Social Media as a Strategic Tool (5 cr)
Code: KU00DL81-3001
General information
- Enrollment
- 22.05.2025 - 25.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 26.09.2025 - 26.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 8 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Milja Päivärinta
- Course
- KU00DL81
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 08.10.2025 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Wed 05.11.2025 time 10:00 - 14:00 (4 h 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
Thu 20.11.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 26.9.2025. Opintojaksolla on viisi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.
Lähitapaamiset kampuksella:
26.9. klo 10–12 Kupittaan kampus, paikka tarkentuu
8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156
23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155
5.11. klo 10–14 LEM Luuppi B156
20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Content
Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.
Materials
Itslearning-alustan materiaalit.
Teaching methods
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Completion alternatives
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Student workload
Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.