Higher Education Studies and Working Life Skills 2 (1 cr)
Code: 1002355-3184
General information
- Enrollment
-
02.07.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 14 - 26
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Pirjo Pennanen
- Heidi Hämäläinen
- Course
- 1002355
Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 41 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 29.08.2024 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Thu 29.08.2024 time 10:00 - 11:00 (1 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Fri 27.09.2024 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Mon 07.10.2024 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Teams-urapolku_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Fri 25.10.2024 time 08:30 - 14:00 (5 h 30 min) |
TT-päivä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Mon 28.10.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Wed 13.11.2024 time 10:15 - 15:45 (5 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3026_3027
Oppimistila avo byod
|
Fri 29.11.2024 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Tue 07.01.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Tue 14.01.2025 time 08:30 - 09:30 (1 h 0 min) |
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Fri 31.01.2025 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Tue 25.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Mon 03.03.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1002356-3235, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_B1047_Alpha
ALPHA
|
Mon 07.04.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Wed 14.05.2025 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Wed 28.05.2025 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Syksy 2024
Sisältöjä (tarkentuvat syksyn edetessä)
Tiimioppimisen ideologia
OPS-perehdytys ja AHOT
Arvioinnit (opettaja (reflektio/näyttö tai tentti), vertainen, tiimi sekä innovaatiokompetenssit) HOPS-keskusteluihin valmistautuminen
Pienryhmät kehityskeskustelut (oppimissopimus?)
Ajankohtaiset asiat, TT-liiton edustaja
Työelämätuntemus-päivä
Dialogisuus ja ryhmäytyminen
Lukuvuoden päätös; katsaus kevääseen ja ilmoittautumiset opintojaksoille; glögittely
Kevät 2025
4t Kevään aikataulut ja ajankohtaiset asiat, opintojen etenemisen periaatteet, vava-passi ja ahotointi; palautejärjestelmä ja opiskelijabarometriin vastaaminen (auki XX-XX)
4t Harjoittelun kokonaisuus ja muut ajankohtaiset asiat (Syksyn 2025 harjoittelupaikkojen varauspäivät Jobiilissa ovat xx.xx.xx (oma alue))
Henkilökohtaiset kehityskeskustelut 30 min / opiskelija
4t lukuvuoden päätös
Objective
The course Higher education study skills and working life skills II continues on and deepens the themes of course I. During the first year of studies, the student’s responsibility for the studies increases.
Higher education study skills
- The student can evaluate his/her activities as a student in higher education and recognise his/her development needs
- The student understands the importance of study skills for the ability to study and as a working life skill
- The student recognizes the disadvantages of prolonged problematic situations for his/her studies
- The student recognizes the significance of the evaluation of and reflection on his/her own activities (self-reflection skills) in higher education studies and in developing as an expert
- The student can act in study groups and teams, and promotes reaching the group's target
- The student recognizes the significance of community-orientation and joint rules in studies and working life
- The student can give and receive constructive feedback which also promotes learning
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
Progress in studies and the targeted study time
- The student is committed to target-oriented studying
Support services for students
- The student is familiar with the guidance and counselling services in UAS studies
SoleOPS and ISP
- The student is familiar with the contents and structure of the curriculum of his/her degree programme
- The student understands what ISP is and why it is created
- The student knows how to use SoleOPS
- The student knows the opportunities for the accreditation of studies and competence
Content
Higher education study skills
- The material related to study and working life skills in Messi, the study skills guides of other higher education institutions and other study skills material online
- Planning of time use and using a calendar
- Broaching a subject and getting help from different guidance actors
- Expertise – of which skills do the actions of an expert consist
- Group dynamic and teamwork skills
- A safe study environment, the rules and regulations of TUAS
- The rules of the study group, acting in a work and study community, acting in the worker role
- Students' ways and methods of giving and receiving feedback
- Practising feedback skills
Progress in studies and the targeted study time
- The significance of completing 55 cr for the financing of the UAS
- months of student financial aid
- right to be absent
Support services for students
Guidance and counselling services: tutor teacher, study guidance counsellor, study secretary, international relations coordinator, degree programme leader, head of education and research
Routes which support well-being: study counselling psychologist, students’ health care services (public health nurse, doctor's and psychologist's services), accessibility, reading proficiency tests
SoleOPS and ISP
- Curriculum: core studies, professional studies, practical training and thesis and elective studies; how and based on what to select them
- SoleOPS, enrolling for courses
- SoleOPS, enrolling to resit examinations
- Development discussions as a study and working life skill
- SoleOPS, creating and updating the ISP
- knowledge on the tasks and basic skill requirements in the field
- internationalisation opportunities, in the home country and abroad
- SoleOPS, instructions on the accreditation of studies and competence and electronic services
Teaching methods
Oppimaan oppiminen ja dialogisuus; opintojen henkilökohtaistaminen
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähitunnit, huomioidaan kestävän kehityksen ekologiset, sosiaaliset ja kulttuuriset näkökulmat.
Student workload
Lähitunteihin osallistuminen
HOPS:n ja oppimissopimuksen tekeminen