Skip to main content

Counselling in Schools (5 cr)

Code: TH00CA77-3004

General information


Enrollment
02.12.2024 - 06.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA77

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 06.03.2025 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
Etä
Thu 13.03.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
LEM_A312 Oppimistila BYOD
Thu 20.03.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
ICT_B2043 Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
ICT_B1041_Omega OMEGA
Thu 27.03.2025 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
LEM_A308 Oppimistila BYOD
LEM_A317 Oppimistila
Thu 03.04.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
LEM_B143 Oppimistila muunto
Thu 10.04.2025 time 09:00 - 14:00
(5 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004
Tsyk
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Lähiopetus torstaisin, viikot 3-15

***********************************************************************************************
6.3.2025. klo 9.00-15.00 (HR)/ zoom https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
Jakson aloitus;
9-11.30 Jakson aloitus /HR
12.30-15 Turun lukioiden tuutorkoulutusprojektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Seija Simola ja Marianne Laulumaa /TSYK

***********************************************************************************************
13.3.2025.

klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
20.3. klo 10-15 Turun lukioiden projektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely
(HR)
***********************************************************************************************
27.3. klo 10.00-16.00 (HR, KP)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreille suunnittelupäivä. Suunnittelupäivä oman parin/ryhmän kanssa. Suunnittelua omassa tilassa, opettajilta ajat varattavissa ohjaukseen.

***************************************************************************************
3.4. klo 10-15
Klo 10-12 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (HR)
Klo 12-13 Lounas
Klo 13-15 Kirjapiirit oppimistiimeissä.
*********************************************************************************************
10.4. klo 8-15 projektin toteutus TSYKissä (KP, opot kouluista)
*********************************************************************************************

Projektien esittelyt videoitse, palautus 17.4. mennessä.
Muutokset mahdollisia.

suunnitelma valmis 20.3 mennessä ja lopullinen raportti 17.4, viikko toteutuksen jälkeen.

Objective

• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments

Content

• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school

Materials

Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.

Teaching methods

luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op

Pedagogic approaches and sustainable development

luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op

Evaluation methods and criteria

Jakso arvioidaan projektiraportin numeron perusteella.

Failed (0)

• et tiedä, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• sinulle on epäselvää, miten tukea lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Assessment criteria, good (3-4)

• tiedät monipuolisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä käytännössä ja soveltaen

Assessment criteria, excellent (5)

• tiedät laaja-alaisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet ja miten niihin voi käytännön työssä puuttua.
• opit laaja-alaisesti, itseohjautuvasti ja soveltaen tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page