Markkinointiviestintä ja mediaosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CN06-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.03.2024 - 24.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.04.2024 - 04.06.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Kulttuuri- ja taidealan ammattilaisten osaajakoulutus
- Opettajat
- Mari Hartemo
- Taru Lehtinen
- Timo Närä
- Juha Sopanen
- Vastuuopettaja
- Taru Lehtinen
- Opintojakso
- KU00CN06
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
Suomeksi
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi, Brand Manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video), median tuntiopettaja Timo Närä, Turku AMK
13.5. klo 13-16 Mediaviestintä, viestinnän asiantuntija Juha Sopanen, Turku AMK
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi, median opettaja Taru Lehtinen, Turku AMK
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Taru Lehtinen
28.5. klo 13-15 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Timo Närä
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena zoom-verkkoalustalla linkissä: https://turkuamk.zoom.us/j/62820511971.
Opintojakson toteutuksia ei taltioida.