Family Work and Early Education (5 cr)
Code: 7081221-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 10.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2020 - 24.09.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marika Kouki
- Heli Virjonen
- Course
- 7081221
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
JAKSON OPETUS TAPAHTUU PÄÄASIASSA VERKOSSA (Zoom). Zoom-linkki löytyy Optimasta.
Opetuspäivä on torstai
3.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9:00-11:00 Jakson aloitus, työskentelyn suunnittelua, ryhmäkeskustelu (HV ja MK), klo 12.00-14 Kasvatuksen käyttöteoria ja minä varhaiskasvattajana (HV) https://turkuamk.zoom.us/j/69568116624
****************************************************************************************
10.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 - 11.00 Kasvatusyhteistyö vanhempien kanssa - hoitosuhteen aloitusvaihe ja varhaiskasvatuskeskustelut sekä vanhempainillat (MK) ; klo 12.00 - 14:00 Sosionomi varhaiskasvattajana moniammatillisella kentällä (HV)
****************************************************************************************
17.9. Lähiopetus ICT:llä auditorio kokoontuminen klo 9:00 Gammassa
klo 9 - 12.00 Vuorovaikutusharjoituksia (case-harjoituksia) (MK ja HV) pienryhmätilat C3044, C2025, C2032, C2034, B2026
klo 13.00 - 15.00 Yhteistyö eri kieli- ja kulttuuritaustaisten perheiden kanssa (Outi Arvola ja Zahra Abucar ) Gamma
ICT:llä luokka- ja auditoriotiloissa (maskit jaetaan tunnin alussa)
****************************************************************************************
24.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 -11.00 Kasvatustyön etiikka (MK) klo 12:00-14:00 haastattelutehtävän purku kahdessa ryhmässä (HV ja MK)
****************************************************************************************
Opetuksessa 100% läsnäolo. Korvaustehtäviä voi tehdä vain kahdelta (sairauden takia) opetuspäivältä. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.
Huom! Jos opiskelija arvioi kuuluvansa riskiryhmään tai muusta perustellusta syystä ei voi tulla lähiopetukseen Kampukselle, niin hänelle/heille annetaan vastaava tehtävä verkossa tehtäväksi.
Oppimisalustana toimii Optima.
Muutokset mahdollisia!
Objective
Opiskelija- ymmärtää huoltajien kanssa tehtävän yhteistyön merkityksen ja perheiden moninaisuuden- tunnistaa omia kasvatukseen liittyviä uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan- pohtii kasvatustyön eettisiä periaatteita-syventää kasvatustietoisuuttaan ja osaa soveltaa niitä ammatillisessa toiminnassaan-tietää moniammatillisen yhteistyön periaatteet ja osaa soveltaa niitä ammatillisessa toiminnassaan
Content
kasvatuksen käyttöteoriakasvatustyön etiikkayhteistyö huoltajien kanssaperhetyö osana varhaiskasvatuspalveluitamoniammatillinen yhteistyö
Materials
Pohdiskelevan esseen ohje löytyy Optimasta
Haastettelutehtävän ohje löytyy Optimasta
Teaching methods
Yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Luentokeskustelut
Vuorovaikutusharjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnallinen oppiminen
Student workload
1. Opetus verkossa ja kampuksella 1 op
2. Sosionomi-vakaopettajan haastattelu ja ennakkotehtävä moniammatillisuudesta 1 op
3. Pohdiskeleva essee 3 op (HV)
Evaluation methods and criteria
- osallistumista lähiopetukseen
- haastattelu- ja kirjallisuustehtävän hyväksyttyä suorittamista
- pohdiskelevan esseetehtävän tekemistä
Jakson numeerinen arvosana (T1-K5) perustuu pohdiskelevaan esseetehtävään. Ohje löytyy Optimasta.
Pohdiskeleva essee, arviointi T1 - K5
- Esseen 1. palautuspäivä on 2.10.2020
- Esseen 2. palautuspäivä on 23.10.2020
Failed (0)
Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- Opiskelija tiedostaa, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ei vielä havaitse omien uskomusten, arvojen ja asenteiden merkitystä työskentelyssään.
- Opiskelija harjoittelee yhteistyön eri tapoja ja vahvistaa tietojaan ja taitojaan.
Assessment criteria, good (3-4)
- Opiskelija ymmärtää, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija tiedostaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, mutta oman ajattelun reflektointi jää vielä pinnalliseksi.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti hyvällä tasolla.
Assessment criteria, excellent (5)
- Opiskelija ymmärtää, että lapsen hyvinvointia, kasvua ja kehitystä tuetaan yhteistyössä huoltajien kanssa ja dialogisen vuorovaikutuksen osaaminen on keskeistä varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työssä.
- Opiskelija tunnistaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, joka näkyy hänen reflektiivisessä työotteessaan.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti perusteltua ja kestävää eri yhteistyökumppanien kanssa tehtävässä ammatillisessa työssä.