Tekoäly markkinoinnissa (2 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CV87-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.09.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys ja myynti
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Lasse Lehtonen
- Ryhmät
-
PLMWES24PLMWES24 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S24
-
PLIITS24BOMPLIITS24BOM
-
PLIITS24MAMYPLIITS24MAMY
- Opintojakso
- KH00CV87
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Suomeksi
Kurssin tavoitteena on että opiskelija ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet, osaa nimetä markkinoinnin ja sisällöntuotannon kannalta tärkeimmät tekoälytyökalut ja osaa hyödyntää tekoälyä liiketoiminnan edistämiseen.
Kurssi toteutetaan itsenäisellä työskentelyllä sekä neljällä opetuskeralla 1.9.2025 - 20.10.2025 -välillä.
Luennot:
1. Tekoälyn ja kielimallien perusteet
2. Sisällöntuotanto kielimalleilla ja kuvageneraattoreilla
3. Liiketoiminnan edistäminen tekoälyllä
4. Vaihtoehtoiset kielimallit ja kuvageneraattorit
Lisäksi osa kurssin sisällöstä ja tehtävistä toteutetaan ItsLearning -alustalla kurssin edetessä.
Kurssin sisällöt kannustavat opiskelijaa käyttämään tekoälyä vastuullisesti osana työtään.
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää tekoälyn toimintaperiaatteet
- osaa nimetä liiketoiminnassa tarvittavia työkaluja
- osaa soveltaa tekoälyä liiketoimintatiedon tuottamiseen
- osaa soveltaa kielimallityökaluja markkinointisisältöjen luomiseen
Sisältö
Sisältö
- Tekoälyn luonne ja tyypit
- Kielimallit ja graafiset AI-työkalut
- Ideoiden ja tiedon jalostaminen
- Markkinointisisältöjen luominen
Oppimateriaalit
ItsLearningissa jaettavat materiaalit
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssi ei sisällä tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käytännönläheiset harjoitteet.
Ryhmätyöskentely.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisuus 54h
Luennot ja ohjattu työskentely 8h
Ryhmätyöskentely 23h
Itsenäinen työskentely 23h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
tsenäisesti tehtävät oppimistehtävät 40%
Ryhmätehtävät 40%
Oppituntien aikana tapahtuva työskentely 20%
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät välttävästi eikä ne osoita omaa pohdintaa. Opiskelija kykenee työskentelemään ryhmässä. Opiskelija ymmärtää vähäisesti tekoälyn merkitystä markkinoinnissa. Opiskelija on tutustunut tekoälyn perusteisiin. Opiskelija tunnistaa osan tärkeimmistä kielimalleista ja muista tekoälytyökaluista. Opiskelija on tutustunut liiketoiminnan suunnitteluun tekoälyä hyödyntäen. Opiskelija käyttää tekoälyä vastuullisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja osoittanut hyvää kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija ymmärtää tekoälyn merkityksen markkinoinnissa. Opsikelija on perehtynyt tekoälyn perusteisiin ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija tunnistaa tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisessä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät kiitettävästi ja osoittanut erinomaista kykyä työskennellä ryhmässä. Opiskelija kykenee hakkimaan ja hyödyntämään ajankohtaista tietoa tekoälyn roolista markkinoinnissa. Opiskelija osaa lähestyä kielimallien hyödyntämistä tavoitteellisesti. Opiskelija tunnistaa media-alan tärkeimmät tärkeimmät kielimallit ja niiden roolin osana liiketoimintaa. Opiskelija tietää tekoälyn roolin liikettoiminnan suunnittelussa ja ymmärtää liiketoiminnan tarpeiden vaikutuksen. Opiskelija ymmärtää kestävän kehityksen roolin tekoälyn käyttämisesä ja kykenee arvioimaan omaa toimintaansa.
Lisätiedot
Itslearning