Skip to main content

Self Management (5cr)

Code: KH00CQ06-3004

General information


Enrollment
01.06.2025 - 26.08.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2025 - 21.10.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Johanna Stenroos-Vuorio
Course
KH00CQ06

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 23.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Tue 21.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Itsensä johtaminen KH00CQ06-3004
SAL_1056d_Demi Demi avo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson keskeisiä teemoja ovat:

-arvot ja itsetuntemus
-omien vahvuuksien tunnistaminen
-oman osaamisen sanoittaminen
-itsensä johtamisen työkalut
-oman hyvinvoinnin johtaminen

Yhteiset tapaamiset:

2.9.2025 klo 9.15-12.00
23.9.2025 klo 9.15 - 12.00
21.10.2025 klo 9.15 - 12.00

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan ja osaamistaan.
• analysoida, mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omaan osaamiseen.
• arvioida ja kehittää itsensä johtamisen taitoja.
• käyttää itsensä johtamisen työkaluja.
• arvioida ja kehittää oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Content

• arvot ja itsetuntemus
• omien vahvuuksien tunnistaminen
• oman osaamisen sanoittaminen
• itsensä johtamisen työkalut
• oman hyvinvoinnin johtaminen

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti eri teemoihin liittyvää kirjallisuutta sekä artikkeleita, verkkolähteitä jne. Tiedot löytyvät ItsLearning-alustalta.

Teaching methods

Lähitapaamiset, itsenäisen opiskelun etäjaksot, verkko-oppiminen.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson suorittaminen edellyttää annettujen tehtävien tekemistä ajallaan. Korvaavia suorituksia ei oteta vastaan.

Pedagogic approaches and sustainable development

Monimuoto-opetuksessa opiskelussa vuorottelevat lähiopetuskerrat ja itsenäinen työskentely. Lähipäivinä keskitytään asioiden yhteiseen käsittelyyn, keskusteluun sekä erilaisiin harjoitteisiin. Lähipäiviin valmistaudutaan etäjaksolla ja niiden aikana toteutettavilla tehtävillä myös syvennetään aiemmin opittua ja demonstroidaan omaa osaamista. Opintojaksolla hyödynnetään Its-verkko-oppimisalustaa.

Kurssin sisältö ja tehtävät ym. käydään läpi yhteisesti ensimmäisellä lähikerralla. Opiskelijan läsnäolo on tällöin tärkeää. Ellei opiskelija ole ensimmäisellä kerralla paikalla, on hänen selvitettävä itse opintojakson ensimmäisellä tunnilla käydyt asiat Itslearningin materiaaleista ja Pepistä.

Completion alternatives

Aiempien korkeakouluopintojen hyväksiluvut: mikäli hyväksiluet opintojakson, olethan yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista, viimeistään viikolla 34.

Student workload

Ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen, elokuun puolivälissä, opiskelijalle lähetetään ennakkotehtäväohjeistus. Ennakkotehtävä materiaaleineen on ItsLearning-oppimisalustalla.

5 op:n opintojakso tarkoittaa noin 135 h opiskelijan työtä.

Arvio tuntien jakaantumisesta:

Yhteiset tapaamiset: 12 h
Ryhmätyöskentely, lukupiiri ja siitä tehty tiivistelmä: 30 h
Itsenäinen työskentely ja valmistautuminen lähijaksoihin: Ennakkotehtävä ja muut oppimistehtävät: 93 h

Opintojaksolla on yhteensä 4 pisteytettävää tehtävää (3 yksilötehtävää, yksi ryhmätehtävä). Nämä neljä tehtävää pisteytetään 0-3 p. ja arvosana muodostuu kokonaispisteiden mukaisesti.

Pisteytettävien oppimistehtävien lisäksi opintojaksolla voidaan tehdä pieniä tehtäviä (esimerkiksi ennakkotehtävä ennen opintojakson aloitusta, vertaisarviointia ryhmätyöstä), jotka arvioidaan asteikolla hyväksytty - hylätty. Nämä tehtävät huomioidaan osana henkilökohtaista aktiivisuutta.

Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.

Ryhmässä laadittavaan tehtävään (lukupiiri) liittyy kirjallinen vertaisarviointiosuus, joka otetaan huomioon opintojakson kokonaisarvioinnissa. Opettaja voi erittäin perustellusta syystä laskea opintojakson arvosanaa (esim. epäammatillinen ja vuorovaikutusta rikkova viestintä).

