Siirry suoraan sisältöön

Visualisointi ja tarinankerronta (3op)

Toteutuksen tunnus: KH00CV42-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 10.02.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
10.02.2026 - 14.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys ja myynti
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Janne Granfors
Ryhmät
MLIISK25
Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2025
Opintojakso
KH00CV42

Toteutukselle Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa. Kurssin teemoja ovat:
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?

Opetuskertoja on kaksi: 10.2. klo 13-16 ja 14.4. klo 13-16.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa.

Sisältö

- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?

Oppimateriaalit

Kurssin Itslearning-alustalla oleva materiaali sekä opiskelijan omatoimiseen tiedonhakuun perustuva materiaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen tiedonhaku,vertaispalaute sekä yksilötyöt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, jonka mukaan oppiminen perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.

Kurssilla ei jaeta tulosteita, vaan kannustetaan kestävän kehityksen mukaiseen opiskeluun. Opinnoissa ei myöskään erotella ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Normaali AHOT-prosessi: ota ensin yhteyttä opettajaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin aikana opiskelija tekee kaksi laajempaa oppimistehtävää sekä antaa vertaispalautetta.

Kurssin työkuorma on n. 81 tuntia, josta lähiopetusta on 6 tuntia.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät (2 kpl yksilötehtäviä, molempien painoarvo 50 %) arvioidaan asteikolla 0-5.
Lähiopetuksen osallistumisaktiivisuus vaikuttaa arviointiin.
Vertaispalaute otetaan huomioon osana aktiivisuutta.
Tekoälyn käyttö on sallittu, sitä saa halutessaan käyttää, mutta käytöstä tulee aina raportoida.

1. Visualisointitehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Perusteellinen ja johdonmukainen analyysi brändin
visuaalisista elementeistä
• Visualisoinnin selkeys ja informatiivisuus
• Kyky yhdistää teoria käytännön esimerkkeihin
• Esityksen selkeys ja vaikuttavuus

2. Tarinallistamistehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Kohderyhmän huomioon ottaminen ja tarinan potentiaali
asetetun tavoitteen saavuttamiseksi
• Yleinen laatutaso (tuotosten ammattimaisuus ja yhtenäisyys)
• Konkreettisuus ja toteutuskelpoisuus
• Palautuksen kattavuus (kaikkien osa-alueiden käsittely)

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävien/yksittäisen tehtävän palautus puuttuu kokonaan.

Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää 30 % tai enemmän plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän.

Lisätiedot

Itslearning ja sähköposti.

Siirry alkuun