Skip to main content

Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration (5cr)

Code: TH00CA43-3015

General information


Enrollment
02.12.2025 - 21.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
14.01.2026 - 26.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kaija Penttala
Susanna Virta
Course
TH00CA43

Unfortunately, no reservations were found for the realization Cultural Diversity and Supporting Immigrant Integration TH00CA43-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus verkossa parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 14-18, viikot 4-12,

Vko 4 ke 21.1. kello 16-18 Kulttuuri, maahanmuuttoon liittyvät käsitteet ja kotoutuminen/ LN
Vko 10 ke 4.3. kello14-16 Monikulttuurinen ohjaaminen /KP
Vko 12 ke 18.3. kello 16-18 Sukupuolen moninaisuus /KP

Objective

• you are able to identify societal, ecological and cultural factors behind international migration and refugeeship
• you are able to reflect on your own values, attitudes and prejudices
• you are able to collaborate with people from different cultures
• you know how to promote the equal treatment of people and act against racism and discrimination
• you know how to support the integration and agency of immigrants and immigrant families and groups
• you understand gender diversity and the importance of gender sensitivity in your work

Content

• the concept of culture, its levels and dimensions
• cultural competence and multicultural counselling competence
• global responsibility and human rights
• Finnish immigration policies, the asylum process and the service system that supports integration
• legislation concerning immigration, discrimination and equality

Materials

Täydentyy ennen opetuksen alkua

Teaching methods

Itsenäinen työskentely
Pienryhmätyöskentely ja ryhmäreflektio
Verkkotapaamiset
Tentti

Exam schedules

Tentti verkossa 26.3. Tentti on auki kello 06.00 - 23.00
Uusintatentti 7.5. Tentti on auki kello 06.00 - 23.00

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelijat perehtyvät opetuskertojen aiheisiin ennakkomateriaalien avulla
Opiskelijat reflektoivat pienryhmässä oppimiaan asioita
jakson tietoperustan käsittely verkkotapaamisissa
Tentti varmaistaa opitut asiat

Completion alternatives

Opintojaksosta toteutuu useita erilaisia toteutuksia keväällä 2025. Ristiinopiskelusta löytyy opintojaksoja, joilla tämä jakso on korvattavissa.

Student workload

Ennakkotehtävät ja pienryhmätoiminta 1,5 op
Verkko-ohjaus 0,5 op
Tentti 2op

Evaluation methods and criteria

Tentti verkossa 26.3. Tentti on auki kello 06.00 - 23.00
Uusintatentti 7.5. Tentti on auki kello 06.00 - 23.00

Läsnäolo verkkotapaamisissa: 100% läsnäolo, 50% voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä.
Opintojakson pedagogiikka perustuu opiskelijan itsenäiseen opiskeluun ja vuorovaikutukseen lähiopetuksessa. Tietopohjan ymmärtäminen edellyttää teemojen konkretisointia käytäntöön. Tämä konkretisointi toteutuu opetuksessa opettajan ja opiskelijoiden keskinäisessä vuorovaikutuksessa.

Ennakkotehtävät palautettu 26.3.2025 mennessä
Pienryhmätyöskentelyssä läsnäolo pakollinen

Failed (0)

• Opiskelija ei ole palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtäviä
opiskelija ei ole osallistunut pienryhmätyöskentelyyn

Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija ei tunnistaa/ ei tuo esiin omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan tai reflektointoi niitä. Subjektiivinen ja teoreettinen tieto eivät yhdisty toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa/ ei tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija ei tunnistaa/ tunnistaa heikosti sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja osallistunut pienryhmätyöskentelyyn
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan, mutta niiden reflektointi on heikkoa, eivätkä subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa.
- Opiskelija tunnistaa ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tunnistaa periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
Opiskelija tunnistaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja osallistunut pienryhmätyöskentelyyn
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on hyvää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa hyvin.
- Opiskelija tietää ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä toimia, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija tietää periaatteita, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija tietää sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotteen merkityksen

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on palauttanut itsenäisen työskentelyosuuden tehtävät ja osallistunut pienryhmätyöskentelyyn
Tentin arviointikriteerit:
- Opiskelija tunnistaa omia arvojaan, asenteitaan ja ennakkoluulojaan ja niiden reflektointi on kiitettävää. Opiskelijan subjektiivinen ja teoreettinen tieto yhdistyvät toisiinsa kiitettävästi.
- Opiskelija tuo esiin ihmisten yhdenvertaista kohtelua vaativia tilanteita sekä esittää esimerkkejä, joilla voidaan vähentää rasismia ja syrjintää.
• Opiskelija mainitsee periaatteita, osaa soveltaa niitä käytäntöön toimia, joilla tukea maahan muuttaneiden yksilöiden, perheiden ja ryhmien kotoutumista ja toimijuutta.
• Opiskelija osaa soveltaa sukupuolen moninaisuuden ja sukupuolisensitiivisen työotetta

Further information

Henkilökohtaisissa asioissa sähköposti
Ryhmälle viestitään Itsin etusivaulla

Go back to top of page