Skip to main content

Early Childhood Education Activities and Tutoring Children (5 cr)

Code: TH00CA81-3007

General information


Enrollment
02.12.2025 - 05.02.2026
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
05.02.2026 - 05.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marika Kouki
Noora Ahvenjärvi
Course
TH00CA81
No reservations found for realization TH00CA81-3007!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jakson opettajat: Marika Kouki(vastuuopettaja) ja Noora Ahvenjärvi.

Jaksolle osallistumisen edellytys on 60 opintopistettä suoritettuna.

Jakso toteutuu viikoilla 6-11. Tämä jakso rakentuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä ja ryhmätyöskentelystä.

Viikko 6
to 5.2.2026 Kampuksella
klo 8:15- 9.00 Jakson aloitus ja tehtävät (MK)
klo 9.00 - 11.00 Oppimisen alueet (MK)
klo 12.00 - 14.00 Lapsiryhmän ohjaaminen (NA)

Viikko 7
to 12.2.2026 Kampuksella (MK & NA)
klo 8:15-11.00 Opettajajohtoiset työpajat
klo 12-14 Pedagogisen toiminnan suunnittelu ja omien suunnitelmien työstäminen ja alustavan suunnitelman palautus.

Viikko 8
to 19.2.2026 Itsenäisesti ja päiväkodeissa
klo 9-12 Itsenäinen työskentely annetun tehtävän parissa
Opiskelijat sopivat aikataulun, milloin toteuttavat ja videoivat suunnittelemansa ohjauksen pareittain päiväkodissa

Viikko 9
to 26.2.2026
klo 8:15-11.00 Alle 3-vuotiaiden leikki, leikin ohjaaminen ja leikkiympäristöt (MK)
klo 12.00 -14 Yli 3-vuotiaiden leikki, leikin ohjaaminen ja leikkiympäristöt (NA)


Viikko 10
to 5.3.2026
klo 8:15-11.00 Ohjausvideoiden purku ja reflektointi kahdessa eri ryhmässä (MK & NA)
klo 12-14 Leikki-video ja jakson päätös


Opetuksessa on läsnäolovelvoite, joka perustuu opintojaksolla käytettäviin työskentely- ja oppimismenetelmiin. Opetus sisältää toiminnallista työskentelyä, keskusteluja, vertaisoppimista sekä työpajatyöskentelyä. Osallistuminen tukee opiskelijan ammatillisen osaamisen ja vuorovaikutustaitojen kehittymistä.

Poissaolosta sairauden takia voi tehdä korvaavan suorituksen enintään kahdelta päivältä opettajien erillisen ohjeistuksen mukaisesti. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Muutokset ovat mahdollisia.

Objective

• you understand the importance of play, play environments and tutoring play for children’s well-being and development
• you know how to observe and document children’s play
• you are able to plan, implement and evaluate activities for children under or over three years, paying attention to children’s participation
• you are familiar with principles of tutoring a group of children
• you understand the importance of everyday routines in supporting children’s well-being and development

Content

• play at different ages
• the special characteristics of the activities of children under and over three years
• planning and tutoring child-oriented activities in different areas of learning
• the combination of education, teaching and care, full-time pedagogy and tutoring interaction
• methods of observing and documenting play

Teaching methods

Pari/ryhmätyöskentely
Vertaisarviointi

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen oppiminen
Työelämäyhteydessä oppiminen

Student workload

Lähi-, verkko- ja itsenäinen työskentely 1,5 op
Oppimistehtävä: parityönä lapsiryhmän ohjaussuunnitelma, toteutus ja arviointi + videointi ja raportointi 3,5 op

Evaluation methods and criteria

Raportti parityönä (ohjeet Itsissä) täydennettävä / T1 -K5
1. palautus 19.3.2026
2. palautus 2.4.2026

Failed (0)

Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja harjoittelee tavoitteellisen toiminnan suunnittelua ja toteutusta lapsiryhmälle.
- Opiskelijalla on lapsiryhmän ohjaamisessa ja ohjausvuorovaikutuksessa kehitettävää. Lasten osallisuus ja oppimisen alueiden hyödyntäminen näkyy osittain hänen toiminnassaan.
- Opiskelijan työskentelyssä toiminnan arviointi ja sen pedagoginen dokumentointi lasten kanssa ei vielä toteudu
- Opiskelija ymmärtää osittain leikin merkityksen lapsen hyvinvoinnille ja sosiaaliselle kehitykselle

Assessment criteria, good (3-4)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa, vaikkei lasten osallisuus ja oppimisen alueet lapsiryhmän ohjauksessa vielä täysin kohtaa.
- Opiskelijan ohjausvuorovaikutus on hyvää ja hän ottaa toiminnassa huomioon lasten aloitteet.
- Opiskelija onnistuu toiminnan arvioinnissa ja dokumentoinnissa yhdessä lasten kanssa ja tukee lasten oppimaan oppimista.
- Opiskelija ymmärtää hyvin leikin merkityksen lapsen hyvinvoinnille ja sosiaaliselle kehitykselle

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa.
- Opiskelija soveltaa eri oppimisen alueita ja ohjausvuorovaikutuksessa korostuu lasten osallisuus ja lapsilähtöinen työskentelyote.
- Opiskelija arvioi lasten kanssa toimintaa monipuolisesti dokumentoiden ja tukien lasten oppimaan oppimista
- Opiskelija ymmärtää erinomaisesti leikin merkityksen lapsen hyvinvoinnille ja sosiaaliselle kehitykselle

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

The modules in early childhood education must be completed in order: first the basic studies (Module 1) and then the advanced studies (Module 2). Exceptions can be made if it is justified from the perspective of the student’s personal study plan (HOPS) and the student has at least one year of work experience in early childhood education tasks in Finland or previous higher education studies in early childhood education that have been accredited in their studies at Turku University of Applied Sciences.

Go back to top of page