Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration (5 cr)
Code: TH00CA43-3012
General information
- Enrollment
- 02.06.2025 - 23.10.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 09.10.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Emmi Brunel
- Laura Närvi
- Course
- TH00CA43
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 23.10.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012 |
verkko-ohjaus
|
Thu 06.11.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012 |
verkko-ohjaus
|
Thu 20.11.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Kulttuurinen moninaisuus ja kotoutumisen tukeminen TH00CA43-3012 |
verkko-ohjaus
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus parittomien viikkojen torstaisin, viikot 43-51, muista opetuksen sijoittelutaulukko
viikko 43 torstai 23.10 kello 16-18 Jakson aloitus ja Kulttuuri sekä maahanmuuton peruskäsitteet
viikko 45 torstai 6.11. kello 14-16 Suomalaisen maahanmuuton linjaukset, turvapaikkaprosessi ja maahanmuuttoon liittyvä palvelujärjestelmä
viikko 47 torstai 20.11. kello 16-18 Monikulttuurinen ohjaaminen
Objective
• you are able to identify societal, ecological and cultural factors behind international migration and refugeeship
• you are able to reflect on your own values, attitudes and prejudices
• you are able to collaborate with people from different cultures
• you know how to promote the equal treatment of people and act against racism and discrimination
• you know how to support the integration and agency of immigrants and immigrant families and groups
• you understand gender diversity and the importance of gender sensitivity in your work
Content
• the concept of culture, its levels and dimensions
• cultural competence and multicultural counselling competence
• global responsibility and human rights
• Finnish immigration policies, the asylum process and the service system that supports integration
• legislation concerning immigration, discrimination and equality
Materials
Tiimitehtävien ja itsenäisten tehtävien materiaalit
Täydentyy myöhemmin
Teaching methods
Verkkotapaamiset 0,5 op
Itsenäiset tehtävät ja Tiimitehtävät 1,5 op
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen 3 op
Exam schedules
Oppimispäiväkirjan 1. palautus 12.12.2025, toinen palautus 16.1.2026
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkko-ohjaus
Itsenäinen työskentely
Sosiaalinen kestävyys
Student workload
Verkko-ohjaus ja itsenäiset tehtävät 2 op
Oppimispäiväkirja 3 op
Failed (0)
• Opiskelija ei ole palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtäviä tai oppimispäiväkirjaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija ei tunnistaa/ ei tuo esiin omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan tai reflektointoi niitä. Subjektiivinen ja teoreettinen tieto eivät yhdisty toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa/ ei tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita suppeasti. ja aihealueita on valittu liian vähän.
- Oppimispäiväkirjassa ei ole noudatettu annettuja kirjoitusohjeita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan, mutta niiden reflektointi on heikkoa, eivätkä subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tunnistaa periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tunnistaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita suppeasti.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita heikosti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on hyvää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa hyvin.
- Opiskelija tietää ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tietää periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tietää sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita hyvin.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita pääasiassa hyvin.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin hyvin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja oppimispäiväkirjan hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.
Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on kiitettävää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa kiitettävästi.
- Opiskelija tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä esittää esimerkkejä, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija mainitsee periaatteita, osaa soveltaa niitä käytäntöön toimia, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija osaa soveltaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotetta opiimispäiväkirjassaan.
• Opiskelija käsittelee oppimispäiväkirjaan valitsemiaan aihealueita laajasti.
- Oppimispäiväkirjassa on noudatettu annettuja kirjoitusohjeita.
• Opiskelija hallitsee jakson sisällöt ja perehtynyt ohjeistettuun materiaaliin kiitettävästi.