Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja mediaosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CN06-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.03.2024 - 24.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.04.2024 - 04.06.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Kulttuuri- ja taidealan ammattilaisten osaajakoulutus
Opettajat
Mari Hartemo
Taru Lehtinen
Timo Närä
Juha Sopanen
Vastuuopettaja
Taru Lehtinen
Opintojakso
KU00CN06
Toteutukselle KU00CN06-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
Suomeksi
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen

Sisältö

• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi, Brand Manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video), median tuntiopettaja Timo Närä, Turku AMK
13.5. klo 13-16 Mediaviestintä, viestinnän asiantuntija Juha Sopanen, Turku AMK
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi, median opettaja Taru Lehtinen, Turku AMK
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Taru Lehtinen
28.5. klo 13-15 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Timo Närä

Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena zoom-verkkoalustalla linkissä: https://turkuamk.zoom.us/j/62820511971.

Opintojakson toteutuksia ei taltioida.

Siirry alkuun