Marketing communications and media skills (5 cr)
Code: KU00CN06-3002
General information
- Enrollment
- 25.03.2024 - 24.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.04.2024 - 04.06.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Expert Training for Professionals in Culture and Art
- Teachers
- Mari Hartemo
- Taru Lehtinen
- Timo Närä
- Juha Sopanen
- Teacher in charge
- Taru Lehtinen
- Course
- KU00CN06
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
Suomeksi
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Content
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Student workload
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi, Brand Manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video), median tuntiopettaja Timo Närä, Turku AMK
13.5. klo 13-16 Mediaviestintä, viestinnän asiantuntija Juha Sopanen, Turku AMK
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi, median opettaja Taru Lehtinen, Turku AMK
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Taru Lehtinen
28.5. klo 13-15 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Timo Närä
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena zoom-verkkoalustalla linkissä: https://turkuamk.zoom.us/j/62820511971.
Opintojakson toteutuksia ei taltioida.