CRM ja tarjouslaskenta (5op)
Toteutuksen tunnus: KH00CV65-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2025 - 12.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 31.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Yksikkö
- Yrittäjyys ja myynti
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Toteutukselle CRM ja tarjouslaskenta KH00CV65-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman
Sisältö
- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu
Jaksotus
Tarjouslaskentacaset työskentely
vierailijaluento
CRM teoriaosuus
CRM demojen ryhmätyötehtävien purku
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää Customer Relationship Management (CRM) periaatteen
- tietää tarjousten luomisen ja sen osa-alueet
- osaa suunnitella ja toteuttaa myynti- ja markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
- osaa soveltaa asiakaslähtöistä ja laskennallista asiakastietoa myyntiprosessissa
- osaa luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman
Sisältö
- Customer Relationship Management (CRM) periaate sekä sen soveltaminen
- Tarjousten valmistaminen ja tarjouslaskenta
- Laskentamallit ja -menetelmät
- Hinnoittelu
Oppimateriaalit
Oksanen, Tommi:CRM ja muutoksen tuska: asiakkuudet haltuun
Muu opettajan jakama materiaali
Opetusmenetelmät
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkudenhallinnan teoriaan ja CRM -järjestelmiin yleisesti.
Osallistujat jäetaan tiimeihin ja tiimi pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM -järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa ja hinnoittelua harjoitellaan eri casetapausten avulla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.
Painotus: Läsnäolo 40%, yksilölliset tehtävät 20%, casetehtävät 20%, CRM tehtävä 20%.
Hylätty (0)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtäviä ei ole tehty
- casetehtäviä ei ole tehty
- CRM tehtävää ei ole tehty
- ei ole ollut läsnä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 40-46%
- casetehtävät toteutettu 33%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 5-6
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 80%
- casetehtävät toteutettu 67%
- CRM tehtävä on tehty
- läsnäolo vähintään 7-8
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Jos kaikki alla oleva toteutuu:
- yksilötehtävät tehty 100%
- casetehtävät toteutettu 100%
- CRM tehtävä on tehty, lisäksi tuotoksessa näkyy ammattimainen ote
- läsnäolo vähintään 9-10
Lisätiedot
Oppimusreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidetyä esitystä kolmesta eri CRM -vaihtoehdosta, niiden plussat ja miinukset.