Skip to main content

Learning and Coaching (4 cr)

Code: TH00CL66-3004

General information


Enrollment
07.12.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 11.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Anu Kuikkaniemi
Heli Arokki
Tuija Suominen-Romberg
Course
TH00CL66

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 20 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 04.03.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
Info, Ohjaaminen terapiatyössä TH00CL66-3004
etänä
Thu 27.03.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Ryhmä_Ohjaaminen terapiatyössä TH00CL66-3004
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Tue 08.04.2025 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Oppimisteoriat_Ohjaaminen terapiatyössä TH00CL66-3004
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Wed 09.04.2025 time 09:00 - 15:45
(6 h 45 min)
KAWA malli Evelien De wachter_Ohjaaminen terapiatyössä TH00CL66-3004
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Fri 02.05.2025 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
terapeuttinen_ryhmä_Ohjaaminen terapiatyössä TH00CL66-3004
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

2h Info-teams
27.3. Lähipäivä: Ryhmä ja ryhmänohjaus. Verkkokeskustelua Itslearningissa ennen lähipäivää, Heli
8.4. Lähipäivä: Oppimisen teoriat, Tuija
9.4. Lähipäivä: KAWA-malli, Evelinen Dewacher
2.5. Lähipäivä: Terapeuttinen ryhmä. Valmistellaan essee ennen lähiopetuspäivää! Heli
Reflektio palautus 25.04. 2025 (Tuija)

Objective

Opiskelija osaa
• kuvata toimintaterapiatilanteissa tarvittavia oppimisen ja ohjauksen teorioita ja käytäntöjä,
• tunnistaa erilaisia ohjaustapoja,
• tunnistaa ryhmään ja ryhmän ohjaamiseen liittyviä tekijöitä
• kuvata ryhmän terapeuttisia tekijöitä sekä terapeuttisen ryhmän ohjaamista ja siihen liittyviä vaiheita,

Content

Oppimisen ja ohjaamisen teoriat ja käytännöt
Erilaiset ohjaustavat
Ryhmäprosessi ja –dynamiikka sekä ryhmävuorovaikutustaitojen tasot
Ryhmän terapeuttiset tekijät ja toimintaterapiaryhmän ohjausprosessi

Materials

Tieto oppimateriaalista löytyy itslearningista.

Teaching methods

Opiskelu toteutuu verkko-opintoina itsenäisesti, lähiopiskeluna tiimimuotoisesti

Pedagogic approaches and sustainable development

Pedagogisena mallina on tiimioppiminen, taustalla pedagogisena strategiana on Innovaatiopedagogiikka, ja oppimiskäsityksinä hyödynnetään mm konstruktivismia ja konnektivismia

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Opiskelijat suorittavat verkkotehtäviä tiimeissä ja itsenäisesti Itslearning oppimisympäristössä. Tarkemmat ohjeistukset oppimistehtäviin löytyvät Itslearningistä.
Lähipäiviä
Opiskelijat koostavat reflektiopaperin 6 sivua.
27 tuntia opiskelijan työtä vastaa yhtä opintopistettä eli yhteensä 4op x 27 tuntia eli yhteensä 108 tuntia

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson verkkotehtävien suoritusta hyväksytysti:
Aktiivisuus verkkokeskusteluissa, tiimipäivässä sekä itse- ja vertaisarviointi +/-1 numero
Reflektiopaperi 0-5
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Arviointikehikko löytyy Itslearningistä Kote kansiosta

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita eri näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita useista näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Qualifications

Moduuli
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Opintojaksot
Terapian toteutuksen perusteet
Ammatillinen ja terapeuttinen vuorovaikutus

Further information

Viestintä ensisijaisesti Itslearningin kysy ja vastaa keskustelupalstalla.
Lähtökohtaisesti kaikkeen opetukseen osallistutaan, kyse tunneille käytännönharjoittelusta.

Go back to top of page