Ensuring a Child’s Well-Being in Foster Care (5 cr)
Code: TH00CA75-3004
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 29.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Niina Vuoristo
- Noora Kumpulainen
- Laura Närvi
- Susanna Virta
- Course
- TH00CA75
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Vastuuopettaja: Laura Närvi
22.10. kello 14-16 Tiimityö Kirjallisuustehtävän purku
annetaan ennakkotehtävä Arki lastenkodissa (yksilötehtävä)/ LN
29.10. klo 16-18 blogin kirjoittamisen ohjeistus / LN opetus: Arki lastenkodissa, terapeuttinen laitoskasvatus / LN
Annetaan ennakkotehtävä Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
5.11. kello 14-16 Tiimityöskentely: lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
12.11.kello 14-16 opetus: Lapsen tunne-elämän ja neuropsykiatriset erityishaasteet / NK
viikko 47 Itsenäinen työskentely: menetelmät
26.11.kello 16-18 Menetelmät lastensuojelun sijaishuollossa / LN, SV, NK, NV
Objective
• you are able to identify the special needs of children in foster care
• you learn ways to work with traumatised children
• you understand the therapeutic benefits of everyday routines in the life of children in foster care
• you know how to work with children using different working methods
Content
• the well-being of children in foster care, children’s needs, parent-infant bonding disorders and traumas
• therapeutic foster care
• neuropsychiatric challenges
Teaching methods
Verkko-ohjaus 1op
Ennakko- ja tiimitehtävät 3op
Blogin kirjoittaminen parityönä 1 op
Pedagogic approaches and sustainable development
Jos opiskelija osallistuu toistuvasti tiimin yhteiseen työskentelyyn niin, että hän ei ole valmistautunut tiimi ilmoittaa, että opiskelija ei voi enää osallistua tiimin työskentelyyn.
Tiimissä työstettävä soveltava tehtävä: hyväksytty / täydennettävä.
Viikottaiseen opettajan verkko-ohjaukseen torstaisin 16-18 tulee osallistua 100%. Opetuskerroista 50 % voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.
Kaunokirjallisuustehtävän palautus 22.10.2024 mennessä.
Blogin yhteenvedon palautuspäivät: Ensimmäinen palautuspäivä 10.11.2025 , toinen palautus 15.1.2025. Mikäli opiskelija ei palauta viimeiseen annettuun ajankohtaan mennessä, siirtyy palautus seuraavaan toteutukseen.
Failed (0)
Opiskelija ei palauta tehtäviä määräaikaan mennessä.
Opiskelija ei suorita arviointikohdetta kriteerien mukaisesti vähintään T1 tasolla.
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
• tunnistat keinoja kohdata traumatisoituja lapsia
• tunnistat arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
• tunnistat erilaisia työmenetelmiä, joita voit käyttää lasten kanssa työskentelyssä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kohdata traumatisoituja lapsia
ymmärrät arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, good (3-4)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa hyvin sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata hyvin, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi arjen terapeuttisen merkityksen sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Assessment criteria, excellent (5)
Olet palauttanut kaikki yksilötehtävät, osallistunut verkko-ohjaukseen sekä tiimityöskentelyyn annetun ohjeen mukaisesti
osaat tunnistaa kiitettävästi sijoitettujen lasten erityistarpeita
osaat kuvata kiitettävästi, miten kohdata traumatisoituja lapsia
Tuot esiin ymmärryksesi terapeuttisen arjen merkityksestä sijoitettujen lasten elämässä
osaat työskennellä soveltaen lasten kanssa eri työmenetelmiä käyttäen
Blogi-tehtävän arviointikriteerit kuvataan tehtävän ohjeistuksessa.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.