Siirry suoraan sisältöön

Sosionomi varhaiskasvattajana ja perheen tukena (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7081221-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 10.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2020 - 24.09.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
25 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Marika Kouki
Heli Virjonen
Opintojakso
7081221
Toteutukselle 7081221-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

JAKSON OPETUS TAPAHTUU PÄÄASIASSA VERKOSSA (Zoom). Zoom-linkki löytyy Optimasta.
Opetuspäivä on torstai

3.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9:00-11:00 Jakson aloitus, työskentelyn suunnittelua, ryhmäkeskustelu (HV ja MK), klo 12.00-14 Kasvatuksen käyttöteoria ja minä varhaiskasvattajana (HV) https://turkuamk.zoom.us/j/69568116624

****************************************************************************************
10.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 - 11.00 Kasvatusyhteistyö vanhempien kanssa - hoitosuhteen aloitusvaihe ja varhaiskasvatuskeskustelut sekä vanhempainillat (MK) ; klo 12.00 - 14:00 Sosionomi varhaiskasvattajana moniammatillisella kentällä (HV)

****************************************************************************************
17.9. Lähiopetus ICT:llä auditorio kokoontuminen klo 9:00 Gammassa
klo 9 - 12.00 Vuorovaikutusharjoituksia (case-harjoituksia) (MK ja HV) pienryhmätilat C3044, C2025, C2032, C2034, B2026
klo 13.00 - 15.00 Yhteistyö eri kieli- ja kulttuuritaustaisten perheiden kanssa (Outi Arvola ja Zahra Abucar ) Gamma
ICT:llä luokka- ja auditoriotiloissa (maskit jaetaan tunnin alussa)


****************************************************************************************
24.9. Opetus verkossa koko päivän (zoom)
klo 9 -11.00 Kasvatustyön etiikka (MK) klo 12:00-14:00 haastattelutehtävän purku kahdessa ryhmässä (HV ja MK)

****************************************************************************************
Opetuksessa 100% läsnäolo. Korvaustehtäviä voi tehdä vain kahdelta (sairauden takia) opetuspäivältä. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.

Huom! Jos opiskelija arvioi kuuluvansa riskiryhmään tai muusta perustellusta syystä ei voi tulla lähiopetukseen Kampukselle, niin hänelle/heille annetaan vastaava tehtävä verkossa tehtäväksi.

Oppimisalustana toimii Optima.

Muutokset mahdollisia!

Tavoitteet

Opiskelija- ymmärtää huoltajien kanssa tehtävän yhteistyön merkityksen ja perheiden moninaisuuden- tunnistaa omia kasvatukseen liittyviä uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan- pohtii kasvatustyön eettisiä periaatteita-syventää kasvatustietoisuuttaan ja osaa soveltaa niitä ammatillisessa toiminnassaan-tietää moniammatillisen yhteistyön periaatteet ja osaa soveltaa niitä ammatillisessa toiminnassaan

Sisältö

kasvatuksen käyttöteoriakasvatustyön etiikkayhteistyö huoltajien kanssaperhetyö osana varhaiskasvatuspalveluitamoniammatillinen yhteistyö

Oppimateriaalit

Pohdiskelevan esseen ohje löytyy Optimasta
Haastettelutehtävän ohje löytyy Optimasta

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja pienryhmätyöskentely
Luentokeskustelut
Vuorovaikutusharjoitukset

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Toiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1. Opetus verkossa ja kampuksella 1 op
2. Sosionomi-vakaopettajan haastattelu ja ennakkotehtävä moniammatillisuudesta 1 op
3. Pohdiskeleva essee 3 op (HV)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- osallistumista lähiopetukseen
- haastattelu- ja kirjallisuustehtävän hyväksyttyä suorittamista
- pohdiskelevan esseetehtävän tekemistä

Jakson numeerinen arvosana (T1-K5) perustuu pohdiskelevaan esseetehtävään. Ohje löytyy Optimasta.

Pohdiskeleva essee, arviointi T1 - K5
- Esseen 1. palautuspäivä on 2.10.2020
- Esseen 2. palautuspäivä on 23.10.2020

Hylätty (0)

Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- Opiskelija tiedostaa, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ei vielä havaitse omien uskomusten, arvojen ja asenteiden merkitystä työskentelyssään.
- Opiskelija harjoittelee yhteistyön eri tapoja ja vahvistaa tietojaan ja taitojaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- Opiskelija ymmärtää, että yhteistyö huoltajien kanssa on tärkeä osa varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työtä lapsen hyvinvoinnin ja kasvun tukemisessa.
- Opiskelija tiedostaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, mutta oman ajattelun reflektointi jää vielä pinnalliseksi.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- Opiskelija ymmärtää, että lapsen hyvinvointia, kasvua ja kehitystä tuetaan yhteistyössä huoltajien kanssa ja dialogisen vuorovaikutuksen osaaminen on keskeistä varhaiskasvatuksen sosionomin / opettajan työssä.
- Opiskelija tunnistaa omia uskomuksiaan, arvojaan ja asenteitaan, joka näkyy hänen reflektiivisessä työotteessaan.
- Opiskelijan kasvatusajattelu on eettisesti perusteltua ja kestävää eri yhteistyökumppanien kanssa tehtävässä ammatillisessa työssä.

Siirry alkuun