Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 (1 op)
Toteutuksen tunnus: 1002355-3184
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2024 - 31.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 14 - 26
- Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
- Opettajat
- TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Pirjo Pennanen
- Heidi Hämäläinen
- Ryhmät
-
PTOIMS24Toimintaterapeutti (AMK), S24
- Opintojakso
- 1002355
Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 41 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 29.08.2024 klo 08:15 - 09:45 (1 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
To 29.08.2024 klo 10:00 - 11:00 (1 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3036
Oppimistila avo muunto byod
|
Pe 27.09.2024 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Ma 07.10.2024 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Teams-urapolku_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Pe 25.10.2024 klo 08:30 - 14:00 (5 t 30 min) |
TT-päivä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Ma 28.10.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ke 13.11.2024 klo 10:15 - 15:45 (5 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3026_3027
Oppimistila avo byod
|
Pe 29.11.2024 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Ti 07.01.2025 klo 12:15 - 13:45 (1 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Ti 14.01.2025 klo 08:30 - 09:30 (1 t 0 min) |
teams_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Pe 31.01.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
EDU_3004
Josef muunto byod
|
Ti 25.02.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Ma 03.03.2025 klo 08:00 - 12:00 (4 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 1002356-3235, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_B1047_Alpha
ALPHA
|
Ma 07.04.2025 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
etänä
|
Ke 14.05.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Etänä_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
|
Ke 28.05.2025 klo 12:30 - 15:00 (2 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3184 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Syksy 2024
Sisältöjä (tarkentuvat syksyn edetessä)
Tiimioppimisen ideologia
OPS-perehdytys ja AHOT
Arvioinnit (opettaja (reflektio/näyttö tai tentti), vertainen, tiimi sekä innovaatiokompetenssit) HOPS-keskusteluihin valmistautuminen
Pienryhmät kehityskeskustelut (oppimissopimus?)
Ajankohtaiset asiat, TT-liiton edustaja
Työelämätuntemus-päivä
Dialogisuus ja ryhmäytyminen
Lukuvuoden päätös; katsaus kevääseen ja ilmoittautumiset opintojaksoille; glögittely
Kevät 2025
4t Kevään aikataulut ja ajankohtaiset asiat, opintojen etenemisen periaatteet, vava-passi ja ahotointi; palautejärjestelmä ja opiskelijabarometriin vastaaminen (auki XX-XX)
4t Harjoittelun kokonaisuus ja muut ajankohtaiset asiat (Syksyn 2025 harjoittelupaikkojen varauspäivät Jobiilissa ovat xx.xx.xx (oma alue))
Henkilökohtaiset kehityskeskustelut 30 min / opiskelija
4t lukuvuoden päätös
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
• Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
• Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
• Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
• Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.
Opiskelua tukevat palvelut
• Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
• Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
• Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
• Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
• Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
• Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
Sisältö
Korkeakouluopiskelun taidot
o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali
o Ajanhallinta
o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot
o Turvallisuus Turun AMK:ssa
o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen
o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät
Opiskelua tukevat palvelut
o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö
o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus
Peppi ja HOPS
o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan
o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen
o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen
o kehityskeskustelu
o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista
o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla
o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi
o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Opetusmenetelmät
Oppimaan oppiminen ja dialogisuus; opintojen henkilökohtaistaminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähitunnit, huomioidaan kestävän kehityksen ekologiset, sosiaaliset ja kulttuuriset näkökulmat.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähitunteihin osallistuminen
HOPS:n ja oppimissopimuksen tekeminen