Skip to main content

Counselling in Schools (5cr)

Code: TH00CA77-3005

General information


Enrollment
02.12.2025 - 27.02.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA77

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 20.03.2026 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3005/Turun lukioiden tuutorkoulutus
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B164 Tapio muunto
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
LEM_B166 Kullervo
LEM_B163 Vellamo muunto
LEM_A314 Oppimistila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetus perjantaisin, viikot 3-15
muutokset mahdollisia.

***********************************************************************************************
27.2.2026. klo 9.00-15.00 (HR)/ zoom https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
Jakson aloitus;
9-11.30 Jakson aloitus /HR
12.30-15 Turun lukioiden tuutorkoulutusprojektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Anne Lukka ja Nina Östdahl /Turun lukiot

***********************************************************************************************
6.3.2026.
klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
13.3. klo 10-15 Turun lukioiden projektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely (HR)
***********************************************************************************************
20.3. klo 8.00-16.00 (HR, KP)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreillen Turun AMK tiloissa.

***************************************************************************************
27.3. klo 10-14 Projektin esittelyt muille oman ryhmän kesken
14-15.30 Kirjapiirit /HR

*********************************************************************************************


Muutokset mahdollisia.

Suunnitelma valmis 20.3 mennessä ja lopullinen raportti 17.4.

Objective

• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments

Content

• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school

Materials

Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.

Teaching methods

luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Luento-opetus 1 op
Raportin kirjoittaminen 2 op
Ryhmätyö ja sen toteutus 2 op

Student workload

Luento-opetus 1 op
Raportin kirjoittaminen 2 op
Ryhmätyö ja sen toteutus 2 op

Oppimistehtävien tarkemmat kuvaukset löytyvät Itslearningista.

Evaluation methods and criteria

Jakso arvioidaan projektiraportin numeron perusteella.

Failed (0)

• et tiedä, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• sinulle on epäselvää, miten tukea lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Assessment criteria, good (3-4)

• tiedät monipuolisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä käytännössä ja soveltaen

Assessment criteria, excellent (5)

• tiedät laaja-alaisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet ja miten niihin voi käytännön työssä puuttua.
• opit laaja-alaisesti, itseohjautuvasti ja soveltaen tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page