Evaluation methods and criteria

Arviointi muodostuu seuraavasti:
25% Ryhmässä tehtävä työ: Lukupiiri ja tiivistelmä (maks. 3p.)
75% Henkilökohtaiset oppimistehtävät: Itsensä johtamisen tehtävät (maks 9p.)

Kaikki tehtävät (yhteensä 4 kpl) pisteytetään 0-3p. ja arvosana muodostuu kokonaispisteiden mukaisesti.

Pisteytettävien oppimistehtävien lisäksi opintojaksolla voidaan tehdä pieniä tehtäviä (esimerkiksi ennakkotehtävä ennen opintojakson aloitusta), jotka arvioidaan asteikolla hyväksytty - hylätty. Nämä tehtävät huomioidaan osana henkilökohtaista aktiivisuutta.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa, koska lähitapaamisissa tehdään tehtäviä / käydään keskusteluja, jotka edistävät opintojakson tavoitteiden saavuttamista. Lähikertoja on yhteensä kolme. Poissa voi olla korkeintaan yhden kerran. Lisäksi arviointiin vaikuttaa aktiivisuus ja sitoutuminen esimerkiksi pienryhmätyöskentelyyn (kirjapiiri). Tämä huomioidaan vertaisarviointien perusteella.

Jotta opintojaksosta pääsee läpi, kaikki pisteytettävät tehtävät on palautettava hyväksytysti. Jos tehtävän palauttaa myöhässä, voi tehtävästä saada maksimissaan yhden (1) pisteen.

Pistekertymä on nähtävillä arviointikirjassa (ItsLearning), joten opiskelija voi seurata menestymistään kurssilla reaaliaikaisesti.

Suorituksia ei voi korottaa jälkikäteen ja hyväksyttyä opintojaksoa ei voi uusia.

Plagiointi ja tekstin suora kopiointi lähteistä tai kirjoista ilman oikeanlaisia lähdemerkintöjä johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.

Arviointi:
11-12 p. 5
9-10 p. 4
7-8 p. 3
5-6 p. 2
4 p. 1
0-3 p. hylätty

Oppimistehtävien arvioinnissa korostuu substanssitiedon hallinta (ns. tietopohja), sen soveltaminen käytäntöön ja oman osaamisen ja kehittymisen reflektio.

Failed (0)

Oppimistehtäviä ei ole palautettu tai arviointikriteerien mukainen taso 1 ei ole saavutettu.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöskentelyyn.
Läsnäolovelvoite ei täyty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan luettelonomaisesti.
• tunnistaa mitä osaamista työelämä vaatii.
• nimetä, mitä eri työskentelyvahvuudet merkitsevät.
• luetella omia itsensä johtamisen taitoja ja tunnistaa itsensä johtamisen merkitys.
• käyttää jotakin itsensä johtamisen työkalua.
• kertoa, mitä resilienssi tarkoittaa.
• tunnistaa oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan monipuolisesti ja perustellen.
• määritellä, mitä osaamista työelämä vaatii ja mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omiin vahvuuksiin.
• jäsentää ja kuvata erilaisten työskentelyvahvuuksien merkityksen työyhteisössä.
• arvioida omia itsensä johtamisen taitoja kriittisesti ja perustella itsensä johtamisen merkitystä.
• käyttää useita itsensä johtamisen työkaluja.
• määritellä, mitä resilienssi tarkoittaa ja pohtia omaa muutosjoustavuuttaan.
• jäsentää ja määritellä oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Assessment criteria, excellent (5)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja sanoittaa omia vahvuuksiaan analyyttisesti ja kriittisesti.
• analysoida, mitä osaamista työelämä vaatii ja mitkä ovat oman alan vaatimukset suhteessa omiin vahvuuksiin.
• selittää ja arvioida erilaisten työskentelyvahvuuksien merkitystä työyhteisössä.
• arvioida ja kehittää omia itsensä johtamisen taitoja ja analyoida itsensä johtamisen merkitystä.
• käyttää useita itsensä johtamisen työkaluja ja arvioida niiden hyödynnettävyyttä eri tilanteissa.
• määritellä, mitä resilienssi tarkoittaa ja analysoida omaa muutosjoustavuuttaan.
• arvioida ja kehittää oman hyvinvoinnin johtamisen keinoja.

Further information

Pääsääntöisenä viestintäkanavana käytössä on sähköposti. Myös Its-oppimisalustalla tapahtuva viestittely on mahdollista.

Go back to top of page