Skip to main content

Practical training in different occupational therapy areas 1 (4 cr)

Code: TH00CL84-3004

General information


Enrollment
01.05.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 26
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Irina Katajisto-Korhonen
Johanna Säteri
Heli Arokki
Course
TH00CL84

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 25.08.2025 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
Teams
Wed 24.09.2025 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
pk_harjoittelu
Wed 24.09.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Info_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
ICT_C2032 Teoriatila muunto
Thu 25.09.2025 time 08:00 - 17:00
(9 h 0 min)
Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
pk_harjoittelu
Thu 09.10.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
purku_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
ICT_C3043 Teoriatila muunto
Thu 23.10.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Simulaatioharjoitus_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
EDU_2030 Evert muunto byod
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Simulaatioharjoitus_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Mon 10.11.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Näyttö_Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1 TH00CL84-3004
EDU_1091 Hammarbacka esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Info
Lapset ja kouluikäiset:
Leikin arviointi: Kuvitteellisen Leikin ilo 3-5v
Arviointimenetelmä: VMI 5-14v
Sensomotoristen perusvalmiuksien havainnointi 5-9v
Käytännön toteutus itsenäisesti työparin kanssa.


Mielenterveys
23.9 2h Opintojakson info
* Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti ja toteutus asiakkaan kanssa
- Mittarien lainaus ja käyttö vain koululla. Mittarit sijaitsevat ICT B2050 -tilassa, jossa niitä saa käyttää. Luokan saa auki opettajien tai infon avulla.

23.10 6t: VQ-mittarin käytön harjoittelu koululla (simulaatio)

10.11 4t: Näyttöpäivä / harjoittelun purku (mt)

Objective

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.

Content

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Materials

Lasten ja kouluikäisten osuus:
Teoria tieto Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen opintojaksolta
Karen Stagnitti, Kuvitteellisen leikin ilo (amk:n kirjasto)
Beery VMI (manuaalia voi lainata koulussa)
Sensomotoristen perusvalmiuksien havainnointi ("manuaali"/ohjeustu lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen opintojaksolta)

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua.

Lasten ja kouluikäisten osuus: Opiskelija tekee lapselle sensomotoristen perusvalmiuksien havainnoinnin, Kuvitteellisen leikin ilon sekä VMI-arvioinnin. Arvioinnit tehdään parin kanssa, kummallakin oma asiakas. Arvioitavan lapsen opiskelija etsii itse. Tämä tapahtuu soittamalla päiväkoteihin ja sopimalla asiasta. Ennakkotietona: sopiva lapsi on normaalisti kehittyvä, iältään 5-7v. mutta mikäli haasteita löytää sopiva lapsi, sensomot.perusvalmiuksien havainnoinnin sekä VMI:n voi tehdä myös vanhemmalle lapselle. Tarkemmin asiasta kerrotaan infossa.

Exam schedules

Lasten ja kouluikäisten osuus:
Ei tenttejä vain kirjalliset työt palautetaan

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia tapoja

Student workload

27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 108h opiskelijan työtä

2op 54t Heli
2h info
16h arviointehin perehtyminen ja opponointi
7hx2 päiväkodissa
20h arviointien raportointi
4h purku


2op 54t Mielenterveys /
2 t info
6t käytännön harjoittelu koululla + 32 t itsenäinen harjoittelu ja mittareiden kokeilu asiakkaan kanssa
4 t harjoittelun purku
10 t kirjallinen raportti: palautus 22.4

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty suoritus:
Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä
Hylätty:
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa
Opiskelija:
-ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
-ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
-Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
-ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
-tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
-ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
-ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
-ei arvioi omaa osaamistaan

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty-hylätty: Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti annettuun määräaikaan mennessä. Katso tarkemmat kriteerit seuraavasta kohdasta.

Qualifications

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä

Further information

Itslearning

Go back to top of page