Skip to main content

Well-being in a Changing Society (5 cr)

Code: TH00CA37-3019

General information


Enrollment
02.12.2024 - 16.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2025 - 31.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA37

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 4 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 16.01.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Hyvinvointi muuttuvassa yhteiskunnassa TH00CA37-3019
Etä
Thu 30.01.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Hyvinvointi muuttuvassa yhteiskunnassa TH00CA37-3019
Etä
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

16.1. 2025 klo 16-18 Zoomissa Jakson aloitus, tavoitteet ja tehtävät. Hyvinvointivaltio ja hyvinvointi (KP)

30.1.2025 klo 16-18 Zoomissa Syrjäytyminen ja huono-osaisuus. Arjen merkitys ja käsite sosiaalialan työssä (HR) https://turkuamk.zoom.us/j/62000357628

Verkkotapaamiset toteutuvat Zoomissa.
Tarkemmat sisällöt, tehtävät ja palautusaikataulut Itslearningissä

Verkkotapaamiset, kestävän kehityksen oppimistehtävä ja teoreettinen oppimispäiväkirja 3 op
Ryhmätehtävä ja videoesitelmä/opetusvideo 2 op.
Oppimistehtävä, teoreettinen oppimispäiväkirja sekä ryhmätehtävä ja videoesitelmä ohjeistetaan opintojakson alkaessa.
Palautukset:
Videoesityksen palautus 15.2.2025 tai 30.2.2025.
Teoreettisen oppimispäiväkirjan palautus 15.2.2025 tai 15.3.2025

Mikäli tehtäviä ei ole palautettu annettuihin päivämääriin mennessä, siirtyy kurssin suorittaminen toiselle toteutukselle.

Objective

• you understand aspects of citizens’ well-being and social problems
• you are familiar with societal and global challenges to well-being
• you are able to examine sustainability from different perspectives (ecological, economic, social and cultural)
• you are familiar with the history, functioning and tasks of welfare society and the welfare state

Content

• changes in welfare society and the welfare state
• welfare theories, measuring well-being, perceived well-being, quality of life
• social problems, social deprivation and marginalisation

Materials

Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki: Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. Helsinki: THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Rajavuori, A. (toim.). 2022. Eriarvoisuuden tila Suomessa 2022. Helsinki: Into Kustannus Oy.
Rajavuori, A. (toim.) 2024. Eriarvoisuuden tila Suomessa 2024. Helsinki: Into Kustannus Oy.
Muu ajakohtainen materiaali.

Evaluation methods and criteria

Arviointi
Teoreettinen oppimispäiväkirja, arviointi täydennettävä / T1 - K5.
Verkkokurssi, kestävä kehitys 30.3.2025 mennessä.
Ryhmätehtävä videoesitelmät Suomi, arviointi täydennettävä/hyväksytty.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista verkkotapaamisiin ja ryhmätyöskentelyyn.

Failed (0)

Opiskelija ei tiedä
- suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
- sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
- hyvinvoinnin perusteita

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

T1-2 Opiskelija tietää
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin perusteita.

Assessment criteria, good (3-4)

H3-4 Opiskelija osaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtävät
•sosiaalisten ongelmien historian ja nykypäivän
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

K5 Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.

Go back to top of page