Skip to main content

Individual Counselling in Social Work with Adults (5cr)

Code: TH00CA65-3005

General information


Enrollment
02.12.2025 - 31.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
26 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Katri Viippo
Tiina Laakso
Course
TH00CA65

Unfortunately, no reservations were found for the realization Individual Counselling in Social Work with Adults TH00CA65-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tämä toteutus on tarkoitettu vain Loimaan ryhmälle PSOSLS24E ja toteutuu lähiopetuksena Loimaalla.

Opetus tiistaisin, viikot 3-9.

Opiskelija toteuttaa opintojakson aikana oman yksilöohjausprosessin (vähintään 6 ohjaustapaamista) oman harjoittelupaikan asiakkaan kanssa. Yksilönohjausharjoitukset toteutuvat pääosin harjoitteluaikana.

Ohjauksen tukena toteutuvat työnohjaukset pienryhmissä Loimaalla 3 kertaa.
Huomaathan, että yksilöohjaustapaamisiin ja niiden suunnitteluun sekä raportin kirjoittamiseen opiskelijan tulee varata aikaa itsenäisesti!

13.1.2026 klo 12.30-15.30 Opintojakson aloitus. Pienryhmäjako, aikataulu.

20.1.2026 klo 9 -15.30 Ohjausprosessi ja ohjausharjoitukset

27.1.2026 klo 9-15.30 Työnohjaus pienryhmissä

3.2.2026 klo 9-15.30 Työnohjaus pienryhmissä

10.2.2026 klo 9-15.30 Työnohjaus pienryhmissä ja opintojakson lopetus

3.3.2026 klo 9-15.30 Raportin kirjoittamista ja viimeistely itsenäisesti. Raportin palautuspäivä.

Objective

· you know how to create a professional interaction and collaboration relationship that supports the customer’s participation
· you are able to counsel and support different kinds of clients in their everyday life in a goal-oriented and ethical way
· you are able to describe and evaluate the phases of the client process and develop your work based on it
· you are able to pay attention to the uniqueness of every individual and take correct action in situations with clients that involve conflicting values

Content

· the implementation of and reflection on your client work guidance process
· applying your approach, working methods and tools in counselling work
· supervision of work to support your counselling process ethical reflection

Materials

Seuraavassa muutama suositeltava video ohjauksesta. Voit hyödyntää niitä molemmissa Aikuistyön II moduulin jaksoissa. Kopioi linkki selaimeen jos linkki ei mene suoraan.

Onnistuneen ohjauskeskustelun rakentaminen: https://www.youtube.com/watch?v=9rY4tjXx8Os

Pienryhmäohjaus?https://www.youtube.com/watch?v=BVNcr-7GowY?
Minä monialaisena verkko-ohjaajana?https://www.youtube.com/watch?v=gXMdlouMnQE
Monialainen ohjaus?https://www.youtube.com/watch?v=av7nv6XoWF0.

Teaching methods

tekemällä oppiminen
kontruktivistinen oppiminen
reflektiivinen oppiminen

Exam schedules

Ei tenttiä. Opintojakson numeerinen arviointi perustuu kirjalliseen raporttiin.

Pedagogic approaches and sustainable development

pienryhmäopiskelu
itsenäinen opiskelu
käytännön harjoittelu

Student workload

Raportti yksilöohjauksen toteuttamisprosessista, omaa ohjausta tulee perustella teoreettisesti 3 op. Raportin palautuspäivä 3.3.2026.
Ohjauksen suunnittelu ja toteuttaminen sekä ohjausprosessin reflektointi lähiopetuksessa ja työnohjauksissa 2 op.

Evaluation methods and criteria

Opiskelijan osallistuminen ohjausprosessiin ja työnohjauksiin (hyv/hyl). Opintojakson numeerinen arviointi perustuu kirjalliseen raporttiin. Raportin viimeinen palautuspäivä 3.3.2026.

Failed (0)

Opintojakso on hylätty, kun:
- Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti työnohjauksen prosessiin tai
- opiskelija ei ole toteuttanut yksilöohjausprosessia sovitussa laajuudessa ja
- raportissa ohjausprosessin toteutusta ja reflektiota ei ole perusteltu teoreettisesti tai perustelu on hyvin niukkaa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja tietää, miten ammatillinen vuorovaikutussuhde luodaan ja
- osaa kertoa työnohjauksissa ja raportissa toteuttamastaan ohjausprosessista ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa perustella ja kuvata jonkin verran toteuttamansa ohjauksen menetelmiä teoreettisesti ja
- osaa jonkin verran arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja nimetä ohjauksessaan jonkin kehittämiskohteen ja
- on osallistunut työnohjauksiin

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija:
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja tietää, mistä asiakkaan osallisuus, ammatillisuus ja luottamus syntyvät ja
- osaa kuvata ja analysoida toteuttamaansa vuorovaikutusta työnohjauksissa ja raportissa hyvin ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä ja tapaansa käyttää menetelmiä ohjauksessaan teoreettisesti työnohjauksissa ja raportissa ja
- osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita selkeästi ja loogisesti
- osaa kehittää työtään reflektointinsa pohjalta ja tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa ja
- on osallistunut aktiivisesti työnohjauksiin ja tukenut muita opiskelijoita heidän ohjausprosesseissaan

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja kuvata toteuttamaansa vuorovaikutusta konkreettisesti ja kriittisesti työnohjauksissa ja raportissa ja
- osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja
- osaa kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä ja työvälineitä sekä perustella niitä teoreettisesti laajasti ja monipuolisesti raportissa ja työnohjauksissa ja
- osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja kehittää työtään sen pohjalta sekä tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa moniulotteisesti ja
- on osallistunut työnohjauksiin aktiivisesti ja rakentavasti ja tukenut muita opiskelijoita heidän ohjausprosesseissaan.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Further information

Yhteydenpito tarvittaessa opettajiin sähköpostitse.

Go back to top of page