Skip to main content

Basics of Business Law (5cr)

Code: KH00BO95-3031

General information


Enrollment
01.06.2025 - 22.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
23.09.2025 - 18.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Pauliina Kansanoja
Course
KH00BO95

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 23.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Juridinen osaaminen KH00BO95-3031
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 11.11.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3031
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 02.12.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3031
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sisältää kolme (3) lähiopetuskertaa, jotka ovat:
23.9. klo 13-16
11.11. klo 13-16.
2.12. klo 9-12

Objective

Students are able to use legal thinking in business related matters and are familiar with the principles and procedures of legal matters. The student is able to make contracts related to daily business and knows the regulation of marketing products and services. With regard to labor law the student is familiar with regulations related to employment contracts and collective agreements, so that he / she is able to resolve issues related to employment relationships in his / her work duties, if necessary. The student knows basics of company law for corporate administration and own business.

Content

Tarkennetaan toteutussuunnitelmassa.

Materials

Kyläkallio, K. (2013). Yritysjuridiikka. Edita. Helsinki.

ITSlearning- oppimisalustalla jaettava opetus- ja luentomateriaali.
Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus ja verkkomateriaali.
Opiskelijan tekemät luentomuistiinpanot.
Työelämälähtöiset keskustelut ja luennoitsijavieraat.

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu erilaisia oppimismenetelmiä hyödyntäen, mm. lähiopetus, itsenäinen ja ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi, olemassa olevan ja uuden tiedon yhdisteleminen loogisiksi kokonaisuuksiksi sekä keskustelut ja case-esimerkit ja vierailijat, joiden kautta opintojakson työelämälähtöisyys toteutuu.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia pedagogisia oppimismenetelmiä.
Opetus perustuu innovaatiopedagogiikkaan, yhdessä oppimiseen, jatkuvaan oppimiseen sekä eri lähteistä saatavan tiedon yhdistelemiseen ja uuden tiedon muodostamiseen.

Opintojaksolla vahvistetaan tiedonhankinnan ja ryhmätyöskentelyn taitoja työelämälähtöisesti.

Student workload

Opiskelijan laskennallinen työmäärä 5op=135h.

Opintojakson oppimistehtävät voivat olla kirjallisia tuotoksia, raportteja, vertaisarviointia, ryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä sekä keskusteluja ja case-esimerkkejä.

Evaluation methods and criteria

Opintosuoritusten arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osaamisen arviointiperusteet kuvataan yksityiskohtaisesti opintojakson toteutussuunnitelmassa, ja ne käsitellään opiskelijoiden kanssa opintojakson toteutuksen alussa

Opintojakso arvioidaan asteikolla H-5, 5 (kiitettävä), 4 (hyvä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä), 1 (tyydyttävä) ja 0 (hylätty).

Opintojakson arvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvistä oppimistehtävistä. Tarkempi ohjeistus annetaan lähiopetuskerroilla, jolloin kulloinenkin tehtävä aukeaa oppimisalustalla.

Mikäli oppimistehtävissä käytetään tekoälyä, tulee sen käyttö raportoida asianmukaisesti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole palauttanut oppimistehtäviä tai palautetut oppimistehtävät eivät vastaa tehtävänantoa edes tyydyttävällä tasolla.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Oppimistehtävän sisältö on suppea ja vastaa tehtävänantoa vain tyydyttävästi. Sisällössä on huomattavia puutteita.
Kirjallinen tuotos on vaikeaselkoinen ja sisältää puutteellista tietoa. Perustelut valituille vastauksille ja/tai käsiteltäville näkökulmille puuttuvat. Kirjallinen osuus on luettelomainen eikä tekstiin ole tuotu omaa pohdintaa.
Käytetyt lähteet on merkitty puutteellisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Oppimistehtävä on laadittu huolellisesti, ollen sisällöltään monipuolinen ja perusteltu. Tuotos vastaa tehtävänantoa. Opiskelijan oma ymmärrys aiheesta näkyy tuotoksessa ajoittain ja teksti sisältää jonkin verran omaa pohdintaa.
Raportti on sisällöltään informatiivinen eikä sisällä asiavirheitä. Teksti on pääosin sujuvaa ja helppolukuista.
Tuotos sisältää luotettavia lähteitä, jotka on merkitty tekstiin ja lähdeluetteloon.

Assessment criteria, excellent (5)

Oppimistehtävä on laadittu huolellisesti, noudattaen erinomaisesti tehtävänantoa. Valitun aiheiden käsittely on perusteltua ja monipuolista. Teksti ei sisällä asiavirheitä, se on sujuvaa ja tuotokseen valitut aiheet ja näkökulmat ovat perusteltuja. Opiskelijan ymmärrys teorian soveltamisesta käytäntöön ja oma pohdinta aiheesta, näkyy tekstissä ja tuotoksessa loogisesti.
Lähteitä on käytetty kattavasti, ne ovat luotettavia. Lähteet on kirjattu tekstiin ja lähdeluetteloon viittausjärjestelmän mukaisesti.

Further information

ITSlearning- opintoalusta.
Akuuteissa tilanteissa opettajalle voi laittaa sähköpostia.

Go back to top of page