Skip to main content

AI in Marketing (2 cr)

Code: KH00CV87-3001

General information


Enrollment
10.06.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 26.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship and Sales
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Lasse Lehtonen
Course
KH00CV87

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 03.09.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Tekoäly markkinoinnissa KH00CV87-3001
ICT_C1039_Sigma SIGMA
Wed 10.09.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Tekoäly markkinoinnissa KH00CV87-3001
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Wed 17.09.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Tekoäly markkinoinnissa KH00CV87-3001
EDU_1002 Moriaberg Esitystila byod
Wed 01.10.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Tekoäly markkinoinnissa KH00CV87-3001
ICT_B1026_Gamma GAMMA
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Suomeksi
Kurssin tavoitteena on että opiskelija ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet, osaa nimetä markkinoinnin ja sisällöntuotannon kannalta tärkeimmät tekoälytyökalut ja osaa hyödyntää tekoälyä liiketoiminnan edistämiseen.

Kurssi toteutetaan itsenäisellä työskentelyllä sekä neljällä opetuskeralla 1.9.2025 - 20.10.2025 -välillä.
Luennot:
1. Tekoälyn ja kielimallien perusteet
2. Sisällöntuotanto kielimalleilla ja kuvageneraattoreilla
3. Liiketoiminnan edistäminen tekoälyllä
4. Vaihtoehtoiset kielimallit ja kuvageneraattorit

Lisäksi osa kurssin sisällöstä ja tehtävistä toteutetaan ItsLearning -alustalla kurssin edetessä.

Kurssin sisällöt kannustavat opiskelijaa käyttämään tekoälyä vastuullisesti osana työtään.

Objective

Opiskelija
- ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet
- osaa nimetä liiketoiminnassa tarvittavia työkaluja
- osaa soveltaa tekoälyä liiketoimintatiedon tuottamiseen
- osaa soveltaa kielimallityökaluja markkinointisisältöjen luomiseen

Content

Sisältö
- Tekoälyn luonne ja tyypit
- Kielimallit ja graafiset AI-työkalut
- Ideoiden ja tiedon jalostaminen
- Markkinointisisältöjen luominen

Materials

ItsLearningissa jaettavat materiaalit

Teaching methods

Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät.

Exam schedules

Kurssi ei sisällä tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Käytännönläheiset harjoitteet.
Ryhmätyöskentely.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Kokonaisuus 54h
Luennot ja ohjattu työskentely 8h
Ryhmätyöskentely 23h
Itsenäinen työskentely 23h

Evaluation methods and criteria

tsenäisesti tehtävät oppimistehtävät 40%
Ryhmätehtävät 40%
Oppituntien aikana tapahtuva työskentely 20%

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät välttävästi eikä ne osoita omaa pohdintaa. Opiskelija kykenee työskentelemään ryhmässä. Opiskelija ymmärtää vähäisesti tekoälyn merkitystä markkinoinnissa. Opiskelija on tutustunut tekoälyn perusteisiin. Opiskelija tunnistaa osan tärkeimmistä kielimalleista ja muista tekoälytyökaluista. Opiskelija on tutustunut liiketoiminnan suunnitteluun tekoälyä hyödyntäen. Opiskelija käyttää tekoälyä vastuullisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja osoittanut hyvää kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa. Opsikelija on perehtynyt tekoälyn perusteisiin ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija tunnistaa tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisessä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät kiitettävästi ja osoittanut erinomaista kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija kykenee hakkimaan ja hyödyntämään ajankohtaista tietoa tekoälyn roolista markkinoinnissa. Opiskelija osaa lähestyä kielimallien hyödyntämistä tavoitteellisesti. Opiskelija tunnistaa media-alan tärkeimmät tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisesä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.

Further information

Itslearning

Go back to top of page