Counselling in Schools (5cr)
Code: TH00CA77-3005
General information
- Enrollment
- 02.12.2025 - 27.02.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Course
- TH00CA77
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 8 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Fri 20.03.2026 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Ohjaaminen kouluissa ja oppilaitoksissa TH00CA77-3005/Turun lukioiden tuutorkoulutus |
LEM_A308
Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto LEM_B160b Idea (10 hlö) LEM_B164 Tapio muunto LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen LEM_B160a Aatos (10 hlö) LEM_B166 Kullervo LEM_B163 Vellamo muunto LEM_A314 Oppimistila byod |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetus perjantaisin, viikot 3-15
muutokset mahdollisia.
***********************************************************************************************
27.2.2026. klo 9.00-15.00 (HR)/ zoom https://turkuamk.zoom.us/j/63621977804
Jakson aloitus;
9-11.30 Jakson aloitus /HR
12.30-15 Turun lukioiden tuutorkoulutusprojektin valmistelu, mukana opinto-ohjaajat Anne Lukka ja Nina Östdahl /Turun lukiot
***********************************************************************************************
6.3.2026.
klo 10.00-12.30 Minäkäsitys, identiteetti ja vahvuusperustainen työote (KP)
13.15 -15.00 Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta (KP)
***********************************************************************************************
13.3. klo 10-15 Turun lukioiden projektin ohjaussuunnitelmien valmistelu, toiminnalliset kokeilut ja niiden yhteinen arviointi, käsittely (HR)
***********************************************************************************************
20.3. klo 8.00-16.00 (HR, KP)
Tuutorkoulutus seuraavan syksyn tuleville tuutoreillen Turun AMK tiloissa.
***************************************************************************************
27.3. klo 10-14 Projektin esittelyt muille oman ryhmän kesken
14-15.30 Kirjapiirit /HR
*********************************************************************************************
Muutokset mahdollisia.
Suunnitelma valmis 20.3 mennessä ja lopullinen raportti 17.4.
Objective
• you know which factors support and challenge pupils’ and students’ well-being
• you know how to support children’s and young people’s well-being in different learning environments
Content
• the well-being of school-aged children and young people
• mental health and crisis support for young people
• self-image and self-concept as a learner and a person
• planning, implementation and evaluation of an action-based project in a school
Materials
Norrena, J. 2019. Oman oppimisen kapteeni. Keuruu: PS-kustannus.
Ojanen, M. 2011. Minä ja muut - itsetuntemuksen kirja. Helsinki: Kirjapaja.
Ratner, H., & Yusuf, D. 2021. Lasten ja nuorten ratkaisukeskeinen ohjaus ja neuvonta. Keuruu: Lyhytterapiainstituutti Oy (suomennos).
Salmela-Aro. K. 2018. Motivaatio ja oppiminen. Keuruu: PS-kustannus.
Teaching methods
luento-opetus 1 op
raportin kirjoittaminen 2 op
ryhmätyö ja sen toteutus 2 op
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Luento-opetus 1 op
Raportin kirjoittaminen 2 op
Ryhmätyö ja sen toteutus 2 op
Student workload
Luento-opetus 1 op
Raportin kirjoittaminen 2 op
Ryhmätyö ja sen toteutus 2 op
Oppimistehtävien tarkemmat kuvaukset löytyvät Itslearningista.
Evaluation methods and criteria
Jakso arvioidaan projektiraportin numeron perusteella.
Failed (0)
• et tiedä, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• sinulle on epäselvää, miten tukea lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
• tiedät, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Assessment criteria, good (3-4)
• tiedät monipuolisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet
• opit tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä käytännössä ja soveltaen
Assessment criteria, excellent (5)
• tiedät laaja-alaisesti, mistä koululaisten ja opiskelijoiden hyvinvointi rakentuu ja mitkä ovat hyvinvoinnin haasteet ja miten niihin voi käytännön työssä puuttua.
• opit laaja-alaisesti, itseohjautuvasti ja soveltaen tukemaan lasten ja nuorten hyvinvointia erilaisissa oppimisympäristöissä
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.