Health Technology Product Development (5 cr)
Code: MS00BR15-3006
General information
- Enrollment
-
02.05.2025 - 19.09.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 21.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 75
- Degree programmes
- Master of Health Care Technology
- Teachers
- Sari Airenne
- Heidi Salokangas
- Course
- MS00BR15
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveysteknologian toimialaa huomioiden alan tuotekehityksen ja liiketoiminnan erityispiirteet
· soveltaa regulatiivisia vaatimuksia lääkinnällisten laitteiden tuotekehitykseen
· soveltaa käyttäjäkeskeisen suunnittelun periaatteita terveysteknologiainnovaatioiden kehittämisessä
Opintojakson sisältö
· tuotekehitysprosessi
· lääkinnällisten laitteiden sääntely (Eurooppa)
· käyttäjäkeskeinen suunnittelu
Opintojakso toteutetaan syyslukukaudella 2025..Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella Turussa ja yksi verkko-opetuskerta.
- Pe 19.9 klo 8 - 115 lähiopetus (aloituspäivä)
- To 6.11 klo 9 - 16 online
- To 27.11 klo 9 - 16 lähiopetus
Opiskelijan tulee osallistua aloituspäivään (Opettajat käyvät läpi opintojakson toteutuksen ja tehdään pienryhmiin jako ryhmätyöskentelyä varten).
Objective
After completing the course, the student is able to:
· analyze the special features of health technology business and product development
· apply the regulatory demands in the medical device development process
· apply user-centric design in developing health technology innovation
Content
· R&D process
· medical device regulation
· user-centered design
Materials
Opettajan ilmoittama materiaali. Saatavilla Itslearningissa.
Teaching methods
Luennot
Itsenäinen opiskelu (tiedonhaku)
Oppimistehtävät (itsenäisesti ja ryhmissä)
Käytännön soveltavat esimerkit (vierailijaluennoitsijat)
Opintojaksolla oppiminen tapahtuu oppimissisältöön orientoivien tehtävien, niitä syventävien lähipäivien ja opittua soveltavien oppimistehtävien kautta.
Exam schedules
Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu perustuu innovaatiopedagogiikkaan eli konstruktivistiseen ja ongelmalähtöiseen tekemällä ja soveltamalla oppimiseen.
Kurssilla otetaan huomioon kestävän kehityksen periaatteet taloudellisesta, ympäristöllisestä ja sosiaalisesta näkökulmasta, mikä edistää vastuullisia ja kestäviä liiketoimintakäytäntöjä (esim. sustainability business canvas ja ESPR (the Ecodesign for Sustainable Products Regulation) -tilannekatsaus).
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opiskelijoiden keskimääräinen kokonaistyöaika on noin 135 h. Luennot kattavat kattavat noin 24 h, loput työajasta koostuvat itsenäisestä opiskelulusta ja oppimistehtävistä.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarvosana määrätyy oppimistehtävien perusteella (numeerinen arviointi 1 - 5)
Oppimistehtävät on palautettava määräaikaan mennessä. Kaikki oppimistehtävät on palautettava kurssin loppuun mennessä, ellei opettajan kanssa ole toisin sovittu ennen kurssin päättymistä. Hylätyn oppimistehtävän palauttaminen uudelleen tapahtuu opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti. Tehtävien palauttaminen määräajan jälkeen voi vaikuttaa alentavasti tehtävän arvosanaan.
Kurssin hyväksyntään vaaditaan kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Tietoperustan lisäksi arvioinnissa huomioidaan akateemisten konventioiden tuntemus (kuten kirjoitustyyli ja sävy, tekstin rakenne, oikea viittaustekniikka, mukaan lukien tekstin sisäiset viittaukset ja kirjallisuusluettelo).
Tekoälyä voidaan käyttää tuotosten luomisessa, mutta opiskelijan on ilmoitettava selkeästi sen käytöstä. Tekoälyn käytön ilmoittamatta jättäminen voidaan tulkita vilpiksi. Tekoälyn käyttö voi vaikuttaa arviointiin.
Failed (0)
Arvioitavat tehtävät on suoritettu puutteellisesta tai niitä ei ole suoritettu. Eikä opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson oppimistavoitteita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti, mutta on toteutettu sisällöltään ja laajuudeltaan suppeasti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävissä. Tehtävät ovat tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautetut dokumentit ovat sisällöltään ja laajuudeltaan hyviä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävissä tehokkaasti. Opiskelija on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Oppimistehtävien suorittamien osoittaa syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa lähdeaineistoja tarkoituksenmukaisella tavalla.
Further information
Kurssin yleinen viestintä taphtuu ItsLearning -oppimisalustalla (ilmoitukset -osio)
Viestintä opettajiin sähköpostilla:
heidi.salokangas@turkuamk.fi
sari.airenne@turkuamk.fi