Skip to main content

Health Technology Product Development (5 cr)

Code: MS00BR15-3006

General information


Enrollment
02.05.2025 - 19.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 21.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 75
Degree programmes
Master of Health Care Technology
Teachers
Sari Airenne
Heidi Salokangas
Course
MS00BR15
No reservations found for realization MS00BR15-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä

Opintojakson sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden sääntely (Eurooppa)
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Opintojakso toteutetaan syyslukukaudella 2025..Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella Turussa ja yksi verkko-opetuskerta.

- Pe 19.9 klo 8 - 115 lähiopetus (aloituspäivä)
- To 6.11 klo 9 - 16 online
- To 27.11 klo 9 - 16 lähiopetus

Opiskelijan tulee osallistua aloituspäivään (Opettajat käyvät läpi opintojakson toteutuksen ja tehdään pienryhmiin jako ryhmätyöskentelyä varten).

Objective

After completing the course, the student is able to:
· analyze the special features of health technology business and product development
· apply the regulatory demands in the medical device development process
· apply user-centric design in developing health technology innovation

Content

· R&D process
· medical device regulation
· user-centered design

Materials

Opettajan ilmoittama materiaali. Saatavilla Itslearningissa.

Teaching methods

Luennot
Itsenäinen opiskelu (tiedonhaku)
Oppimistehtävät (itsenäisesti ja ryhmissä)
Käytännön soveltavat esimerkit (vierailijaluennoitsijat)

Opintojaksolla oppiminen tapahtuu oppimissisältöön orientoivien tehtävien, niitä syventävien lähipäivien ja opittua soveltavien oppimistehtävien kautta.

Exam schedules

Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu perustuu innovaatiopedagogiikkaan eli konstruktivistiseen ja ongelmalähtöiseen tekemällä ja soveltamalla oppimiseen.

Kurssilla otetaan huomioon kestävän kehityksen periaatteet taloudellisesta, ympäristöllisestä ja sosiaalisesta näkökulmasta, mikä edistää vastuullisia ja kestäviä liiketoimintakäytäntöjä (esim. sustainability business canvas ja ESPR (the Ecodesign for Sustainable Products Regulation) -tilannekatsaus).

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opiskelijoiden keskimääräinen kokonaistyöaika on noin 135 h. Luennot kattavat kattavat noin 24 h, loput työajasta koostuvat itsenäisestä opiskelulusta ja oppimistehtävistä.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytyn opintojakson kokonaisarvosana määrätyy oppimistehtävien perusteella (numeerinen arviointi 1 - 5)

Oppimistehtävät on palautettava määräaikaan mennessä. Kaikki oppimistehtävät on palautettava kurssin loppuun mennessä, ellei opettajan kanssa ole toisin sovittu ennen kurssin päättymistä. Hylätyn oppimistehtävän palauttaminen uudelleen tapahtuu opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti. Tehtävien palauttaminen määräajan jälkeen voi vaikuttaa alentavasti tehtävän arvosanaan.
Kurssin hyväksyntään vaaditaan kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Tietoperustan lisäksi arvioinnissa huomioidaan akateemisten konventioiden tuntemus (kuten kirjoitustyyli ja sävy, tekstin rakenne, oikea viittaustekniikka, mukaan lukien tekstin sisäiset viittaukset ja kirjallisuusluettelo).

Tekoälyä voidaan käyttää tuotosten luomisessa, mutta opiskelijan on ilmoitettava selkeästi sen käytöstä. Tekoälyn käytön ilmoittamatta jättäminen voidaan tulkita vilpiksi. Tekoälyn käyttö voi vaikuttaa arviointiin.

Failed (0)

Arvioitavat tehtävät on suoritettu puutteellisesta tai niitä ei ole suoritettu. Eikä opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti, mutta on toteutettu sisällöltään ja laajuudeltaan suppeasti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävissä. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautetut dokumentit ovat sisällöltään ja laajuudeltaan hyviä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävissä tehokkaasti. Opiskelija on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Oppimistehtävien suorittamien osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa lähdeaineistoja tarkoituksenmukaisella tavalla.

Further information

Kurssin yleinen viestintä taphtuu ItsLearning -oppimisalustalla (ilmoitukset -osio)

Viestintä opettajiin sähköpostilla:
heidi.salokangas@turkuamk.fi
sari.airenne@turkuamk.fi

Go back to top of page