Creative Concepts (10 cr)
Code: 3221020-3005
General information
- Enrollment
-
24.05.2024 - 15.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Teachers
- Milla Järvipetäjä
- Heidi Tuominen
- Taru Lehtinen
- Teacher in charge
- Milla Järvipetäjä
- Course
- 3221020
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 28.08.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Wed 18.09.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Wed 09.10.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Wed 06.11.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Wed 11.12.2024 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä. Tapaamiset ovat verkkotapaamisia.
Verkkotapaamiset zoomissa: https://turkuamk.zoom.us/j/63149236987
AIKATAULU – verkkotapaamiset
KE 28.8. 16.00-18.00 Mitä konseptisuunnittelu on?
KE 18.9. 16.00-18.00 Luovan konseptin kehittäminen: briiffi
KE 9.10. 16.00-18.00 Testaus ja tehtäväsparraus
KE 6.11. 16.00-18.00 Tehtäväsparraus
KE 11.12. 16.00-18.00 Luovan konseptin esittely
Objective
.
Content
Idea initialisation, concept design process, concept building with different types of tools and project presentation.
Materials
Itsin työtilassa olevat materiaalit, kirjallisuuskatsauksen materiaalit (lista itsissä), opettajien materiaalit ja oppijoiden omat materiaalit.
Teaching methods
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Työelämäyhteistyö
Completion alternatives
OPINTOJAKSON ALOITTAMINEN KESÄLLÄ
Opintojakson kaksi ensimmäistä tehtävää on mahdollista suorittaa omatoimisesti kesän 2024 aikana. Katso ohje itsistä.
AHOTOINTI
Voit myös ahotoida opintojakson osittain tai kokonaan riippuen osaamisestasi ja näytöstäsi. Perustele ahottisi suhteessa opintojakson tavoitteisiin: ehdota vastuuopettajalle, miten näytät osaamisesi kunkin opintojakson osaamistavoitteen osalta.
Student workload
Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla. Kaksi ensimmäistä tehtävää (Tehtävä 1: Ennakkotehtävä ja Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus) julkaistaan viimeistään 6.6.2024.
Tehtävä 1: Ennakkotehtävä (yksilötehtävä)
Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus (yksilötehtävä)
Tehtävä 3: Ryhmän toimintasuunnitelma
Tehtävä 4: Luonnos konseptista
Tehtävä 5: Testaus
Tehtävä 6: Konseptisuunnitelma
Tehtävä 7: Luova konseptipresentaatio
Tehtävä 8: Itsearviointi ja opintojaksopalaute (yksilötehtävä)
Opintojakson laajuus on 10 op. Oppimistehtäväkokonaisuus vastaa yhteensä 10 op.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä. Opintojakso vastaa 270 tunnin kokonaisuutta.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Näet itsistä taulukon, jossa kerrotaan kunkin tehtävän arvioinnista.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. arjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Further information
Tavoitat opettajat spostilla ja teams-viestillä.
Tehtäväpalautukset itsiin.