Sosiaalinen media strategisena työkaluna (5op)
Toteutuksen tunnus: KU00DL81-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2025 - 24.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.09.2025 - 26.11.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 25
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Milja Päivärinta
- Ryhmät
-
PMEDIS22elokPMEDIS22 elokuva
-
PMEDIS22jourPMEDIS22 journalismi
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS22tuprPMEDIS22 Tuotannon ja projektinhallinta
-
PMEDIS23elokPMEDIS23 elokuva
-
PMEDIS23jourPMEDIS23 journalismi
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS23tuprPMEDIS23 Tuotannon ja projektinhallinta
- Opintojakso
- KU00DL81
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 18 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Pe 26.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B161
IT-tila Ahti - koneilla
|
|
Ke 08.10.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
|
To 23.10.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
|
Ke 05.11.2025 klo 10:00 - 14:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B156
Luuppi muunto
|
|
To 20.11.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Sosiaalinen media strategisena työkaluna KU00DL81-3001 |
LEM_B155
Karuselli muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Huom! Kurssi on valitettavasti täynnä ja opintojaksolle ilmoittautuminen on tästä syystä suljettu.
Opintojakso käynnistyy 26.9.2025!
Tällä kurssilla yhdistyvät käytännönläheinen tekeminen ja yhteisöllinen oppiminen. Opiskelemme yhdessä neljässä lähitapaamisessa kampuksella, ja lisäksi syvennät osaamistasi itsenäisesti sekä pienryhmissä Itslearning-alustaa hyödyntäen.
Kurssin alussa saat oman kotiryhmän, jonka kanssa työskentelet koko opintojakson ajan. Luennoilla pääset ratkomaan pieniä, käytännönläheisiä tehtäviä ryhmäsi kanssa ja soveltamaan opittua heti käytäntöön. Kurssin keskeisimpänä tehtävänä toteutatte yhdessä kotiryhmän kanssa suuremman projektitehtävän oikealle paikalliselle yritykselle.
Huomioithan, että opintojaksoon ei sisälly erillisiä verkkoluentoja – pääpaino on lähitapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä.
Lähitapaamiset kampuksella:
Opintojakson aloitus
26.9. klo 10–12 LEM, IT-tila / Ahti B161
Luento & Briiffi, Picla Design
8.10. klo 10–14 LEM Luuppi B156
Luento & kurssitehtävän välikatselmukset pienryhmittäin
23.10. klo 12–16 LEM Karuselli B155
5.11. siirretty itsenäiseksi pienryhmätyöskentelyksi
Kurssitehtävän purku
20.11. klo 12–16 LEM Karuselli B155
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa sosiaalisen median strategisen läsnäolon merkityksen yritykselle ja organisaatiolle
- tunnistaa sosiaalisen median markkinoinnilliset periaatteet
- käyttää ja soveltaa sosiaalisen median ominaispiirteitä yritystoiminnassa ja erilaisissa organisaatioissa
- tunnistaa kampanjoinnin ja jatkuvan someläsnäolon erot
- käyttää sosiaalisen median analytiikkaa päätöksenteon tukena
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä on sosiaalisen median käyttäminen strategisena työkaluna yrityksen/organisaation liiketoiminnan tukena. Opintojaksolla muodostetaan käsitys sosiaalisesta mediasta ammatillisesta näkökulmasta, valitaan keinoja vastata sosiaalisen median sisältöstrategian kysymyksiin, suunnitellaan kampanjaehdotus sosiaaliseen mediaan sekä ymmärretään olennaiset seikat sosiaalisen median laajasta analytiikasta.
Oppimateriaalit
Itslearning-alustan materiaalit.
Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.
Hylätty (0)
Töiden palautus myöhässä. Palautetut tehtävät eivät noudata toimeksiantoa lainkaan tai käy ilmi, että opiskelija ei ole tuottanut materiaalia itse, vaan kopioinut luvattomasti tai lähteitä mainitsematta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Vain joitain tehtäviä toimitetaan määräaikaan mennessä. Tehtävä vastaa vain pieniltä osin annettua toimeksiantoa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautetut tehtävät vastaavat suurelta osin toimeksiantoa.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se näkyy palautetussa tehtävässä. Opiskelijan suunnittelema työ palvelee annettua kohderyhmää, tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen sekä huomioi asiakasyrityksen tarpeet ja toiveet. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka suunniteltua markkinointia mitataan. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävät palautettu annetun aikataulun mukaisesti. Palautettu tehtävä vastaa toimeksiantoa ja on omaperäinen sekä mielenkiintoa herättävä.
Toimeksiannon kohdeyleisöön on perehdytty huolellisesti ja se on huomioitu läpi koko projektin. Opiskelijan suunnittelema työ palvelee annettua kohderyhmää ja tukee asiakkaan sitoutumista yritykseen sekä huomioi asiakasyrityksen tarpeet ja toiveet. Asiakasyrityksen kanssa on työskennelty tiiviisti läpi koko opintojakson ja työtä on tarpeen mukaan myös muutettu tai asiakasyritykselle on perusteltu huolellisesti miksi näin ei ole tehty. Tehtävän palautuksessa on myös huomioitu se, kuinka suunniteltua markkinointia mitataan. Myös kestävän kehityksen periaatteet on huomioitu palautetussa tehtävässä niiltä osin, kuin asiakasyritys on toivonut. Muut materiaalit ovat asianmukaiset sekä kattavat, suunnitelmallisuus ja huolellisuus näkyy. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluihin luennoilla ja reflektoi sekä omia että muiden opiskelijoiden toteuttamia tehtäviä. Palautetut tehtävät osoittavat opiskelijan saavuttaneen opintojakson tehtävälle asetetut tavoitteet.
Lisätiedot
Itslearning-alusta