Visualization and Storytelling (3cr)
Code: KH00CV42-3003
General information
- Enrollment
- 01.12.2025 - 10.02.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 10.02.2026 - 14.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship and Sales
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Janne Granfors
- Course
- KH00CV42
Unfortunately, no reservations were found for the realization Visualization and Storytelling KH00CV42-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa. Kurssin teemoja ovat:
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?
Opetuskertoja on kaksi: 10.2. klo 13-16 ja 14.4. klo 13-16.
Objective
The student understands the importance of visual thinking and communication in corporate communications. The student learns to utilize storytelling in corporate marketing.
Content
- the importance of visuals and the most important things to consider
- visualization in practice (in the context of corporate marketing)
- storytelling theory, background and benefits in corporate operations
- personal branding perspective: storytelling to help on the career path?
Materials
Kurssin Itslearning-alustalla oleva materiaali sekä opiskelijan omatoimiseen tiedonhakuun perustuva materiaali.
Teaching methods
Luennot, itsenäinen tiedonhaku,vertaispalaute sekä yksilötyöt
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka, jonka mukaan oppiminen perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.
Kurssilla ei jaeta tulosteita, vaan kannustetaan kestävän kehityksen mukaiseen opiskeluun. Opinnoissa ei myöskään erotella ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.
Completion alternatives
Normaali AHOT-prosessi: ota ensin yhteyttä opettajaan.
Student workload
Kurssin aikana opiskelija tekee kaksi laajempaa oppimistehtävää sekä antaa vertaispalautetta.
Kurssin työkuorma on n. 81 tuntia, josta lähiopetusta on 6 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävät (2 kpl yksilötehtäviä, molempien painoarvo 50 %) arvioidaan asteikolla 0-5.
Lähiopetuksen osallistumisaktiivisuus vaikuttaa arviointiin.
Vertaispalaute otetaan huomioon osana aktiivisuutta.
Tekoälyn käyttö on sallittu, sitä saa halutessaan käyttää, mutta käytöstä tulee aina raportoida.
1. Visualisointitehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Perusteellinen ja johdonmukainen analyysi brändin
visuaalisista elementeistä
• Visualisoinnin selkeys ja informatiivisuus
• Kyky yhdistää teoria käytännön esimerkkeihin
• Esityksen selkeys ja vaikuttavuus
2. Tarinallistamistehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Kohderyhmän huomioon ottaminen ja tarinan potentiaali
asetetun tavoitteen saavuttamiseksi
• Yleinen laatutaso (tuotosten ammattimaisuus ja yhtenäisyys)
• Konkreettisuus ja toteutuskelpoisuus
• Palautuksen kattavuus (kaikkien osa-alueiden käsittely)
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävien/yksittäisen tehtävän palautus puuttuu kokonaan.
Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää 30 % tai enemmän plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %).
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän.
Further information
Itslearning ja sähköposti.