, strategic leadership
- Personnel management, supervisor work
- Recognizing and exploiting people's diversity and motivation, rewarding
- Team, employee or work community skills, emotional intelligence
- Meeting, negotiating and sales skills
- HR functions such as recruitment, orientation, development, work safety or collaboration in the workplace
Content
The student creates his/her own personal study plan at the beginning of the course, and demonstrates his/her skills through a variety of reports, essays, presentations, or on-the-job tasks, topic related materials or deliverables, such as introductory materials, teaching materials, and more. In addition, contact days include facts-type lectures on some topics.
Materials
Opiskelijat hakevat oman suunnitelmansa mukaisesti
Teaching methods
Opiskelijat työskentelevät 5 hengen ryhmissä, joissa perehtyvät annettuihin aihepiireihin, lukevat kirjallisuutta, pitävät lukupiirejä (4 kpl)
Lukupiiriohje löytyy Its:tä.
Viimeisenä kontaktipäivänä ryhmät opettavat annetun teeman koko kurssille. Ryhmä suunnittelee oppimistapahtuman ja tekee fasilitointisuunnitelman jonka opettaja hyväksyy etukäteen (2 viikkoa ennen opetusta eli 15.11. mennessä). Aikaa 1h/ryhmä.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Ryhmittäiset alustukset aihepiireittäin
Ryhmätyöt
Itsenäinen opiskelu
Student workload
Kurssin laajuus 10 op = 270h opiskelijan työtä
Kontaktiopetus 4 x 3h = 12h
Ohjauskeskustelut valmistautumisineen 2h
Lukupiirit ja ryhmätyöt 4 x 3h=12h
Itsenäinen työskentely - materiaalin etsiminen, lukeminen, kirjoittaminen 244h
Itsenäiseen työskentelyyn varataan syksyllä (13 viikkoa) = 19h/viikko
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet:
Lukupiirin referaatti (yksilötehtävä) 50% arvosanasta
Lukupiirien muistiot (ryhmätehtävä) 25% arvosanasta
Fasilitointi ja esitys (ryhmätehtävä) 25 % arvosanasta
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen tai ryhmätyöskentelyyn.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Ryhmätöissä teemaa on käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eikä asia välity täysin tehtävästä.
Kirjallisessa työssä ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
Perusteluissa puutteita, ei ole käytetty lähteitä.
Itsereflektio puuttuu
Opetus luennointia, muu fasilitointi puuttuu tai ei toimi
Assessment criteria, good (3-4)
Tehtävissä tuotu esille keskeinen asiasisältö melko hyvin.
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin.
Kirjallinen työ selkeä.
Lähteitä on käytetty ja ne on merkitty asianmukaisesti.
Opetus on fasilitoitu osallistavasti ja toimivasti
Assessment criteria, excellent (5)
Tehtävissä on tuotu esille keskeinen asiasisältö kattavasti.
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta
Lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti ja lähteet on merkitty asianmukaisesti.
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä johdonmukaisesti perustellen.
Kirjallinen työ selkeä ja looginen.
Opetus ja fasilitointi on toteutettu monipuolisesti ja perustellusti, aiheet käsitelty kattavasti
Further information
Itslearning