Siirry suoraan sisältöön

Luovat konseptit (10 op)

Toteutuksen tunnus: 3221020-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.05.2024 - 15.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 25
Opettajat
Milla Järvipetäjä
Heidi Tuominen
Taru Lehtinen
Vastuuopettaja
Milla Järvipetäjä
Ryhmät
MMEDTK23V
Mediatuotanto, verkko, kevät 2023
Opintojakso
3221020

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 28.08.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3005

Ke 18.09.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3005

Ke 09.10.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3005

Ke 06.11.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3005

Ke 11.12.2024 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Luovat konseptit 3221020-3005

Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä. Tapaamiset ovat verkkotapaamisia.

Verkkotapaamiset zoomissa: https://turkuamk.zoom.us/j/63149236987

AIKATAULU – verkkotapaamiset
KE 28.8. 16.00-18.00 Mitä konseptisuunnittelu on?
KE 18.9. 16.00-18.00 Luovan konseptin kehittäminen: briiffi
KE 9.10. 16.00-18.00 Testaus ja tehtäväsparraus
KE 6.11. 16.00-18.00 Tehtäväsparraus
KE 11.12. 16.00-18.00 Luovan konseptin esittely

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata konseptisuunnittelun prosessin
- kehittää luovan idean esiteltäväksi konseptiksi asiakaslähtöisesti
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja palvelukonsepteja
- perehtyy luoviin ideointimenetelmiin ja ideoiden tunnistamiseen

Sisältö

Ideointimenetelmät, konseptisuunnittelun prosessi, konseptin rakentaminen eri tyyppisten työvälineiden avulla sekä projektin esittely.

Oppimateriaalit

Itsin työtilassa olevat materiaalit, kirjallisuuskatsauksen materiaalit (lista itsissä), opettajien materiaalit ja oppijoiden omat materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Työelämäyhteistyö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

OPINTOJAKSON ALOITTAMINEN KESÄLLÄ
Opintojakson kaksi ensimmäistä tehtävää on mahdollista suorittaa omatoimisesti kesän 2024 aikana. Katso ohje itsistä.


AHOTOINTI
Voit myös ahotoida opintojakson osittain tai kokonaan riippuen osaamisestasi ja näytöstäsi. Perustele ahottisi suhteessa opintojakson tavoitteisiin: ehdota vastuuopettajalle, miten näytät osaamisesi kunkin opintojakson osaamistavoitteen osalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla. Kaksi ensimmäistä tehtävää (Tehtävä 1: Ennakkotehtävä ja Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus) julkaistaan viimeistään 6.6.2024.

Tehtävä 1: Ennakkotehtävä (yksilötehtävä)
Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus (yksilötehtävä)
Tehtävä 3: Ryhmän toimintasuunnitelma
Tehtävä 4: Luonnos konseptista
Tehtävä 5: Testaus
Tehtävä 6: Konseptisuunnitelma
Tehtävä 7: Luova konseptipresentaatio
Tehtävä 8: Itsearviointi ja opintojaksopalaute (yksilötehtävä)

Opintojakson laajuus on 10 op. Oppimistehtäväkokonaisuus vastaa yhteensä 10 op.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä. Opintojakso vastaa 270 tunnin kokonaisuutta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Näet itsistä taulukon, jossa kerrotaan kunkin tehtävän arvioinnista.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. arjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Lisätiedot

Tavoitat opettajat spostilla ja teams-viestillä.
Tehtäväpalautukset itsiin.

Siirry alkuun