Luovat konseptit (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3221020-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
24.05.2024 - 15.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 25
- Opettajat
- Milla Järvipetäjä
- Heidi Tuominen
- Taru Lehtinen
- Vastuuopettaja
- Milla Järvipetäjä
- Ryhmät
-
MMEDTK23VMediatuotanto, verkko, kevät 2023
- Opintojakso
- 3221020
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 28.08.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Ke 18.09.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Ke 09.10.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Ke 06.11.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Ke 11.12.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Luovat konseptit 3221020-3005 |
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä. Tapaamiset ovat verkkotapaamisia.
Verkkotapaamiset zoomissa: https://turkuamk.zoom.us/j/63149236987
AIKATAULU – verkkotapaamiset
KE 28.8. 16.00-18.00 Mitä konseptisuunnittelu on?
KE 18.9. 16.00-18.00 Luovan konseptin kehittäminen: briiffi
KE 9.10. 16.00-18.00 Testaus ja tehtäväsparraus
KE 6.11. 16.00-18.00 Tehtäväsparraus
KE 11.12. 16.00-18.00 Luovan konseptin esittely
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata konseptisuunnittelun prosessin
- kehittää luovan idean esiteltäväksi konseptiksi asiakaslähtöisesti
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja palvelukonsepteja
- perehtyy luoviin ideointimenetelmiin ja ideoiden tunnistamiseen
Sisältö
Ideointimenetelmät, konseptisuunnittelun prosessi, konseptin rakentaminen eri tyyppisten työvälineiden avulla sekä projektin esittely.
Oppimateriaalit
Itsin työtilassa olevat materiaalit, kirjallisuuskatsauksen materiaalit (lista itsissä), opettajien materiaalit ja oppijoiden omat materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Työelämäyhteistyö
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
OPINTOJAKSON ALOITTAMINEN KESÄLLÄ
Opintojakson kaksi ensimmäistä tehtävää on mahdollista suorittaa omatoimisesti kesän 2024 aikana. Katso ohje itsistä.
AHOTOINTI
Voit myös ahotoida opintojakson osittain tai kokonaan riippuen osaamisestasi ja näytöstäsi. Perustele ahottisi suhteessa opintojakson tavoitteisiin: ehdota vastuuopettajalle, miten näytät osaamisesi kunkin opintojakson osaamistavoitteen osalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla. Kaksi ensimmäistä tehtävää (Tehtävä 1: Ennakkotehtävä ja Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus) julkaistaan viimeistään 6.6.2024.
Tehtävä 1: Ennakkotehtävä (yksilötehtävä)
Tehtävä 2: Kirjallisuuskatsaus (yksilötehtävä)
Tehtävä 3: Ryhmän toimintasuunnitelma
Tehtävä 4: Luonnos konseptista
Tehtävä 5: Testaus
Tehtävä 6: Konseptisuunnitelma
Tehtävä 7: Luova konseptipresentaatio
Tehtävä 8: Itsearviointi ja opintojaksopalaute (yksilötehtävä)
Opintojakson laajuus on 10 op. Oppimistehtäväkokonaisuus vastaa yhteensä 10 op.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä. Opintojakso vastaa 270 tunnin kokonaisuutta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Näet itsistä taulukon, jossa kerrotaan kunkin tehtävän arvioinnista.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. arjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Lisätiedot
Tavoitat opettajat spostilla ja teams-viestillä.
Tehtäväpalautukset itsiin.