Skip to main content

Business Models and Marketing (5 cr)

Code: 3011665-3011

General information


Enrollment
01.06.2024 - 01.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2024 - 10.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Groups
PLIITS22MAR
PLIITS22MAR
Course
3011665

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 22 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 12.09.2024 time 10:00 - 13:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
ICT_C3043 Teoriatila muunto
Thu 19.09.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_3004 Josef muunto byod
Thu 26.09.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
ICT_C2032 Teoriatila muunto
Thu 03.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Fri 11.10.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Mon 21.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_B143 Teoriatila muunto
Tue 29.10.2024 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
Thu 07.11.2024 time 12:00 - 15:00
(3 h 0 min)
Liiketoimintamallit ja markkinointi 3011665-3011
LEM_B166 Kullervo
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Suomeksi
Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.

Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 36. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).

Kurssille otetaan 40 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing

Content

- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten

- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi (ensin itsenäistä tiedon omaksumista)
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista. Liiketoiminnan kestävä kehitys YK:n tavoitteiden mukaisesti.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti ja sen jakaminen kirjapiirissä.
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi.
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely (liiketoimintamallit, markkinointisuunnitelma, video).
8 lähiopetuskertaan osallistuminen.

Evaluation methods and criteria

Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi, 1-5, 25% arvosanasta, yksilötyö.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 25%, ryhmätyö.
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25% arvosanasta, ryhmätyö.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset koostuvat suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioidusta tekstistä (plagiointi).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja teorian ja käytännön näkökulmista
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti
-suunnittelee markkinointia asiakaskeskeisesti
-tuottaa uutta, asiakasta puhuttelevaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi liiketoimintamalleja ja markkinointia syvällisesti sekä teorian että käytännön näkökulmista
-osaa suunnitella markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.

Further information

Itslearning

Go back to top of page