Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media strategisena työkaluna (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00DL81-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.05.2025 - 25.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
26.09.2025 - 26.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Milja Päivärinta
Ryhmät
PMEDIS23jour
PMEDIS23 journalismi
PMEDIS23masu
PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS23tupr
PMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta
PMEDIS23elok
PMEDIS23 elokuva
PMEDIS22jour
PMEDIS22 journalismi
PMEDIS22masu
PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
PMEDIS22elok
PMEDIS22 elokuva
PMEDIS22tupr
PMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
Opintojakso
KU00DL81

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 08.10.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
To 23.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Ke 05.11.2025 klo 10:00 - 14:00
(4 t 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B156 Luuppi muunto
To 20.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa 26.9.2025. Opintojaksolla on viisi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.

Lähitapaamiset kampuksella:

26.9. klo 10–12 Kupittaan kampus, paikka tarkentuu

8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156

23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155

5.11. klo 10–14 LEM Luuppi B156

20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Sisältö

Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.

Oppimateriaalit

Itslearning-alustan materiaalit.

Opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Siirry alkuun