Skip to main content

Higher Education Studies and Working Life Skills 2 (1 cr)

Code: 1002355-3184

General information


Enrollment
02.07.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
14 - 26
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
Anu Kuikkaniemi
Heli Arokki
Pirjo Pennanen
Heidi Hämäläinen
Course
1002355

Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 41 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 29.08.2024 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
Thu 29.08.2024 time 10:00 - 11:00
(1 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
Fri 27.09.2024 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Mon 07.10.2024 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Teams-urapolku_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Fri 25.10.2024 time 08:30 - 14:00
(5 h 30 min)
TT-päivä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Mon 28.10.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
ICT_B2033 Luovan liikkumisen tila
Wed 13.11.2024 time 10:15 - 15:45
(5 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
Fri 29.11.2024 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Tue 07.01.2025 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
etänä
Tue 14.01.2025 time 08:30 - 09:30
(1 h 0 min)
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Fri 31.01.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
EDU_3004 Josef muunto byod
Tue 25.02.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
etänä
Mon 03.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1002356-3235, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
ICT_B1047_Alpha ALPHA
Mon 07.04.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
etänä
Wed 14.05.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
Wed 28.05.2025 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184
ICT_C3044 Teoriatila muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Syksy 2024
Sisältöjä (tarkentuvat syksyn edetessä)
Tiimioppimisen ideologia
OPS-perehdytys ja AHOT
Arvioinnit (opettaja (reflektio/näyttö tai tentti), vertainen, tiimi sekä innovaatiokompetenssit) HOPS-keskusteluihin valmistautuminen
Pienryhmät kehityskeskustelut (oppimissopimus?)
Ajankohtaiset asiat, TT-liiton edustaja
Työelämätuntemus-päivä
Dialogisuus ja ryhmäytyminen
Lukuvuoden päätös; katsaus kevääseen ja ilmoittautumiset opintojaksoille; glögittely

Kevät 2025
4t Kevään aikataulut ja ajankohtaiset asiat, opintojen etenemisen periaatteet, vava-passi ja ahotointi; palautejärjestelmä ja opiskelijabarometriin vastaaminen (auki XX-XX)
4t Harjoittelun kokonaisuus ja muut ajankohtaiset asiat (Syksyn 2025 harjoittelupaikkojen varauspäivät Jobiilissa ovat xx.xx.xx (oma alue))

Henkilökohtaiset kehityskeskustelut 30 min / opiskelija



4t lukuvuoden päätös

Objective

The course Higher education study skills and working life skills II continues on and deepens the themes of course I. During the first year of studies, the student’s responsibility for the studies increases.
Higher education study skills
- The student can evaluate his/her activities as a student in higher education and recognise his/her development needs

- The student understands the importance of study skills for the ability to study and as a working life skill

- The student recognizes the disadvantages of prolonged problematic situations for his/her studies

- The student recognizes the significance of the evaluation of and reflection on his/her own activities (self-reflection skills) in higher education studies and in developing as an expert

- The student can act in study groups and teams, and promotes reaching the group's target

- The student recognizes the significance of community-orientation and joint rules in studies and working life

- The student can give and receive constructive feedback which also promotes learning

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

Progress in studies and the targeted study time
- The student is committed to target-oriented studying

Support services for students
- The student is familiar with the guidance and counselling services in UAS studies

SoleOPS and ISP
- The student is familiar with the contents and structure of the curriculum of his/her degree programme

- The student understands what ISP is and why it is created

- The student knows how to use SoleOPS

- The student knows the opportunities for the accreditation of studies and competence

Content

Higher education study skills
- The material related to study and working life skills in Messi, the study skills guides of other higher education institutions and other study skills material online

- Planning of time use and using a calendar

- Broaching a subject and getting help from different guidance actors

- Expertise – of which skills do the actions of an expert consist

- Group dynamic and teamwork skills

- A safe study environment, the rules and regulations of TUAS

- The rules of the study group, acting in a work and study community, acting in the worker role

- Students' ways and methods of giving and receiving feedback

- Practising feedback skills

Progress in studies and the targeted study time
- The significance of completing 55 cr for the financing of the UAS

- months of student financial aid

- right to be absent

Support services for students
Guidance and counselling services: tutor teacher, study guidance counsellor, study secretary, international relations coordinator, degree programme leader, head of education and research
Routes which support well-being: study counselling psychologist, students’ health care services (public health nurse, doctor's and psychologist's services), accessibility, reading proficiency tests
SoleOPS and ISP
- Curriculum: core studies, professional studies, practical training and thesis and elective studies; how and based on what to select them

- SoleOPS, enrolling for courses

- SoleOPS, enrolling to resit examinations

- Development discussions as a study and working life skill

- SoleOPS, creating and updating the ISP

- knowledge on the tasks and basic skill requirements in the field

- internationalisation opportunities, in the home country and abroad

- SoleOPS, instructions on the accreditation of studies and competence and electronic services

Teaching methods

Oppimaan oppiminen ja dialogisuus; opintojen henkilökohtaistaminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähitunnit, huomioidaan kestävän kehityksen ekologiset, sosiaaliset ja kulttuuriset näkökulmat.

Student workload

Lähitunteihin osallistuminen
HOPS:n ja oppimissopimuksen tekeminen

Go back to top of page