Skip to main content

Visualization and Storytelling (3cr)

Code: KH00CV42-3003

General information


Enrollment
01.12.2025 - 10.02.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
10.02.2026 - 14.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship and Sales
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Janne Granfors
Course
KH00CV42

Unfortunately, no reservations were found for the realization Visualization and Storytelling KH00CV42-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa. Kurssin teemoja ovat:
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?

Opetuskertoja on kaksi: 10.2. klo 13-16 ja 14.4. klo 13-16.

Objective

The student understands the importance of visual thinking and communication in corporate communications. The student learns to utilize storytelling in corporate marketing.

Content

- the importance of visuals and the most important things to consider
- visualization in practice (in the context of corporate marketing)
- storytelling theory, background and benefits in corporate operations
- personal branding perspective: storytelling to help on the career path?

Materials

Kurssin Itslearning-alustalla oleva materiaali sekä opiskelijan omatoimiseen tiedonhakuun perustuva materiaali.

Teaching methods

Luennot, itsenäinen tiedonhaku,vertaispalaute sekä yksilötyöt

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka, jonka mukaan oppiminen perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.

Kurssilla ei jaeta tulosteita, vaan kannustetaan kestävän kehityksen mukaiseen opiskeluun. Opinnoissa ei myöskään erotella ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.

Completion alternatives

Normaali AHOT-prosessi: ota ensin yhteyttä opettajaan.

Student workload

Kurssin aikana opiskelija tekee kaksi laajempaa oppimistehtävää sekä antaa vertaispalautetta.

Kurssin työkuorma on n. 81 tuntia, josta lähiopetusta on 6 tuntia.

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävät (2 kpl yksilötehtäviä, molempien painoarvo 50 %) arvioidaan asteikolla 0-5.
Lähiopetuksen osallistumisaktiivisuus vaikuttaa arviointiin.
Vertaispalaute otetaan huomioon osana aktiivisuutta.
Tekoälyn käyttö on sallittu, sitä saa halutessaan käyttää, mutta käytöstä tulee aina raportoida.

1. Visualisointitehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Perusteellinen ja johdonmukainen analyysi brändin
visuaalisista elementeistä
• Visualisoinnin selkeys ja informatiivisuus
• Kyky yhdistää teoria käytännön esimerkkeihin
• Esityksen selkeys ja vaikuttavuus

2. Tarinallistamistehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Kohderyhmän huomioon ottaminen ja tarinan potentiaali
asetetun tavoitteen saavuttamiseksi
• Yleinen laatutaso (tuotosten ammattimaisuus ja yhtenäisyys)
• Konkreettisuus ja toteutuskelpoisuus
• Palautuksen kattavuus (kaikkien osa-alueiden käsittely)

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävien/yksittäisen tehtävän palautus puuttuu kokonaan.

Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää 30 % tai enemmän plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän.

Further information

Itslearning ja sähköposti.

Go back to top of page