Skip to main content

Social Media as a Strategic Tool (5 cr)

Code: KU00DL81-3001

General information


Enrollment
22.05.2025 - 25.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
26.09.2025 - 26.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Milja Päivärinta
Course
KU00DL81

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 08.10.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Wed 05.11.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
Thu 20.11.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 26.9.2025. Opintojaksolla on viisi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.

Lähitapaamiset kampuksella:

26.9. klo 10–12 Kupittaan kampus, paikka tarkentuu

8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156

23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155

5.11. klo 10–14 LEM Luuppi B156

20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Content

Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.

Materials

Itslearning-alustan materiaalit.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Completion alternatives

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Student workload

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Go back to top of page