Skip to main content

Development Methods (5 cr)

Code: TH00BP37-3014

General information


Enrollment
01.05.2024 - 20.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.09.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Salla Grommi
Tiina Murto
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00BP37
No reservations found for realization TH00BP37-3014!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin

Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi

Objective

After completing the course, the student is able to:
• lead the development project in working life
• utilize different project management practices
• use appropriate development methods
• plan the implementation of the outputs of development project

Content

· Designing a participatory working life development project
· Management of the development project
· Working life development methods
· Evaluation of development project and implementation of results

Materials

Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin.

Teaching methods

Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kolme ryhmätehtävää ja yksi itsenäinen (ei arvioitava) orientaatiotehtävä

Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa ryhmissä (noin 5-6 hlö / ryhmä), samat ryhmät kaikissa tehtävissä. Ryhmät jaetaan infotunnit (18.9.24) jälkeen.

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.

Opintojakson aloitusinfo verkossa ke 18.9.24 Master Schoolin koulutusten yhteisessä infossa.


Kurssi alkaa opintojakson aloitusinfon jälkeen.

Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin.

Completion alternatives

Ei ole.

Student workload

Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (orientaatiotehtävä/yksilö)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (ryhmätehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä)

Evaluation methods and criteria

Kehittämistoiminnan johtaminen ja Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen: T1 - K5.
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista Itslearningissa ilmoitetussa aikataulussa.

Failed (0)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä ei ole käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta ja se ei vastaa tehtävän annon kysymyksiin. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Työn keskeinen sisältö jää epäselväksi.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä käsitellään vain joko arviointia tai juurruttamista. Siinä ei ole aiheeseen liittyvää teoreettista tietoa. Myös analysointi ja pohdinta puuttuvat kokonaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta se on niukkaa ja pinnallista, ja enimmäk-seen toteavaa (ei-analyyttistä). Tehtävässä on vastattu ainakin osittain tehtävän annon kysymyksiin. Kirjallisuutta on käytetty jonkin verran, mutta se on yksipuolista, ja teoreettinen tieto jää irralleen tiedon soveltamisesta. Työssä pystytään välittämään työn keskeinen sisältö. Sen selkeydessä voi olla puutteita ja kielellisessä ilmaisussa epätarkkuutta.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä on käsitelty kehittämistyön arviointia ja juurruttamista, mutta käsittely on niukkaa ja pinnallista tai puutteellista. Aiheen käsittely on enimmäkseen vain toteavaa (ei-analyyttistä) ja teoreettinen tieto jää vähäiseksi ja/tai irralliseksi.

Assessment criteria, good (3-4)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä pyritään tarkastelemaan analysoivasti kehittämistoiminnan johtajuutta, mutta tarkastelu voisi olla syvällisempää ja monipuolisempaa. Työssä vastataan tehtäväksi annon kysymyksiin. Työssä on käytetty teoreettista tietoainesta oma ajattelun tukena. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään asiaan, ja teoriatietoa pyritään soveltamaan tehtäväksi antoon liittyvien kysymysten tarkasteluun. Asiat esitetään pääosin selkeästi ja työ muodostaa selkeän kokonaisuuden.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä pyritään kehittämistyön arvioinnin ja juurruttamisen menetelmien ja näkökulmien analysoivaan tarkasteluun sekä tutkivaan ja pohtivaan otteeseen. Työstä välittyy perehtyneisyys käsiteltävään aiheeseen. Teoriatietoa pyritään soveltamaan aiheeseen. Tarkastelu jää kuitenkin pintapuoleiseksi ja/tai yksipuoliseksi.

Assessment criteria, excellent (5)

Kehittämistoiminnan johtaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti kehittämistoiminnan johtajuutta ja vastataan selkeästi tehtäväksi annon kaikkiin kysymyksiin. Työssä käytetään laajasti teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä kyetään hyödyntämään ja myös kyseenalaistamaan tie-toa, asioita ja ilmiöitä sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoriaan pohjautuen ja lähdeaineis-toon viitaten. Asiat esitetään erittäin selkeästi, käytetään selkeää ja hyvää kieltä ja työ muodostaa huolellisen ja viimeistellyn kokonaisuuden.

Kehittämistoiminnan arviointi ja juurruttaminen:
Työssä tarkastellaan syvällisesti, analysoivasti ja monipuolisesti arviointia ja juurruttamista kehittämistyössä ja sen menetelmiä/näkökulmia. Työssä käytetään teoreettista tietoainesta oman ajattelun tukena. Työssä välittyy tutkiva ja pohtiva ote suhteessa tietoon ja omaan ajatteluun kehittämistyön arviointiin ja juurruttamiseen liittyen. Työssä kyetään hyödyntämään ja kyseenalaistamaan tietoa ja asioita sekä perustelemaan erilaisia näkemyksiä teoreettisella tiedolla.

Further information

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon.

Go back to top of page