Customer Relationship Management (5cr)
Code: KH00CV65-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2025 - 12.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 31.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Unit
- Entrepreneurship and Sales
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Eeva Lehtinen
- Course
- KH00CV65
Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer Relationship Management KH00CV65-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman
Sisältö
- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu
Jaksotus
Tarjouslaskentacaset työskentely
vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku
Objective
Student
- understands the steps of Business Negotiations preparation, execution and evaluation
- recognizes importance of active listening, objection handling and negotiation steps
- is able to handle basic Business Negotiations in an international environment
Content
- Customer Relationship Management (CRM) principle and its application
- Offer calculation and preparation
- Calculation models and methods
- Pricing
Materials
Oksanen, Tommi:CRM ja muutoksen tuska: asiakkuudet haltuun
Muu opettajan jakama materiaali
Teaching methods
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkudenhallinnan teoriaan ja CRM -järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jäetaan tiimeihin ja tiimi pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM -järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa ja hinnoittelua harjoitellaan eri casetapausten avulla.
Student workload
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.
Painotus: Läsnäolo 40%, yksilölliset tehtävät 20%, casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%.
Failed (0)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtäviä ei ole tehty
- casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- ei ole ollut läsnä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 40-46%
- casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 5-6
Assessment criteria, good (3-4)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 80%
- casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 7-8
Assessment criteria, excellent (5)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 100%
- casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- läsnäolo vähintään 9-10
Further information
Oppimusreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidetyä esitystä kolmesta eri CRM -vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.