Skip to main content

Social Media as a Strategic Tool (5cr)

Code: KU00DL81-3001

General information


Enrollment
22.05.2025 - 24.08.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.09.2025 - 26.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Milja Päivärinta
Course
KU00DL81

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 26.09.2025 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B161 IT-tila Ahti - koneilla
Wed 08.10.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
Thu 23.10.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Wed 05.11.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
Thu 20.11.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Huom! Kurssi on valitettavasti täynnä ja opintojaksolle ilmoittautuminen on tästä syystä suljettu.

Opintojakso käynnistyy 26.9.2025!

Tällä kurssilla yhdistyvät käytännönläheinen tekeminen ja yhteisöllinen oppiminen. Opiskelemme yhdessä neljässä lähitapaamisessa kampuksella, ja lisäksi syvennät osaamistasi itsenäisesti sekä pienryhmissä Itslearning-alustaa hyödyntäen.

Kurssin alussa saat oman kotiryhmän, jonka kanssa työskentelet koko opintojakson ajan. Luennoilla pääset ratkomaan pieniä, käytännönläheisiä tehtäviä ryhmäsi kanssa ja soveltamaan opittua heti käytäntöön. Kurssin keskeisimpänä tehtävänä toteutatte yhdessä kotiryhmän kanssa suuremman projektitehtävän oikealle paikalliselle yritykselle.

Huomioithan, että opintojaksoon ei sisälly erillisiä verkkoluentoja – pääpaino on lähitapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä.

Lähitapaamiset kampuksella:

Opintojakson aloitus
26.9. klo 10–12 LEM, IT-tila / Ahti B161

Luento & Briiffi, Picla Design
8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156

Luento & kurssitehtävän välikatselmukset pienryhmittäin
23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155

5.11. siirretty itsenäiseksi pienryhmätyöskentelyksi

Kurssitehtävän purku
20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Content

Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.

Materials

Itslearning-alustan materiaalit.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Completion alternatives

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Student workload

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Failed (0)

Töiden palautus myöhässä. Palautetut tehtävät eivät noudata toimeksiantoa lainkaan tai käy ilmi, että opiskelija ei ole tuottanut materiaalia itse, vaan kopioinut luvattomasti tai lähteitä mainitsematta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Vain joitain tehtäviä toimitetaan määräaikaan mennessä. Tehtävä vastaa vain pieniltä osin annettua toimeksiantoa.

Assessment criteria, good (3-4)

Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautetut tehtävät vastaavat suurelta osin toimeksiantoa.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se näkyy palautetussa tehtävässä. Opiskelijan suunnittelema työ palvelee annettua kohderyhmää, tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen sekä huomioi asiakasyrityksen tarpeet ja toiveet. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka suunniteltua markkinointia mitataan. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla.

Assessment criteria, excellent (5)

Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautettu tehtävä vastaa toimeksiantoa ja on omaperäinen sekä mielenkiintoa herättävä.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se on huomioitu läpi koko projektin. Opiskelijan suunnittelema työ palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen sekä huomioi asiakasyrityksen tarpeet ja toiveet. Asiakasyrityksen kanssa on työskennelty tiiviisti läpi koko opintojakson ja työtä on tarpeen mukaan myös muutettu tai asiakasyritykselle on perusteltu huolellisesti miksi näin ei ole tehty. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä niiltä osin, kuin asiakasyritys on toivonut. Muut materiaalit ovat asianmukaiset sekä kattavat, suunnitelmallisuus ja huolellisuus näkyy. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla ja reflektoi sekä omia että muiden opiskelijoiden toteuttamia tehtäviä. Palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan saavuttaneen opintojakson tehtävälle asetetut tavoitteet.

Further information

Itslearning-alusta

Go back to top of page