Siirry suoraan sisältöön

CRM ja tarjouslaskenta (5op)

Toteutuksen tunnus: KH00CV65-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 12.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 31.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Yrittäjyys ja myynti
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Eeva Lehtinen
Ryhmät
PLIITS24MAMY
PLIITS24MAMY
Opintojakso
KH00CV65

Toteutukselle CRM ja tarjouslaskenta KH00CV65-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman

Sisältö
- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu

Jaksotus
Tarjouslaskentacaset työskentely
vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman

Sisältö

- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu

Oppimateriaalit

Oksanen, Tommi:CRM ja muutoksen tuska: asiakkuudet haltuun
Muu opettajan jakama materiaali

Opetusmenetelmät

Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetuskerroilla tutustutaan asiakkudenhallinnan teoriaan ja CRM -järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jäetaan tiimeihin ja tiimi pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM -järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa ja hinnoittelua harjoitellaan eri casetapausten avulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.

Painotus: Läsnäolo 40%, yksilölliset tehtävät 20%, casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%.

Hylätty (0)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtäviä ei ole tehty
- casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- ei ole ollut läsnä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 40-46%
- casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 5-6

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 80%
- casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 7-8

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 100%
- casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- läsnäolo vähintään 9-10

Lisätiedot

Oppimusreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidetyä esitystä kolmesta eri CRM -vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.

Siirry alkuun