Sosiaalinen media strategisena työkaluna (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00DL81-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2025 - 25.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 26.09.2025 - 26.11.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 25
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Milja Päivärinta
- Ryhmät
-
PMEDIS23jourPMEDIS23 journalismi
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS23tuprPMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta
-
PMEDIS23elokPMEDIS23 elokuva
-
PMEDIS22jourPMEDIS22 journalismi
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22elokPMEDIS22 elokuva
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00DL81
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 08.10.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
To 23.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Ke 05.11.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
To 20.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa 26.9.2025. Opintojaksolla on viisi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.
Lähitapaamiset kampuksella:
26.9. klo 10–12 Kupittaan kampus, paikka tarkentuu
8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156
23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155
5.11. klo 10–14 LEM Luuppi B156
20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.