Counselling in Schools (5 cr)
Code: TH00CA77-3004
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 06.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2025 - 31.07.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Course
- TH00CA77
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 06.03.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
Etä
|
Thu 13.03.2025 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Thu 20.03.2025 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
ICT_B2043
Teoriatila / kuvallisen ilmaisun tila
ICT_B1041_Omega OMEGA |
Thu 27.03.2025 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
LEM_A317 Oppimistila |
Thu 03.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Thu 10.04.2025 time 09:00 - 14:00 (5 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3004 |
Tsyk
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lähiopetus torstaisin, viikot 3-15
***********************************************************************************************
6.3.2025. klo 9.00-15.00 (HR)/ zoom https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
Jakson aloitus;
9-11.30 Jakson aloitus /HR
12.30-15 Turun lukioiden tuutorkoulutusprojektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Seija Simola ja Marianne Laulumaa /TSYK
***********************************************************************************************
13.3.2025.
klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
20.3. klo 10-15 Turun lukioiden projektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely
(HR)
***********************************************************************************************
27.3. klo 10.00-16.00 (HR, KP)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreille suunnittelupäivä. Suunnittelupäivä oman parin/ryhmän kanssa. Suunnittelua omassa tilassa, opettajilta ajat varattavissa ohjaukseen.
***************************************************************************************
3.4. klo 10-15
Klo 10-12 Projektien esittelyt ja vertaisreflektio tiimien kesken (HR)
Klo 12-13 Lounas
Klo 13-15 Kirjapiirit oppimistiimeissä.
*********************************************************************************************
10.4. klo 8-15 projektin toteutus TSYKissä (KP, opot kouluista)
*********************************************************************************************
Projektien esittelyt videoitse, palautus 17.4. mennessä.
Muutokset mahdollisia.
suunnitelma valmis 20.3 mennessä ja lopullinen raportti 17.4, viikko toteutuksen jälkeen.
Objective
• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments
Content
• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school
Materials
Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.
Teaching methods
luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op
Pedagogic approaches and sustainable development
luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op
Evaluation methods and criteria
Jakso arvioidaan projektiraportin numeron perusteella.
Failed (0)
• et tiedä, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• sinulle on epäselvää, miten tukea lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Assessment criteria, good (3-4)
• tiedät monipuolisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä käytännössä ja soveltaen
Assessment criteria, excellent (5)
• tiedät laaja-alaisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet ja miten niihin voi käytännön työssä puuttua.
• opit laaja-alaisesti, itseohjautuvasti ja soveltaen tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.