Skip to main content

Customer Relationship Management (5cr)

Code: KH00CV65-3001

General information


Enrollment
02.12.2025 - 12.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 31.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
Entrepreneurship and Sales
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Eeva Lehtinen
Course
KH00CV65

Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer Relationship Management KH00CV65-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman

Sisältö
- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu

Jaksotus
Tarjouslaskentacaset työskentely
vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku

Objective

Student
- understands the steps of Business Negotiations preparation, execution and evaluation
- recognizes importance of active listening, objection handling and negotiation steps
- is able to handle basic Business Negotiations in an international environment

Content

- Customer Relationship Management (CRM) principle and its application
- Offer calculation and preparation
- Calculation models and methods
- Pricing

Materials

Oksanen, Tommi:CRM ja muutoksen tuska: asiakkuudet haltuun
Muu opettajan jakama materiaali

Teaching methods

Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Opetuskerroilla tutustutaan asiakkudenhallinnan teoriaan ja CRM -järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jäetaan tiimeihin ja tiimi pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM -järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa ja hinnoittelua harjoitellaan eri casetapausten avulla.

Student workload

Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.

Painotus: Läsnäolo 40%, yksilölliset tehtävät 20%, casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%.

Failed (0)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtäviä ei ole tehty
- casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- ei ole ollut läsnä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 40-46%
- casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 5-6

Assessment criteria, good (3-4)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 80%
- casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 7-8

Assessment criteria, excellent (5)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 100%
- casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- läsnäolo vähintään 9-10

Further information

Oppimusreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidetyä esitystä kolmesta eri CRM -vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.

Go back to top of page