Skip to main content

Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration (5 cr)

Code: TH00CA43-3012

General information


Enrollment
02.06.2025 - 23.10.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
09.10.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Emmi Brunel
Laura Närvi
Course
TH00CA43

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 23.10.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012
verkko-ohjaus
Thu 06.11.2025 time 14:00 - 16:00
(2 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012
verkko-ohjaus
Thu 20.11.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012
verkko-ohjaus
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus parittomien viikkojen torstaisin, viikot 43-51, muista opetuksen sijoittelutaulukko

viikko 43 torstai 23.10 kello 16-18 Jakson aloitus ja Kulttuuri sekä maahanmuuton peruskäsitteet
viikko 45 torstai 6.11. kello 14-16 Suomalaisen maahanmuuton linjaukset, turvapaikkaprosessi ja maahanmuuttoon liittyvä palvelujärjestelmä
viikko 47 torstai 20.11. kello 16-18 Monikulttuurinen ohjaaminen

Objective

• you are able to identify societal, ecological and cultural factors behind international migration and refugeeship
• you are able to reflect on your own values, attitudes and prejudices
• you are able to collaborate with people from different cultures
• you know how to promote the equal treatment of people and act against racism and discrimination
• you know how to support the integration and agency of immigrants and immigrant families and groups
• you understand gender diversity and the importance of gender sensitivity in your work

Content

• the concept of culture, its levels and dimensions
• cultural competence and multicultural counselling competence
• global responsibility and human rights
• Finnish immigration policies, the asylum process and the service system that supports integration
• legislation concerning immigration, discrimination and equality

Materials

Tiimitehtävien ja itsenäisten tehtävien materiaalit
Täydentyy myöhemmin

Teaching methods

Verkkotapaamiset 0,5 op
Itsenäiset tehtävät ja Tiimitehtävät 1,5 op
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen 3 op

Exam schedules

Oppimispäiväkirjan 1. palautus 12.12.2025, toinen palautus 16.1.2026

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-ohjaus
Itsenäinen työskentely

Sosiaalinen kestävyys

Student workload

Verkko-ohjaus ja itsenäiset tehtävät 2 op
Oppimispäiväkirja 3 op

Failed (0)

• Opiskelija ei ole palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtäviä tai oppimispäiväkirjaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija ei tunnistaa/ ei tuo esiin omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan tai reflektointoi niitä. Subjektiivinen ja teoreettinen tieto eivät yhdisty toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa/ ei tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita suppeasti. ja aihealueita on valittu liian vähän.
- Oppimispäiväkirjassa ei ole noudatettu annettuja kirjoitusohjeita.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan, mutta niiden reflektointi on heikkoa, eivätkä subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tunnistaa periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tunnistaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita suppeasti.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita heikosti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on hyvää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa hyvin.
- Opiskelija tietää ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tietää periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tietää sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita hyvin.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita pääasiassa hyvin.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on kiitettävää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa kiitettävästi.
- Opiskelija tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä esittää esimerkkejä, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija mainitsee periaatteita, osaa soveltaa niitä käytäntöön toimia, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija osaa soveltaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotetta opiimispäiväkirjassaan.
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita laajasti.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin kiitettävästi.

Go back to top of page