Skip to main content

Special Issues in Public Health Nursing (5cr)

Code: 7031394-3001

General information


Enrollment
02.07.2018 - 31.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.08.2018 - 16.09.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Public Health Nursing
Teachers
Liisa Anttila
Jaana Uuttu
Course
7031394

Unfortunately, no reservations were found for the realization Special Issues in Public Health Nursing 7031394-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

• Perehdyt kehitysvammaisuuteen ja tutustut Hakastaron kouluun ja sen toimintaan
• Olet osallistunut Ensi- ja turvakodin esittelykäyntiin viime lukukaudella
• Tutustut monikkoperheen elämään kokemusasiantuntijan johdolla
• Tutustut sosiaaliturvaan tehtävien avulla
• Osallistut aistipuutoskoulutukseen
• Perehdyt moniammatilliseen yhteistyöhön ja osallistut neuvola- ja lapsiperheen tukeminen teemapäivään
• Tutustut erityisäitiyspäivärahaan
• Neuvokasperhe ja Painokasperhe menetelmien käytön harjoittelua, lapsen lihavuus verkkokurssi Oppiportista
• Teet verkkokurssit Ratkaisukeskeinen lähestymistapa ja Lasten hätätilanteet ja elvytys
• Osallistut ryhmässä Ihotautitehtävän tekemiseen
• Tutustut korva- ja silmätauteihin
• Saat kuulla kokemuskouluttajien kokemuksia
• Tutustut lastensuojeluun liittyviin asioihin ja erilaisiin perheisiin
• Osallistut projektiin

Objective

SPECIAL ISSUES IN PUBLIC HEALTH NURSING 5 cr TERIObjectives: The student shall be able to-assess and support the resources of people and families of different ages and prevent risks and disturbances to health, safety and social development- analyse various client-oriented methods in public health nursing- improve his or her knowledge in addressing issues and early intervention as well as in evaluating the need for guidance and treatment- improve his or her knowledge of different group work methods and guide peer groups- work with the management of special issues at community and individual level in co-operation with a multidisciplinary expert group, and use his or her knowledge about the influence of the environment on the health of the community- improve his or her knowledge in public health nursing of special needs groups - improve his or her competences in medicinal treatment

Content

Contents:- special issues relating to different age groups- special issues relating to families with children and adolescents, such as early interaction, LGBT families, disturbances in child's speech development, child abuse, early intervention and addressing issues, eating disorders- special issues relating to people of working age, such as unemployment- special issues relating to the elderly, such as abuse, drugs and alcohol, loneliness, nutrition, mental health, medicinal treatment

Location and time

20.8.2018-16.9.2018
Salo

Materials

Haarala, P., Honkanen, H., Mellin, O-K. 2015. Terveydenhoitajan osaaminen. Helsinki: EDITA. THL: 2017. Kansallinen rokotusohjelma
luennoilla ja opintokäynneillä esiin tulleet asiat
Lihavuus laskuun. Hyvinvointia ravinnosta ja liikunnasta. Kansallinen lihavuusohjelma 2012-2018.
Muutos Liikkeellä! Valtakunnalliset yhteiset linjaukset terveyttä ja hyvinvointia tukevaan liikun-taa 2020. STM:n julkaisuja 2013:10
Eriksson, E. & Arnkil, T. E: (2012) Huoli puheeksi. Opas varhaisista dialogeista. Opas 60 Stakes. 8. painos. Helsinki: Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus (Stakes)
Lisätietoa (tarvittavat välineet ja ohjelmistot ym

Teaching methods

Lähi- ja verkko-opetusta, case-työskentelyä, oppimiskeskustelua, ryhmätehtäviä, ryhmätentti, tutustumiskäynnit, projektioppimista

Pedagogic approaches and sustainable development

Ryhmätehtävissä hyödynnetään tiimioppimsen periaatteita ja yhteisopettajuutta, tutustumiskäyntejä työelämään

Student workload

5 op = 133 h opiskelijan työtä, josta lähiopetusta on noin 30 t, projektityöskentelyä 30 h itsenäistä- ja ryhmätyöskentelyä sekä opintokäyntejä yhteensä noin 70 h.

Evaluation methods and criteria

Projektityöskentely (0-5)
Sosiaaliturvan tehtävä (hyv/hyl)
Ihotautien ryhmätyöt hyv/hyl)
Ryhmätentti (0-5)
Reflektiopäiväkirja (hyv/hyl)

Go back to top of page