Skip to main content

Health communication (5 cr)

Code: TH00CY62-3001

General information


Enrollment
02.12.2024 - 06.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.02.2025 - 11.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master School
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Joint Elective Studies
Teachers
Minna Salakari
Aleksi Rajamäki
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 25 . Open UAS : 25.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00CY62
No reservations found for realization TH00CY62-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

The course is conducted as online studies:

7.2. klo 8.30–11.30
7.3. klo 8.30–13.00
11.4. klo 8.30–13.00

The student knows the basis of health communication as well as the essential research subjects and concepts, understands the importance of communication in promoting health and well-being and in various interactions.

After completing the course, the student can implement and develop health communication appropriately for different target groups (individual, group, organization), can analyze and evaluate the application possibilities of health communication in different operating environments.

The course is aimed at Master School students nationally, and its content corresponds to the EQF 7 level. In addition, it is possible for Turku AMK personnel to participate in the study course in appropriate parts.

Contents:

• Theories and methods of effective communication
• Target group-oriented health communication in different channels
• Health literacy
• The connection of communication to health and well-being
• Methods of speaking and influencing in favor of health promotion
• Mass communication in health communication
• Online environments, social media, and health promotion campaigns
• The role of the expert in health communication
• Development and evaluation of health communication

Objective

Terveysviestintä-opintojakson käytyään opiskelija tuntee terveysviestinnän lähtökohdat sekä keskeiset tutkimuskohteet ja käsitteet. Hän ymmärtää viestinnän merkityksen terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä sekä erilaisissa vuorovaikutussuhteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toteuttaa ja kehittää terveysviestintää tarkoituksenmukaisesti eri kohderyhmille (yksilö, ryhmä, organisaatio). Lisäksi opiskelija osaa analysoida ja arvioida terveysviestinnän soveltamismahdollisuuksia erilaisissa toimintaympäristöissä.

Content

• Vaikuttavan viestinnän teoriat ja menetelmät
• Kohderyhmälähtöinen terveysviestintä eri kanavissa
• Terveydenlukutaito
• Viestinnän yhteys terveyteen ja hyvinvointiin
• Terveyden edistämisen puolesta puhumisen ja vaikuttamisen menetelmät
• Joukkoviestintä terveysviestinnässä
• Verkkoympäristöt, sosiaalinen media ja terveyden edistämisen kampanjat
• Asiantuntijan rooli terveysviestinnässä
• Terveysviestinnän kehittäminen ja arviointi

Materials

The learning material and the research articles used in the course are listed in Itslearning.

Pedagogic approaches and sustainable development

The course utilizes innovation pedagogy. The course includes e.g. teacher-led expert lectures, lectures by external experts and group and individual work and assignments. Remote education, online.

Completion alternatives

No alternative completion methods.

Student workload

The totality of the course is 5 credits. The course is divided into three main sections: 1) Basics of health communication, 2) Target groups and targeting of communication and 3) New methods of communication and evaluation of effects.

The course consists of online teaching, independent assignments, and individual and group assignments. The course includes one pair assignment, one written group assignment and one written individual assignment.

The student must participate in the teaching and pass all the tasks of the course to receive a credit mark. If the student is absent from the lesson, he does a replacement assignment for the lesson, which the teachers define and inform after each lesson separately. The student cannot complete the course with substitute assignments alone.

The course is evaluated on the scale fail/1-5.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arvioitavat tehtävät: yksi paritehtävä, yksi ryhmätehtävä ja yksi yksilötehtävä.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu lainkaan opetukseen eikä toimita korvaavia tehtäviä.
Kirjallisten tehtävien lähdemateriaali niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.

Kirjallisten tehtävien rakenne on sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu.
Kirjallisten tehtävien pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai se puuttuu kokonaan.
Tehtävien ulkoasu on huolittelematon eikä vastaa amk-ohjeisiin, lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.

Opintojakson yksi tai useampi tehtävä on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu vain osaan opetuksesta.
Kirjallisten tehtävien lähdemateriaali vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.

Työt ovat sisällöllisesti suppeita tai puutteellisia (vrt. tehtävän ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista. Kirjallisten tehtävien rakenne on hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa ja/tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.

Ulkoasu on puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää / tehtäviä ei tehdä amk-ohjeen mukaisesti, lähteet ja lähdeviitteet ovat osin tai pääosin puutteelliset.

Kirjalliset tehtävät on läpäisty arvosanalla 1 tai 2.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osallistuu opetukseen. Kirjalliset tehtävät perustuvat asianmukaiseen ja riittävään lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet esitetty kattavasti, hienoisia puutteita voi H3-tason työssä olla havaittavissa. H4-tasolla puutteita ei juurikaan ole.
Kirjalliset tehtävät ovat sisällöllisesti tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus).

Tehtävässä on käsitelty keskeisiä asioita. Tehtävien rakenne on selkeä pääasiallisesti (H3-taso) ja kaikilta osin (H4-taso) ja sisällöltään looginen. Asioita on tarkasteltu reflektoiden. Pohdinta on asiallisesti perusteltua. Kirjallisten tehtävien ulkoasu on siisti, ilmaisu asiallista, tehtävät ovat amk-ohjeen mukaisia ja amkpohjassa, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset pääsääntöisesti (H3-taso) tai täysin (H4-taso).

Kirjalliset tehtävät on läpäisty arvosanalla 3 tai 4.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen.
Kirjalliset tehtävät perustuvat asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet esitelty laajasti ja oikein, sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.

Kirjalliset tehtävät ovat rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektoivaa, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen. Kirjallisten tehtävien ulkoasu on siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Työt ovat amk-ohjeistuksen mukaisia. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.

Kirjalliset tehtävät on läpäisty arvosanalla 4 tai 5.

Further information

Avoimen AMK:n paikkoja 25 (sisältää Turun AMK:n henkilökuntapaikat).

Go back to top of page