Visualisointi ja tarinankerronta (3op)
Toteutuksen tunnus: KH00CV42-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2025 - 10.02.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 10.02.2026 - 14.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys ja myynti
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Janne Granfors
- Ryhmät
-
MLIISK25Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2025
- Opintojakso
- KH00CV42
Toteutukselle Visualisointi ja tarinankerronta KH00CV42-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa. Kurssin teemoja ovat:
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?
Opetuskertoja on kaksi: 10.2. klo 13-16 ja 14.4. klo 13-16.
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää visuaalisen ajattelun ja kommunikaation merkityksen yritysviestinnässä. Opiskelija oppii hyödyntämään tarinankerrontaa yrityksen markkinoinnissa.
Sisältö
- visuaalisuuden merkitys ja tärkeimmät huomioon otettavat seikat
- visualisointi käytännössä (yrityksen markkinoinnin kontekstissa)
- tarinankerronnan teoria, tausta ja hyödyt yrityksen toiminnassa
- henkilöbrändäyksen näkökulma: tarinankerronta avuksi urapolulla?
Oppimateriaalit
Kurssin Itslearning-alustalla oleva materiaali sekä opiskelijan omatoimiseen tiedonhakuun perustuva materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen tiedonhaku,vertaispalaute sekä yksilötyöt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, jonka mukaan oppiminen perustuu kokeilulle, tiedon ja osaamisen jakamiselle sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiselle.
Kurssilla ei jaeta tulosteita, vaan kannustetaan kestävän kehityksen mukaiseen opiskeluun. Opinnoissa ei myöskään erotella ihmisiä iän, sukupuolen, suuntautuneisuuden, elämänkatsomuksen, taustan tms. mukaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Normaali AHOT-prosessi: ota ensin yhteyttä opettajaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin aikana opiskelija tekee kaksi laajempaa oppimistehtävää sekä antaa vertaispalautetta.
Kurssin työkuorma on n. 81 tuntia, josta lähiopetusta on 6 tuntia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät (2 kpl yksilötehtäviä, molempien painoarvo 50 %) arvioidaan asteikolla 0-5.
Lähiopetuksen osallistumisaktiivisuus vaikuttaa arviointiin.
Vertaispalaute otetaan huomioon osana aktiivisuutta.
Tekoälyn käyttö on sallittu, sitä saa halutessaan käyttää, mutta käytöstä tulee aina raportoida.
1. Visualisointitehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Perusteellinen ja johdonmukainen analyysi brändin
visuaalisista elementeistä
• Visualisoinnin selkeys ja informatiivisuus
• Kyky yhdistää teoria käytännön esimerkkeihin
• Esityksen selkeys ja vaikuttavuus
2. Tarinallistamistehtävä
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5 seuraavin kriteerein:
• Kohderyhmän huomioon ottaminen ja tarinan potentiaali
asetetun tavoitteen saavuttamiseksi
• Yleinen laatutaso (tuotosten ammattimaisuus ja yhtenäisyys)
• Konkreettisuus ja toteutuskelpoisuus
• Palautuksen kattavuus (kaikkien osa-alueiden käsittely)
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävien/yksittäisen tehtävän palautus puuttuu kokonaan.
Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää 30 % tai enemmän plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %).
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa. Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän.
Lisätiedot
Itslearning ja sähköposti.